Reklama

Bezpieczeństwo użytkowników najdłuższego tunelu w Polsce

Oświetlenie

Oświetlenie w tunelu niezależnie od pory dnia. Jego zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom i takiego samego komfortu jazdy zarówno w dzień, jak i w nocy. Intensywność oświetlenia w tunelu zmienia się w zależności od jego lokalizacji. Istnieje pięć stref oświetlenia: wjazdowa, progowa, przejściowa, wewnętrzna i wyjazdowa. Strefa wjazdowa obejmuje część otwartej drogi bezpośrednio przed portalem tunelu, podczas gdy pozostałe cztery strefy znajdują się wewnątrz tunelu. Strefa progowa stanowi pierwszy obszar tunelu po wjeździe, z najwyższym stopniem luminancji.

W strefie wewnętrznej i wyjazdowej utrzymuje się minimalne wartości luminancji, które mają stałą wartość w czasie dnia i nocy. Strefa przejściowa charakteryzuje się zmienną krzywą luminancji, łączącą wartości luminancji w strefie progowej i wewnętrznej. Luminancja strefy wjazdowej zmienia się wraz ze zmianą oświetlenia w warunkach dziennych, a poziomy luminancji w strefie progowej i przejściowej stanowią stałe ułamki procentowe luminancji strefy wjazdowej. Wszystko kontroluje system ciągłego, automatycznego sterowania oświetleniem z możliwością ręcznej ingerencji w jego pracę.

Czujniki, systemy i znaki zmiennej treści

W tunelu oraz na dojazdach do niego zamontowane są czujniki meteorologiczne i jezdniowe, które będą dostarczać dane dotyczące warunków meteo oraz stanu nawierzchni. Będą między innymi mierzone: wilgotność powietrza, temperatura powietrza, nawierzchni oraz podbudowy, rodzaj i intensywność opadu oraz zasolenie nawierzchni. Dane trafią do Centrum Zarządzania Tunelem i automatycznego systemu wczesnego ostrzegania o oblodzeniu, który w razie konieczności rozpyli środki odladzające na jezdnię, wykorzystując talerze sprys...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Piotr Litwa: Działalność człowieka spowodowała znaczny wzrost zapotrzebowania na wiele surowców oraz energię

Jakie wymagania muszą spełnić plany ruchu kopalń odkrywkowych przed ich zatwierdzeniem przez WUG? Piotr Litwa: W działalności górniczej istnieje ściśle określone pojęcie „Planu ruchu zakładu”. Jest to opracowany przez przedsiębiorcę i zatwierdzony przez właściwego miejscowo dyrektora OUG dokument, na podstawie którego prowadzony jest ruch zakład...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.