Zakończono prace modernizacyjne na ponad 7,5 kilometrowym odcinku drogi powiatowej nr 1325W w miejscowościach Pogorzelec, Polik i Maciejowice.
1 grudnia 2022 r., nastąpiło symboliczne przecięcie wstęgi. Inwestycja oczekiwana od dawna przez Mieszkańców została zrealizowana dzięki dofinansowaniu ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych i pochłonęła blisko 10 mln zł!
Powiat Garwoliński otrzymał największe środki z tego rządowego programu w całym Województwie Mazowieckim, za co Starosta dziękował Maria Koc – Senator RP, nieocenionego ambasadora naszego powiatu, który wspiera nasze działania. Dziękował Radnym Rady Powiatu Garwolińskiego za wyasygnowane środki, Samorządom Gminnym za współpracę, Powiatowemu Zarządowi Dróg i Wykonawcy, którzy bezpośrednio odpowiadali za inwestycję.
Gratulując Mieszkańcom otwieranej inwestycji jako głównym beneficjentom drogi, Senator Maria Koc podkreślała, że jej realizacja nie byłaby możliwa, gdy nie pozyskane środki rządowe. – Powiat Garwoliński jest teraz jednym placem budowy, bowiem w każdej gminie bardzo dużo się dzieje, co ogromnie cieszy – podkreślała Senator.
Dyrektor Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego Anna Kaszuba mówiła, że dzisiaj mamy piękne zakończenie inwestycji, Mieszkańcy otrzymali piękną i bezpieczną drogę – a obietnice zostały zrealizowane. – Gratuluję Samorządowcom, że okazali się dobrymi gospodarzami na te trudne czasy i zaspokajają potrzeby Mieszkańców – mówiła.
Wszyscy, którzy tego dnia zabierali głos nie kryli radości z zakończonej inwestycji, która przez lata będzie służyć Mieszkańcom Powiatu Garwolińskiego, Mieszkańcom Gminy Maciejowice. Sieć komunikacyjna umożliwiająca szybkie i bezpieczne przemieszczanie się to jeden z priorytetów Samorządu Powiatu Garwolińskiego, który jest konsekwentnie i skutecznie realizowany, czego wyrazem jest symbolicznie otwierana inwestycja. Poświęcenia przebudowanej drogi dokonał ks. kanonik Andrzej Jaczewski – proboszcz parafii pw. Wniebowzięcia NMP w Maciejowicach.
Decyzja o modernizacji drogi
Stara droga była w złym stanie technicznym. Nierówności i wyboje, niebezpieczne pobocza to przeszłość. W ramach zadania zmodernizowano blisko 7,5 km drogi, w którą łącznie wbudowano 8746,34 tony asfaltobetonu. Podczas trwających od lipca do listopada 2022 r. prac wykonano odwodnienie korpusu drogowego w postaci rowów przydrożnych, wykonano obustronne pobocza gruntowe (ponad 13 km). Na całym przebudowywanym odcinku zostało ustawione nowe oznakowanie poziome oraz pionowe. Chodniki, ścieżka pieszo-rowerowa, System Dyscyplinowania Kierowców oraz oświetlenie przejść dla pieszych, osiem peronów autobusowych – to wszystko wykonano podczas trwającej przebudowy. Wykonawcą zadania było Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów S.A. Wartość całkowita zadania to 9 862 704,75 zł, kwota dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład wynosiła 5 414 624,91 zł.
źródło i fot.: Starostwo Powiatowe w Garwolinie
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja
Zbigniew Tabor, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach, w wywiadzie z redakcją „Magazynu Autostrady” podzielił się refleksjami na temat swojej 25-letniej kariery oraz ewolucji branży drogowej w Polsce. Jego osiągnięcia, takie jak budowa nowoczesnego zarządu dróg oraz wdrożenie Wytycznych Technicznych ZDW, stały się fundamentem rozwoju i...
Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa
W artykule zaprezentowano założenia projektu „Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa”. Jego celem jest popularyzacja wiedzy o surowcach mineralnych i ich znaczeniu gospodarczym wśród dzieci i młodzieży. Idea projektu zakłada propagowanie oraz upowszechnianie rzetelnej i aktualnej wiedzy o całym łańcuchu dostaw surowców (od etapu poszukiwania złóż kopalin poprzez ich eksploatację, produkcję surowców mineralnych i ich użytkowanie, a także – tam gdzie to możliwe – recykl...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Jednonaczyniowe koparki hydrauliczne
Koparki są podstawową maszyną do wykonywania robót ziemnych w kopalniach surowców mineralnych. Ich podział jest dokonywany według cech konstrukcyjnych mających wpływ na eksploatację samych maszyn i technologię wykonywania czynności roboczych. Koparki jednonaczyniowe ogólnie dzieli się według rodzajów osprzętu i podwozia, źródła napędu, rodzaj przeniesienia napędu na osprzęt oraz sposobu przeniesienia napędu [2]. Koparki jednonaczyniowe są maszynami roboczymi przeznaczonymi przede wszystkim do...
