Hipotezy i energia rozdrabniania

Artykuł jest drugim z cyklu artykułów o energochłonności operacji rozdrabniania i problemach modelowania tej operacji. W pracy przedstawiono uogólnioną postać klasycznych hipotez rozdrabniania i sposoby szacowania parametrów w tych modelach. Omówiono również zagadnienie standaryzacji badań za pomocą różnych technik eksperymentalnych z przykładami własnych badań w tym zakresie.

W poprzednim artykule [10] na przykładzie wyników badań podstawowych pokazano, ile energii potrzeba do rozdrabniania skał i jak niewielka jest efektywność tej operacji w instalacjach przemysłowych. Nauka i technika próbują temu zaradzić różnymi sposobami przez rozpoznanie praw rządzących tym zjawiskiem i usprawnienie mechanizacji i zarządzania procesami produkcyjnymi.

Modelowanie operacji jest bardzo skutecznym sposobem jej rozpoznania i efektywnego wykorzystania w praktyce. Słowniki definiują pojęcie modelu jako „system założeń, pojęć i zależności między nimi pozwalający opisać w przybliżony sposób jakiś aspekt rzeczywistości” (Wikipedia). Innymi słowy model to synteza wiedzy w przedmiocie analizy zapisana najczęściej w formie modelu matematycznego lub algorytmu numerycznego.

Modele są małowartościowym instrumentem poznania, jeśli nie są choćby wstępnie sprawdzone eksperymentalnie, a ich parametry skalibrowane do konkretnych przypadków zastosowań. W tym artykule przede wszystkim przedstawię elementy tego zagadnienia od strony matematycznej i eksperymentalnej pod kątem przydatności tej wiedzy do dalszych zastosowań.

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Konrad Romik: Bezpieczeństwo ruchu drogowego w naszym kraju z roku na rok się poprawia

Konrad Romik, Sekretarz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, w rozmowie z Anną Górską-Zychlą odpowiada na pytania dotyczące bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce, poprawy infrastruktury oraz założeń dążących do zmniejszenia liczby wypadków o połowę do 2030 r. Jak wygląda aktualnie stan bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce? Konrad R...

Relacje

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.