Bezpieczne drogi samorządowe
18 lipca 2023 r. odbyło się pierwsze spotkanie Ogólnopolskiego Forum Administracji Dróg Publicznych pod hasłem „Bezpieczne drogi samorządowe”. Wydarzenie zgromadziło przedstawicieli samorządów, inżynierów drogowych, ekspertów w dziedzinie bezpieczeństwa drogowego oraz inne zainteresowane strony. Łącznie na wydarzenie zarejestrowało się blisko 280 osób.
I część spotkania
Podczas webinaru wygłoszono cztery referaty. Jako pierwszy wystąpił dr inż. Damian Iwanowicz z Politechniki Bydgoskiej, który wygłosił temat dotyczący sygnalizacji na drogach samorządowych. Wystąpienie miało na celu przedstawienie praktycznych zastosowań i ich korzyści. Następnie Rafał Dudziak, Kierownik Działu Zarządzania Produktem Centrum Projektowo-Technicznym ACO, wygłosił temat pt.: „Sposoby poprawy
bezpieczeństwa ludzi i innych użytkowników dróg samorządowych”.
II część spotkania
Jako pierwszy podczas drugiej części wydarzenia wystąpił Grzegorz Harkot, Dyrektor Marketingu firmy Lug Light Factory, który zaprezentował kodeks dobrych praktyk przy projektach modernizacji oświetlenia publicznego. Na koniec Jarosław Schabowski, Przewodniczący Zespołu ds. BRD przy OIGD, omówił wybrane urządzenia infrastruktury drogowej w świetle obowiązujących norm i przepisów.
Partnerzy wydarzenia
Partnerami wydarzenia były firmy: Centrum Projektowo-Techniczne ACO oraz Lug Light Factory. Patronat honorowy nad wydarzeniem objął Konwent Dyrektorów Zarządców Dróg Wojewódzkich, Krajowa Rada Zarządców Dróg Powiatowych oraz Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Dzięki ich zaangażowaniu wydarzenie stało się inspirującym i owocnym forum wymiany wiedzy na temat bezpieczeństwa na drogach samorządowych.
Podsumowanie
Wydarzenie to miało szczególne znaczenie, ponieważ bezpieczeństwo na drogach stało się jednym z kluczowych wyzwań dla samorządów w Polsce. Zwiększający się ruch, rosnąca liczba pojazdów, a także rozwój infrastruktury drogowej skłoniły do podjęcia działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa na lokalnych drogach.
Podsumowując, Ogólnopolskie Forum Administracji Dróg Publicznych „Bezpieczne Drogi Samorządowe” było ważnym wydarzeniem, które pozwoliło na zwrócenie uwagi na problem bezpieczeństwa na drogach. Wiedza i doświadczenie prelegentów oraz dyskusje podczas panelu dostarczyły cennych informacji i inspiracji dla uczestników, którzy będą mogli wykorzystać te informacje przy podejmowaniu działań mających na celu poprawę bezpieczeństwa drogowego w swoich samorządach. Warto podkreślić, że tylko współpraca i zaangażowanie wszystkich zainteresowanych stron pozwolą na osiągnięcie realnych rezultatów w tym obszarze.
Już teraz zapisz się na kolejne webinary – TUTAJ!
Galeria
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Marcin Opaliński: Nasza historia właśnie się rozpoczęła
Marcin Opaliński, Prezes Zarządu UNIMOT Bitumen, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” zdradza kulisy formalizowania spółki UNIMOT Bitumen, a także wskazuje, co wyróżnia ją spośród innych producentów asfaltu. Odpowiada również na pytania dotyczące zagranicznych rynków, innowacji i planów firmy na przyszłość. Spółka UNIMOT Bitumen od kilku ...
Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa
W artykule zaprezentowano założenia projektu „Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa”. Jego celem jest popularyzacja wiedzy o surowcach mineralnych i ich znaczeniu gospodarczym wśród dzieci i młodzieży. Idea projektu zakłada propagowanie oraz upowszechnianie rzetelnej i aktualnej wiedzy o całym łańcuchu dostaw surowców (od etapu poszukiwania złóż kopalin poprzez ich eksploatację, produkcję surowców mineralnych i ich użytkowanie, a także – tam gdzie to możliwe – recykl...
Systemy zarządzania jakością inspekcji obiektów mostowych
W artykule omówiono zasadność wprowadzenia wymogu posiadania przez podmioty wykonujące inspekcje obiektów mostowych akredytowanego systemu zarządzania jakością zgodnego z normą PN-EN ISO/IEC 17020. W efekcie działania te mogłyby się przyczynić do poprawy jakości przeglądów i ocen stanu technicznego obiektów. Niestety dopiero tragiczne katastrofy lub awarie mostów powodujące uciążliwe ograniczenia w transporcie sprawiają, że zaczynamy zastanawiać się, dlaczego do nich musiało dojść. Dlaczego w...
Przegląd sprzętu wykorzystywanego do zagęszczania gruntu oraz nawierzchni drogowych