Nawierzchnie drogowe. Warianty konstrukcyjne
Budowa nawierzchni drogowych stanowi kluczowy element infrastruktury miejskiej, wymagający precyzyjnego planowania i wykonania. Wśród różnorodnych typów nawierzchni nawierzchnie podatne i półsztywne z asfaltową warstwą ścieralną wyróżniają się swoją trwałością i odpornością na obciążenia. Odpowiednio zaprojektowane i wykonane, te innowacyjne konstrukcje nawierzchni nie tylko zapewniają komfort podróży, ale również wpływają pozytywnie na bezpieczeństwo użytkowników dróg. W artykule przybliżono...
Zasady organizacji ruchu drogowego
Kwestie związane z organizacją i urzędami odpowiedzialnymi za organizację ruchu drogowego są zawarte w ustawie prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzeniu w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem. Wątpliwości w praktyce budzi to, czy zmianę organizacji ruchu należy skonsultować z okolicznymi mieszkańcami. Ogólne zasady dotyczące organizacji ruchu drogowego i kompetencji poszczególnych urzędów w tej kwestii zawiera art. 10 Usta...
Most średnicowy w Warszawie. Koncepcja przebudowy
Z uwagi na zły stan techniczny i nieprzystosowanie do współczesnych wymagań spółka PKP Polskie Linie Kolejowe postanowiła w ramach kompleksowej przebudowy Linii Średnicowej przebudować most przez Wisłę. W wyniku prac wstępnych postanowiono wykorzystać filary nurtowe oraz wydłużyć most, likwidując tym samym wiadukty nad Wisłostradą i Wybrzeżem Szczecińskim. Zaprojektowano trzy warianty konstrukcji. Dwa z nich wizualnie naśladują most powojenny. Pierwszy to kratownica o zmiennej wysokości, drug...
PGE Ekoserwis stawia na nowoczesne rozwiązania
PGE Ekoserwis uruchamia nowy łatwo przestawny węzeł betoniarski, który może wytworzyć nawet 200 ton produktu na godzinę. Instalacja ta na bazie ubocznych produktów spalania i wydobycia będzie przygotowywać materiały, które posłużą między innymi w inżynierii drogowej, w rekultywacjach, makroniwelacjach czy też podczas likwidacji wyłączonych z eksploatacji szybów. Jej zaletami są mobilność oraz wysoka precyzja dozowania składników. Nowoczesne oprogramowanie sprawia, że produkty końcowe, czyli m...
Ronda ‒ problematyka uszkodzeń nawierzchni
W artykule przybliżono podstawowe zapisy przepisów techniczno-budowlanych oraz wytycznych rekomendowanych zawierające zasady projektowania rond oraz ich nawierzchni. Przeanalizowano specyficzne warunki oddziaływania pojazdów na nawierzchnie oraz wskazano czynniki wpływające na jej trwałość. Zwrócono uwagę na pewne trudności z prawidłowym podejściem do projektowania niektórych elementów rond wynikające z nieprecyzyjnych wytycznych krajowych. Historię rond zapoczątkował Pierre L’Enfant, który w...
Kraków: Tunel wzdłuż Opolskiej otwarty dla ruchu.
Od 22 maja tunel wzdłuż Opolskiej – jeden z najważniejszych obiektów inżynierskich budowanych w ramach linii KST III do Górki Narodowej – dostępny jest w całości dla kierowców. Ma dwie niezależne komory, każda po dwa pasy ruchu, jest długi na ok. 100 metrów, jest w stanie przyjąć pojazdy ważące nawet do 50 ton. Przypomnijmy: budowa tunelu rozpoczęła się w marcu 2022 r. od wykonania murków prowadzących dla ponad 60 tonowego dźwigu z wybierakiem. Maszyna sukcesywnie – metr za metrem – wybierała...
Kalendarium
Relacje
II (32) SEMINARIUM „MOSTY. BUDOWA, WZMACNIANIE, PRZEBUDOWA”
W dniach 18 - 19.04.2024 roku w Poznania odbyło się seminarium...
Intertraffic Amsterdam 2024 – ekosystem stworzony dla przyszłej mobilności
Intertraffic Amsterdam, wiodące na świecie wydarzenie branżowe w zakresie infrastruktury,...
Spektakularne premiery produktów, osiem firm z nagrodami – za nami odnowiona formuła targów Autostrada Nowa Infrastruktura
54 firmy, m.in. z Polski, Malezji, Niemiec oraz Szwecji zaprezentowały...
III Ogólnopolskie Forum Administracji Dróg Publicznych – Bezpieczeństwo ruchu drogowego na drogach samorządowych
4 kwietnia 2024 r. odbyło się pierwsze spotkanie III cyklu Ogólnopolskiego Forum Administ...