Przegląd recyklerów
Recykler, w zależności od rozwiązania konstrukcyjnego, może pracować w dwóch trybach:
- przerób: zerwanej nawierzchni asfaltowej odbywa się w trybie przerywanym, - zerwanej nawierzchni asfaltowej odbywa się w trybie ciągłym [1-3].
Typ zerwanej nawierzchni asfaltowej w trybie przerywanym polega na zasypywaniu przez kosz zasypowy recyklera fragmentów zerwanej lub sfrezowanej nawierzchni asfaltowej. Podgrzaniu jej do temperatury 160-180°C i wyładunku przez wysyp bębna w tylnej części recyklera. Po osiągnięciu żądanej temperatury gotową masę wysypuje się do taczki lub do przygotowanego ubytku w jezdni. Dozowanie masy asfaltowej odbywa się przez uchylenie zasuwy i sterowanie obrotami za pomocą dźwigni rozdzielacza hydraulicznego.
Zwiększenie wydajności przerobu zerwanej nawierzchni asfaltowej
Wydajność przerobu zerwanej nawierzchni asfaltowej można zwiększyć, wykorzystując recykler podczas pracy w cyklu ciągłym. Zasada działania polega na zasypywaniu recyklera zerwaną lub sfrezowaną nawierzchnią asfaltową. Podgrzaniu jej do temperatury 160-180°C, a następnie stopniowym opróżnianiu bębna i uzupełnianiu wysypywanej gotowej masy asfaltowej świeżym. Wcześniej przygotowanym zerwanym urobkiem asfaltowym.
Do podgrzewania wsadu recyklera stosuje się zazwyczaj palnik o określonej mocy; palnik ten zwykle zasila się olejem opałowym, rzadziej gazem typu propan-butan. Pracę palnika reguluje termoregulator. Palnik powinien być zabezpieczony przed pompowaniem paliwa do bębna recyklera w przypadku zgaśnięcia płonienia oraz powinien mieć możliwość zmiany mocy w zależności od potrzeb [1-3].
Recyklery stacjonarne napędza się silnikiem e...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto wykupić dostęp?
- Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
- Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
- Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
- Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Małgorzata Ostrowska: W mojej pracy kieruję się służbą publiczną, mając na celu dobre zarządzanie drogami
Gdyby mogła Pani wymienić, to jakie wartości są dla Pani najważniejsze przy kierowaniu tą instytucją? Małgorzata Ostrowska: Przede wszystkim liczą się te wartości, które mają realny wpływ na skuteczność działań i jakość infrastruktury. Podstawą jest odpowiedzialność – zarządzanie środkami publicznymi w sposób przemyślany, zgodny z prawem i zawsz...