Nowe mosty na DW 796 i DW 907

Jak podaje ZDW w Katowicach, zakończyła się budowa dwóch mostów. Nowe obiekty powstały w Turzy, nad Czarną Przemszą, w ciągu DW 796 i na ciekiem wodnym bez nazwy w Kieleczce, w ciągu DW 907. W obu przypadkach stare przeprawy zostały rozebrane, a na czas budowy nowych mostów ruch odbywał się po obiektach tymczasowych.

Nowe mosty na DW 796 i DW 907

Most w Turzy

Nowy most w Turzy, razem z kosztami budowy i rozbiórki obiektu tymczasowego i rozbiórki starego kosztował, według umowy z wykonawcą prawie 4,9 mln zł. Przed przebudową zawężono most w ciągu DW 796 do jednego pasa ruchu ze względu na stan techniczny i ograniczoną nośność (klasa D tj. do 20t). Po przebudowie na obiekcie wykonano jezdnię z dwoma pasami ruchu o szerokości 3,5 m oraz obustronne chodniki o szerokości 2,0 m. Nowy obiekt spełnia wymagania dla obiektów w klasie nośności A.

Most w Kieleczce

Takie same parametry ma nowy obiekt w Kieleczce (DW 907). Także tu, stary most był w tak złym stanie technicznym, że zaszła potrzeba zawężenia ruchu do jednego pasa ruchu. W tym przypadku nowy, nowoczesny obiekt kosztował, zgodnie z zapisami umowy niespełna 4,3 mln zł.

źródło: ZDW Katowice
fot. iStock

Przeczytaj również: Beton w małopolskim tunelu

Wywiady

Paweł Woźniak: Niezwykle cenię sobie transparentność

Paweł Woźniak, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” omawia wyzwania, cele i priorytety związane z zarządzaniem polską infrastrukturą drogową. Zwraca uwagę na skalę zadań realizowanych przez GDDKiA, podkreślając znaczenie stabilnego finansowania inwestycji oraz efektywnej współpracy z ...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.