Międzynarodowe Sympozjum dróg betonowych „Concrete roads”
25-28 czerwca w Krakowie odbyło się XIV Międzynarodowe Sympozjum Dróg Betonowych pod hasłem „Betonowe drogi do zielonego świata”. Organizatorami wydarzenia byli EUPAVE oraz polskie Stowarzyszenie Producentów Cementu.
Pierwszą sesję rozpoczęło wystąpienie Tomasza Żuchowskiego (Prezesa Zarządu GDDKiA) przedstawiające program budowy dróg. Następnie omówiono temat nawierzchni betonowych na mostach drogowych, a zaraz po nim przedstawiono polskie doświadczenia w produkcji nawierzchni betonowych. Kolejno prelegenci objaśnili uczestnikom zagadnienie technologii BIM w drogownictwie i mostownictwie. Wystąpienie zamykające panel dotyczyło ewolucji obciążenia.
Druga sesja została podzielona na dwie trwające równolegle części – 2A i 2B, podczas pierwszej z nich wystąpili m.in. Maximilian Sesselmann, Tim Alte-Teigeler oraz Patric Skalecki. Segment 2B poświęcony został materiałom i projektowaniu nawierzchni, podczas tej części wydarzenia omówiono tematy, takie jak cienkie nakładki betonowe ze zbrojeniem węglowym czy kompleksowe podejście do maksymalizacji korzyści płynących z nawierzchni RCC.
Sesja 3A oraz 3C dotyczyła tematu dróg betonowych oraz kwestii ekologicznych. Prelegenci przedstawiali tematy związane z dekarbonizacją cementu i betonu czy redukcją emisji dwutlenku węgla w budowie nawierzchni. Poruszono także kwestie dróg betonowych w odniesieniu do gospodarki o obiegu zamkniętym. Segment 3B został poświęcony autostradom, swój referat zaprezentował m.in. Michał Glinicki.
Drugiego dnia wydarzenia także omówiono zagadnienie projektowania materiałów i nawierzchni. Głos oddano m.in. Mariuszowi Kusiołkowi, Przemysławowi Jelonkiewiczowi oraz Danowi Zollingerowi. Tego dnia prelegenci przedstawili także referaty poświęcone drogom o dużym nacisku na oś, warstwom bazowym oraz kostce brukowej.
Ostatni dzień konferencji rozpoczęły, odbywające się równolegle, sesje 5A, 5B oraz 5C. Podczas sesji 5A przedstawiono m.in. prezentację związaną z tematem rosnącej konkurencji branżowej, segment 5B poświęcono innowacyjnym koncepcjom dróg betonowych, natomiast podczas sesji 5C omówiono strategie i techniki konserwacji i utrzymania. Całe wydarzenie zakończyła ceremonia zamknięcia, podczas której zostały przyznane nagrody, a wśród nich nagroda za najlepszy referat techniczny, najlepszy referat marketingowy oraz międzynarodowa nagroda Carlosa Jofré.
Przeczytaj relacje z innych branżowych wydarzeń! Kliknij – FOTORELACJE
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Małgorzata Ostrowska: W mojej pracy kieruję się służbą publiczną, mając na celu dobre zarządzanie drogami
Małgorzata Ostrowska, Dyrektorka ZDP Ostróda, Przewodnicząca Konwentu Dyrektorów Zarządów Dróg Powiatowych Województwa Warmińsko-Mazurskiego, w rozmowie z redakcją „Dróg Publicznych” mówi o wyzwaniach stojących przed zarządcami dróg powiatowych. Podkreśla znaczenie modernizacji infrastruktury, rosnących kosztów utrzymania oraz konieczności wdraż...
Webinar dedykowany – stwórzmy wydarzenie idealne dla Twojej firmy!
Od 2020 roku redakcja “Magazynu Autostrady” oraz czasopisma “Mosty” poza stacjonarnymi wydarzeniami organizuje szkolenia i spotkania w formule online. Jednymi z nich są webinary - organizowane jako wydarzenia własne bądź dla partnerów zewnętrznych w formie komercyjnej.
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Artykuł przedstawia autorską metodę oceny zabytkowej wartości mostów i wiaduktów drogowych oraz kolejowych. Tekst ma na celu wypracowanie kryteriów wartościowania mostów, które – jako elementy infrastruktury komunikacyjnej – muszą spełniać współczesne standardy techniczne, pozostając jednocześnie cennymi świadkami historii. Ocena możliwości użytkowania istniejących mostów i wiaduktów kolejowych, z uwzględnieniem wymagań konserwatorskich, budzi sporo emocji i prowadzi do wymiany poglądów dotyc...
Transport maszyn Wyzwania i znaczenie odpowiedniego doboru parametrów
