Targi Nowa Infrastruktura 2022 za nami
Targi Budownictwa Infrastrukturalnego Nowa Infrastruktura przyciągnęły przedstawicieli najważniejszych instytucji branżowych, a także producentów i dystrybutorów najnowszych maszyn i sprzętów wykorzystywanych w budownictwie. Spotkaniu targowemu towarzyszyły specjalistyczne seminaria i konferencje, premiery produktowe i prezentacje nowości.
MERYTORYCZNIE O BRANŻY
Po raz pierwszy w Targach Kielce zorganizowano Forum Utrzymania Dróg i Mostów, podczas którego nie tylko przeanalizowano najistotniejsze problemy branży i wyzwania, ale również omówiono najnowsze rozporządzenia Ministerstwa Infrastruktury. Forum towarzyszyły zawody pługów odśnieżnych, w których rywalizowało aż 15 zawodników z całej Polski. W programie nie mogło zabraknąć Salonu Kruszyw, wydarzenia organizowanego w Targach Kielce od 2012 roku. Uczestnicy debaty przedstawili najnowsze regulacje obowiązujące producentów kruszyw i wykonawców dróg. Dużą część Salonu poświęcono problematyce reaktywności alkaicznej kruszyw. Drugiego dnia targów odbyły się dwa seminaria branżowe dot. samorządowych dróg betonowych oraz dróg rowerowych. Ostatnim merytorycznym punktem w programie targów była konferencja naukowo-techniczna pn. „Świętokrzyskie szlaki – doświadczenia, innowacje, bezpieczeństwo” poświęcona innowacjom w drogownictwie oraz proekologicznym technologią remontów i przebudów dróg.
PREMIEROWO NA TARGACH NOWA INFRASTRUKTURA
Podczas tegorocznych targów Nowa Infrastruktura nie zabrakło prezentacji najnowszych rozwiązań branżowych. Po raz pierwszy w Polsce, w Targach Kielce swoją premierę będą miały pojazdy marki BMC, wprowadzone po raz pierwszy na rynek polski przez Autobagi Polska – producenta i dealera pojazdów ciężarowych oraz dostawczych różnych marek. W Targach Kielce zaprezentowano betonomieszarkę o pojemności 10 m3 8×4 z silnikami o mocy 400 KM. W trakcie targów firma KH-KIPPER zaprezentowała system wymienny – rozwiązanie, które stwarza możliwość dowolnej konfiguracji nadwozia samochodu ciężarowego, a także nowe podwozie IVECO T-WAY. Na stoisku firmy Samasz pojawił się najnowszy model posypywarki elektrycznej IceSTORM 500 oraz nowy model wysięgnika myjącego czołowego. Nowością targową był również robot wyburzeniowy ARE 1.0 o napędzie hybrydowym od firmy Firma Advanced Robotic Engineering.
NAGRODY I WYRÓŻNIENIA TARGÓW NOWA INFRASTRUKTURA ROZDANE
Drugiego dnia Targów Budownictwa Infrastrukturalnego Nowa Infrastruktura wręczono wyróżnienia i nagrody za produkty oraz aranżację stoisk. Wyróżnienie za pręty i siatki zbrojeniowe z kompozytów TROKOTEX trafiło do firmy Trokotex Polymer Group sp. z o.o. z Torunia. Medal za asfalt WMA przyznano firmie Lotos Asfalt sp. z o.o. z Gdańska. Obok nich Prezes Zarządu Targów Kielce dr Andrzej Mochoń wręczył wyróżnienia i nagrody TOP DESIGN. Wyróżnienia TOP DESIGN za atrakcyjny i nowoczesny sposób prezentacji stoiska otrzymały firmy: E-Mak, Energreen i Horpol. Nagrody TOP DESIGN za elegancję i kompleksowy styl wystąpienia targowego trafiły do firm: Lausitz Energie Bergbau AG, LOTOS Asfalt Sp. z o.o. oraz ORLEN Asfalt sp. z o.o. Na zakończenie gali wręczenia nagród uhonorowano firmę KH Kipper, świętującą jubileusz 25-lecia działalności.
źródło: Organizator
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Piotr Litwa: Działalność człowieka spowodowała znaczny wzrost zapotrzebowania na wiele surowców oraz energię
Piotr Litwa, Prezes Wyższego Urzędu Górniczego, w rozmowie z redakcją czasopisma „Kruszywa” porusza temat nadzoru i regulacji górnictwa odkrywkowego w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem problemów związanych z przestrzeganiem przepisów, oceną ryzyka oraz współpracą z instytucjami i samorządami. Omawia najczęstsze naruszenia przepisów, procedur...
Drogi dla opon, opony dla dróg!
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (www.acea.auto) flota pojazdów silnikowych w Unii Europejskiej w 2021 r. liczy 249,6 mln samochodów osobowych oraz ponad 36,7 mln pojazdów użytkowych i autobusów. W 2021 r. flota samochodów osobowych w UE wzrosła o 1,2% w porównaniu z 2020 r. Taki wzrost obciążeń transportowych ma znaczący wpływ na zmniejszenie trwałości konstrukcji drogowych. Obecnie najpopularniejszym materiałem do budowy nawierzchni dróg są mieszanki asfaltowe. Wie...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Rozkład uszkodzeń na profilu poprzecznym taśmy przenośnikowej Wdrożenie systemu DiagBelt+ w KWB Bełchatów
Artykuł analizuje rozkład uszkodzeń taśmy przenośnikowej z linkami stalowymi. Badania przeprowadzone w KWB Bełchatów w ramach projektu POIR.01.01.01-00-1194/19 przy użyciu systemu DiagBelt+ wykazały różne rozkłady uszkodzeń mogące wynikać z nieprawidłowości w punktach podawania urobku. Wyniki mogą pomóc w ocenie poprawności projektu przenośnika, minimalizując ryzyko awarii i wydłużając żywotność taśm. Artykuł przedstawia analizę rozkładu uszkodzeń rdzenia taśmy z linkami stalowymi na przekroj...
Betonowy tunel TS-04. Technologia i materiały
W artykule omówiono kwestie związane z ułożeniem nawierzchni z betonu cementowego klasy C35/45 w tunelu TS-04. Prace te są częścią większego zadania pod nazwą „Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S52, odcinek Północna Obwodnica Krakowa: węzeł Modlnica – węzeł Kraków Mistrzejowice (bez węzła)”. Betonowy tunel pod Zielonkami TS-04, będący częścią Północnej Obwodnicy Krakowa (S52), jest jednym z kluczowych elementów infrastrukturalnych tej drogi ekspresowej. Tunel o długości 653 m, ...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Propozycja postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi
Artykuł dotyczy sposobu postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi na linii Opole – Wrocław w kontekście planowanej modernizacji. Autor omawia historię i stan techniczny mostów oraz ich rolę w transporcie, a także analizuje możliwe sposoby zachowania ich zabytkowej wartości. W czerwcu 2024 r. na zlecenie Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków autor artykułu wykonał opinię dotyczącą postępowania z zabytkowymi mostami kolejowych w ramach projektowanej modernizacji linii kolejowej...
Propozycja postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi
Artykuł dotyczy sposobu postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi na linii Opole – Wrocław w kontekście planowanej modernizacji. Autor omawia historię i stan techniczny mostów oraz ich rolę w transporcie, a także analizuje możliwe sposoby zachowania ich zabytkowej wartości. W czerwcu 2024 r. na zlecenie Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków autor artykułu wykonał opinię dotyczącą postępowania z zabytkowymi mostami kolejowych w ramach projektowanej modernizacji linii kolejowej...
Wartość rynku betonu towarowego w Polsce to już ponad 7 mld zł
W wyniku znaczącego wzrostu kosztów produkcji (kruszywa, cement, domieszki do betonu, siła robocza, logistyka i transport) w latach 2017-2022 rynek betonu towarowego w Polsce odnotował skokowy wzrost wartości, osiągając 7,5 mld zł. Pomimo przejściowego schłodzenia koniunktury w budownictwie długoterminowe prognozy dla rynku betonu towarowego prezentują się dość stabilnie. Na potrzeby raportu jako rynek betonu towarowego zdefiniowano działalność produkcyjną w zakresie wytwarzania betonu zarówn...
Kalendarium
Relacje
XXXIII Konferencja „Aktualia i perspektywy gospodarki surowcami mineralnymi”
W dniach 6-8 listopada 2024 r. w Krynicy Zdrój odbyła się XXXIII Konferencja z...
Jubileusz XX-lecia Stowarzyszenia Przemysłu Wapienniczego
Stowarzyszenie Przemysłu Wapienniczego (SPW) obchodziło jubileusz XX-lecia swojej działalności, u...
Podsumowanie jubileuszowej 15. edycji Targów SYMAS® MAINTENANCE
- Targi SYMAS® MAINTENANCE z roku na rok są coraz lepsze, mamy coraz więcej klientów. Naprawd...
Seminarium „Droga do neutralności klimatycznej Cemex”
Blisko 200 uczestników pojawiło się na cyklicznym seminarium „Droga do neutralności klima...