W artykule przybliżono cechy konstrukcyjne najcięższych maszyn służących do zagęszczania gruntu oraz nawierzchni drogowych, jakimi są walce drogowe. Walcem drogowym nazywamy maszynę drogową składającą się z zespołu cylindrycznych walców, zwanych wałami, służących do zagęszczania powierzchni gruntu lub warstw nawierzchni drogowej. W obecnie konstruowanych walcach drogowych dąży się do zapewnienia płynnego rozruchu i minimalnych strat czasu związanych ze zmianą kierunku jazdy walca. Nacisk lini...
Rola betonu w budownictwie mostowym – perspektywy rozwojowe
Temat tego artykułu jest wbrew pozorom trudny i bardzo obszerny. Przewidywania dotyczące przyszłości są w każdej dziedzinie życia, nauki i techniki ryzykowne i oparte zwykle na ekstrapolacji tendencji, które mniej lub bardziej wyraźnie są zauważalne obecnie. Uwaga ta dotyczy więc także i przyszłych zastosowań betonu w mostownictwie. I tu ważne zastrzeżenie: niniejsze opracowanie oparte jest na całkowicie subiektywnych spostrzeżeniach autora i rzecz jasna obejmuje tylko niektóre aspekty perspe...
Podsumowanie ostatnich zmian w ustawie o drogach publicznych
W zeszłym roku weszło w życie kilka nowelizacji ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych. Zmieniło się wiele przepisów, począwszy od podstawowych definicji po nowe obowiązki zarządców dróg. Nie można zapomnieć także o zmianach a właściwie zupełnie nowych aktach wykonawczych. Aby nieco usystematyzować te zmiany opisałam najistotniejsze z punktu widzenia zarządcy drogi nowe regulacje. Starałam się też wyjaśnić problematyczne kwestie, na które zwracali mi uwagę zarządcy dróg, a które...
Kraków: Tunel wzdłuż Opolskiej otwarty dla ruchu.
Od 22 maja tunel wzdłuż Opolskiej – jeden z najważniejszych obiektów inżynierskich budowanych w ramach linii KST III do Górki Narodowej – dostępny jest w całości dla kierowców. Ma dwie niezależne komory, każda po dwa pasy ruchu, jest długi na ok. 100 metrów, jest w stanie przyjąć pojazdy ważące nawet do 50 ton. Przypomnijmy: budowa tunelu rozpoczęła się w marcu 2022 r. od wykonania murków prowadzących dla ponad 60 tonowego dźwigu z wybierakiem. Maszyna sukcesywnie – metr za metrem – wybierała...
Uwiarygodnienie koncepcji „projektowania plastycznego” belek mostowych zgodnie z Eurokodem 4: Badania niszczące w skali naturalnej zespolonych belek mostowych złożonych z dwuteownika HL1100 i płyty betonowej
W artykule przedstawiono wyniki eksperymentów niszczących, które rzucają nowe światło na projektowanie mostów zespolonych w Polsce. Różnica między tradycyjnymi normami a nowoczesnym podejściem opartym na Eurokodzie 4 jest widoczna. Wyniki badań opisane przez autorów stanowią solidny argument za zmianą tradycyjnych praktyk. Specyfiką polskiego mostownictwa jest z jednej strony dynamiczny rozwój i stosowanie nowych rozwiązań konstrukcyjnych (i podejść projektowych), a z drugiej strony przywiąza...
Utrzymanie i trwałość obiektów inżynierskich – jako główne wyznaczniki niezawodności infrastruktury komunikacyjnej
Tematyka utrzymania i trwałości mostów jest zagadnieniem o dużym znaczeniu technicznym, ekonomicznym, jak również społecznym. Jest ona szczególnie ważna w kontekście możliwości bezawaryjnego, niezakłóconego korzystania przez nas, jako użytkowników, z niezbędnych w codziennym życiu drogowych, kolejowych i pieszo-rowerowych ciągów komunikacyjnych. Z tego względu jestem wdzięczny redakcji czasopisma „Mosty” za inicjatywę wyboru tego zagadnienia jako temat przewodni niniejszego wydania czasopisma...
Kraków: Tunel wzdłuż Opolskiej otwarty dla ruchu.
Od 22 maja tunel wzdłuż Opolskiej – jeden z najważniejszych obiektów inżynierskich budowanych w ramach linii KST III do Górki Narodowej – dostępny jest w całości dla kierowców. Ma dwie niezależne komory, każda po dwa pasy ruchu, jest długi na ok. 100 metrów, jest w stanie przyjąć pojazdy ważące nawet do 50 ton. Przypomnijmy: budowa tunelu rozpoczęła się w marcu 2022 r. od wykonania murków prowadzących dla ponad 60 tonowego dźwigu z wybierakiem. Maszyna sukcesywnie – metr za metrem – wybierała...
Kalendarium
Relacje

Drugie spotkanie z cyklu Ogólnopolskie Forum Administracji Dróg Publicznych
25 lipca 2023 r. odbyło się drugie spotkanie O...

XXVIII Sympozjum Cynkownicze „Prawie wszystko o cynku”
31 maja – 2 czerwca 2023 r. odbyło się XXVIII Sympozjum Cynkownicze „Praw...

XIII Konferencja Naukowa Konstrukcje Zespolone 2023
W dniach 29 - 30 czerwca 2023 r. w Zielonej Górze odbyła się XIII Konf...