Przetarg na doświetlenie przejść dla pieszych na DK9, DK19, DK28 i DK77
Do 15 stycznia 2024 r. można składać oferty w przetargu na poprawę bezpieczeństwa ruchu na przejściach dla pieszych w ciągu DK9, DK19, DK28 i DK77. Łącznie doświetlone zostaną 222 przejścia co znacząco wpłynie na poprawę bezpieczeństwa pieszych. Inwestycje wykonane zostaną w ramach Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej.

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych infrastruktury dla pieszych w postaci: wykonania dedykowanego oświetlenia przejść dla pieszych, budowy chodników w obrębie przejść dla pieszych oraz zmiany oznakowania. Postępowanie przetargowe zostało podzielone na cztery części. Wykonawcy mogą składać oferty na wszystkie zadania lub tylko wybrane. Oferty złożone w przetargu będą sprawdzane i oceniane według trzech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości (20 proc.) oraz terminu realizacji (20 proc.).
Zakres prac
Poprawa brd na przejściach dla pieszych na DK28 w województwie podkarpackim
W ramach zamówienia przewiduje się zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych infrastruktury dla pieszych w postaci oświetlenia dedykowanego przejść dla pieszych ze strefami przejściowymi/bez stref przejściowych w ciągu DK28.
W ramach tego zadania doświetleniu ulegnie łącznie 126 przejść dla pieszych, które znajdują się w m. Siepietnica (2 szt.), Skołyszyn (7 szt.), Siedliska Sławęcińskie (1 szt.), Przysieki (1 szt.), Trzcinica (5 szt.), Jasło (26 szt.), Warzyce (7 szt.), Zimna Woda (1 szt.), Szebnie (2 szt.), Moderówka (1 szt.), Jaszczew (1 szt.), Potok (2 szt.), Miejsce Piastowe (4 szt.), Iwonicz (4 szt.), Klimkówka (1 szt.), Rymanów (5 szt.), Besko (6 szt.), Zarszyn (4 szt.), Długie (4 szt.), Nowosielce (3 szt.), Pisarowce (4 szt.), Tuchorz (1 szt.), Sanok (24 szt.), Tyrawa Wołoska (2 szt.), Bircza (3 szt.), Olszany (1 szt.), Śliwnica (1 szt.), Dybawka (1 szt.), Prałkowce.
Termin realizacji to maksymalnie 12 miesięcy od daty podpisania umowy.
Poprawa brd na przejściach dla pieszych na DK19 w województwie podkarpackim
W ramach zamówienia przewiduje się zaprojektowanie i wykonanie oświetlenia dedykowanego 92 przejść dla pieszych ze strefami przejściowymi/bez stref przejściowych. Dodatkowo zaplanowano przeniesienie istniejącego przejścia dla pieszych na DK19 w m. Targowiska (z km 253+855 w km 253+840) oraz wykonanie obustronnych dojść do przejścia dla pieszych o szerokości 2 m o łącznej długości ok. 25 m wraz z przeniesieniem wysięgnika ze znakiem D6, wykonaniem kanalizacji deszczowej po stronie lewej o długości 30 mb i wykonaniem balustrady o długości ok. 4 mb. Zakres prac obejmuje również zaprojektowanie i wykonanie oświetlenia dedykowanego.
W ramach tego zadania doświetlone zostaną przejścia dla pieszych, które znajdujące się w m. Boguchwała (17 szt.), Lutoryż (3 szt.), Zarzecze (2 szt.), Babica (4 szt.), Wyżne (6 szt.), Połomia (1 szt.), Baryczka (1 szt.), Niebylec (2 szt.), Lutcza (3 szt.), Domaradz (6 szt.), Jasienica Rosielna (4 szt.), Wola Komborska (1 szt.), Jabłonica Polska (1 szt.), Iskrzynia (4 szt.), Krościenko Wyżne (2 szt.), Pustyny (1 szt.), Targowiska (2 szt.), Łężany (2 szt.), Miejsce Piastowe (5 szt.), Rogi (3 szt.), Równe (3 szt.), Zboiska (2 szt.), Dukla (11 szt.), Lipowica (1 szt.), Trzciana (1 szt.), Tylawa (1 szt.), Barwinek (3 szt.).