Artykuł omawia wyzwania związane z transportem maszyn budowlanych. Poprawnie zorganizowany transport zapewnia bezpieczeństwo sprzętu i uczestników ruchu, a także pozwala unikać opóźnień, gwarantując terminowe rozpoczęcie prac. Transport maszyn, szczególnie ciężkich urządzeń, takich jak walce drogowe, wymaga precyzyjnego doboru jednostki transportowej oraz dokładnego uwzględnienia parametrów maszyny, w tym jej masy i wymiarów. Należy pamiętać, że transport ciężkich maszyn wiąże się z licznymi ...
Praktyczne aspekty stosowania domieszek w betonie
W artykule omówiono praktyczne aspekty stosowania domieszek w betonie, zwracając uwagę na ich rolę w poprawie jakości, trwałości i efektywności kosztowej konstrukcji. Podkreślono także niezbędne warunki dla skutecznej modyfikacji betonu, takie jak prawidłowe zaprojektowanie składu i technologii wykonania. Dodatkowo wskazano na ekonomiczne aspekty stosowania domieszek. Ogólna przydatność domieszek stosowanych w mieszankach betonowych jest ustalana zgodnie z normą PN-EN 934-2. Normy te określaj...
Szybka droga do bezpieczeństwa
W artykule skupiono się na rozwoju infrastruktury drogowej w Polsce, szczególnie na budowie dróg ekspresowych i autostrad. Autor podkreśla, że mimo problemów budowlanych i trudności z lokalizacją te nowoczesne rozwiązania są kluczowe dla poprawy bezpieczeństwa na drogach. Artykuł omawia także różnice w użytkowaniu tych dróg w porównaniu do tradycyjnych tras miejskich czy osiedlowych, podkreślając potrzebę odpowiedniego przygotowania kierowców do korzystania z dróg o dużych prędkościach. Dodat...
Geokrata. Jeden produkt, wiele zastosowań
Geokrata komórkowa to nowoczesny materiał geosyntetyczny stosowany w budownictwie do stabilizacji gruntu, wzmacniania nawierzchni i ochrony przed erozją. Wykonana z wytrzymałego polietylenu (HDPE), tworzy przestrzenną siatkę, którą można wypełnić piaskiem, żwirem lub kruszywem. Dzięki swojej konstrukcji skutecznie rozkłada obciążenia, zapobiega osiadaniu terenu i wzmacnia infrastrukturę drogową, kolejową oraz hydrotechniczną. Jest trwała, łatwa w montażu i przyjazna dla środowiska, co czyni j...
Ciemna strona światła: problem zanieczyszczenia światłem
Zanieczyszczenie światłem to problem, który dotyka całego terytorium Polski. Odpowiednie oświetlenie podnosi poziom bezpieczeństwa, funkcjonalność i estetykę danej przestrzeni, jednak nadmiar światła lub niewłaściwe jego użycie prowadzi do miejskich zjawisk „blasku nieba”, które wpływają na zdrowie ludzi oraz ekosystemy. Problem zanieczyszczenia światłem coraz częściej jest uwzględniany w raportach o oddziaływaniu inwestycji na środowisko. Światło jest jednym z kluczowych elementów wpływający...
Metody i systemy oceny stanu eksploatacyjnego jezdni drogowych
W artykule omówiono kluczowe aspekty utrzymania dróg, zapewniające bezpieczeństwo, przejezdność i efektywność transportu. Podkreślono znaczenie monitorowania nawierzchni, racjonalnego planowania modernizacji oraz stosowania zaawansowanych urządzeń bezpieczeństwa. Autor wskazuje na specyfikę utrzymania ulic miejskich, wymagających większej uwagi ze względu na natężenie ruchu i gęstą infrastrukturę. Artykuł akcentuje konieczność optymalizacji działań w celu minimalizacji kosztów i zwiększenia t...
Przygotowanie i wykonanie robót ziemnych oraz nawierzchniowych w budownictwie drogowym
Budowa dróg i obiektów inżynierskich to złożony proces, wymagający skrupulatnego planowania i realizacji na każdym etapie. Kluczowymi elementami tego procesu są roboty przygotowawcze, roboty ziemne oraz prace związane z konstrukcją nawierzchni. Poprawne wykonanie tych działań ma bezpośredni wpływ na trwałość, bezpieczeństwo oraz funkcjonalność powstającej infrastruktury. W artykule omówiono zakres prac przygotowawczych, szczegóły związane z robotami ziemnymi oraz najważniejsze aspekty technol...
Kalendarium
Relacje

V Konferencja Drogowo-Kruszywowa „Materiały, surowce, technologie wykorzystywane przy projektowaniu i budowie nawierzchni drogowych”

VI Forum Dróg Publicznych
9-11 grudnia 2024 r. odbyło się VI Forum Dróg Publicznych, które zgromadziło specjalistów...

I Spotkanie Branżowe „Kobiety w Infrastrukturze”
19 listopada 2024 roku w Warszawie o...