Budowa obwodnicy Wałbrzycha

Przedmiotem realizacji jest budowa obwodnicy Wałbrzycha w ciągu drogi krajowej DK35. Opisywane zadanie ma znaczenie regionalne, jego realizacja w znacznym stopniu wpłynie na funkcjonowanie Wałbrzycha oraz pobliskich miast.

Zamawiającym inwestycję jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu oraz Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu. W 2018 r. ogłoszono przetarg na wykonawcę inwestycji, którym ostatecznie została firma Budimex S.A. Konsultantem realizacji jest Ekocentrum – Wrocławski Ośrodek Usług Ekologicznych. Całkowita wartość projektu jest równa 397 480 381,71 PLN. Koszt inwestycji podzielono na część miejską (Gmina Wałbrzych- 350 948 147,62 PLN) oraz pozamiejską (Gmina Szczawno-Zdrój- 46 532 234,09 PLN). Dofinansowanie projektu z Unii Europejskiej wyniosło 296 792 459,33 PLN.

Opis inwestycji

Roboty w ramach inwestycji dzielą się na dwie sekcje, a każda z nich na dwa odcinki – A i B. W ramach sekcji pierwszej, odcinka A – km 2+350 ÷ 3+150 (długość 0,8 km), przebudowano m.in. drogę wojewódzką DW 376 (ul. Łączyńskiego – Szczawieńska), drogę powiatową DP 3404D (ul. Długa) z przebudową skrzyżowania oraz drogę powiatową DP 3405D (ul. Wyszyńskiego). W skład zadań realizowanych w zakresie odcinka B – km 3+150 ÷ 6+200 (długość 3,05 km) wchodzi natomiast budowa nowego odcinka drogi krajowej DK35 oraz budowa nowych odcinków dróg gminnych (ul. Kusocińskiego).

Przedmiotem działań w sekcji drugiej, odcinek A – km 6+200 ÷ 7+250 (długość 1,05 km), była m.in. budowa węzła Żeromskiego oraz budowa wiaduktu nad ul. Żeromskiego. W ramach odcinka B – km 7+250 ÷ 8+360 (długość 1,11 km) wykonano m.in. takie działania jak: budowa węzła Reja, budowa wiaduktu kolejowego oraz przebudowa istniejąceg...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Wywiady

Grzegorz Małasiewicz: Mosty powinny być projektowane z myślą o przyszłych zmianach klimatycznych

Grzegorz Małasiewicz, Dyrektor ds. Hydrotechniki w Budimex SA, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” porusza kwestie dot. zagadnień związanych z projektowaniem i budową infrastruktury hydrotechnicznej, szczególnie mostów nad rzekami i kanałami. Rozmowa skupiła się na różnicach między projektowaniem elementów hydrotechnicznych a lądowymi konst...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.