Termin realizacji to maksymalnie 12 miesięcy od daty podpisania umowy.
Poprawa brd na przejściach dla pieszych na DK9 w m. Głogów Małopolski
W ramach zamówienia przewiduje się zaprojektowanie i wykonanie nowych przejść dla pieszych:
– na ciągu głównym DK9 w m. Głogów Małopolski (w km 185+670)
– na wlocie podporządkowanym DK9 na DG108413 R (ul. Wola Cicha) (w km 185+682, strona prawa).
Zaplanowano także wykonanie dojść do przejść dla pieszych w km 185+670 do km 185+690 po stronie lewej oraz prawej o szerokości 2 m oraz łącznej długości ok. 50 m oraz przebudowa wyspy dzielącej (wyniesienie krawężnika ponad jezdnię drogi w celu ochrony pieszych oraz zaniżenie nawierzchni wyspy azylu do poziomu umożliwiającego swobodne przekroczenie jezdni i wyspy azylu przez pieszych).
Zakres prac obejmuje również zaprojektowanie i wykonanie oświetlenia dedykowanego 3 przejść dla pieszych na DK9 w Głogowie Małopolskim.
Termin realizacji to maksymalnie 6 miesięcy od daty podpisania umowy.
Poprawa brd na przejściu dla pieszych na DK77 w m. Wierzawice
W ramach zamówienia przewiduje się zaprojektowanie i wykonanie oświetlenia dedykowanego przejścia dla pieszych w m. Wierzawice.
Termin realizacji to maksymalnie 45 dni od daty podpisania umowy.
źródło i fot.: GDDKiA
Przeczytaj również: Rozbudowa węzła Kraków Południe
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Marcin Skrobisz: Dyrektor egzekwuje przestrzeganie przepisów, rozumiejąc jednocześnie realia prowadzenia kopalń
Marcin Skrobisz, dyrektor Okręgowego Urzędu Górniczego w Krakowie, w rozmowie z redakcją czasopisma „Kruszywa” przedstawia swoją wizję nowoczesnego nadzoru górniczego, który łączy profesjonalizm z otwartością na dialog z branżą, i wskazuje, że kluczowe jest nie tylko egzekwowanie przepisów, ale także wspieranie przedsiębiorców w działaniach na r...
Głosem branży: Innowacje i zrównoważony rozwój w wydobyciu kruszyw. Wyzwania i strategie dla przyszłości
W obliczu rosnącego zapotrzebowania na surowce budowlane, szczególnie kruszywa, kwestia efektywnego wydobycia oraz zarządzania zasobami naturalnymi staje się kluczowa zarówno w Polsce, jak i na świecie. Przemiany w tym obszarze nie tylko wpływają na gospodarki krajowe, ale także na środowisko, w którym eksploatacja surowców wiąże się z wieloma wyzwaniami, takimi jak zużycie energii czy generowanie odpadów. Poniżej przedstawiamy prognozy dotyczące przyszłości zasobów kruszyw oraz innowacje, kt...
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Artykuł przedstawia autorską metodę oceny zabytkowej wartości mostów i wiaduktów drogowych oraz kolejowych. Tekst ma na celu wypracowanie kryteriów wartościowania mostów, które – jako elementy infrastruktury komunikacyjnej – muszą spełniać współczesne standardy techniczne, pozostając jednocześnie cennymi świadkami historii. Ocena możliwości użytkowania istniejących mostów i wiaduktów kolejowych, z uwzględnieniem wymagań konserwatorskich, budzi sporo emocji i prowadzi do wymiany poglądów dotyc...
Ochrona przed obrywami skalnymi
W artykule skupiono się na zagrożeniach, jakie obrywy skalne stwarzają dla kopalń odkrywkowych, oraz na zaawansowanych technikach zabezpieczających, które są stosowane w celu minimalizacji tych ryzyk. