Reklama

Nowy most nad Dziwną w Wolinie

Droga ekspresowa S3, będąca kluczową arterią transportową Polski, docelowo połączy porty Szczecin i Świnoujście z autostradami A2, A4 oraz granicą z Czechami w Lubawce.

Most M7L jest centralnym punktem projektu budowy drogi ekspresowej S3 na odcinku Dargobądz – Troszyn, której wykonawcą jest konsorcjum Polbud Pomorze (lider), PRD Nowogard i INTOP (partnerzy). Rozpoczęcie budowy tego odcinka miało miejsce w styczniu 2022 r., a planowany termin zakończenia prac przewidziany jest na grudzień 2024 r. Budowa przebiega zgodnie z planem, mimo wyzwań związanych z warunkami pogodowymi i specyfiką terenu. Po zakończeniu budowy drogi ekspresowej S3 most M7L umożliwi szybki i bezpieczny przejazd nad cieśniną Dziwny, wspierając rozwój regionalnej infrastruktury drogowej oraz zwiększając bezpieczeństwo i efektywność transportu. Budowa mostu była realizowana przez konsorcjum czterech spółek: Intop Warszawa Sp. z o.o., INTOP Skarbimierzyce Sp. z o.o., Polbud Pomorze Sp. z o.o. oraz PRD Nowogard SA. Inwestorem jest szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Firma Mostostal Kielce odpowiadała za produkcję oraz montaż głównej konstrukcji mostu.

Specyfikacje techniczne

Most M7L imponuje swoimi wymiarami oraz zastosowaną technologią. Łączna długość mostu wynosi imponujące 1100,75 m, przy szerokości w zakresie od 13,2 do 14,12 m. Konstrukcja drogi obejmuje 2,5 m pas awaryjny oraz dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m każdy, dodatkowo zabezpieczone opaską o szerokości 0,5 m, co daje łączną szerokość jezdni na poziomie 10 m. Most składa się z 22 przęseł, z posadowieniem podpór na palach CFA o różnej długości, sięgających od 8 do 21 m, co zapewnia stabilność i trwałość konstrukcji. Estakada najazdowa od strony wyspy Wolin rozciąg...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Piotr Wyborski: Geografia, historia i środowisko naturalne

Piotr Wyborski, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., w rozmowie z czasopismem „Mosty” opowiada o nowych technologiach i strategiach zarządzania infrastrukturą mostową w Polsce. Wywiad porusza kluczowe kwestie związane z monitorowaniem stanu technicznego konstrukcji, innowacyjnymi rozwiązaniami poprawiającymi bezpieczeństwo oraz wyzwaniami,...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.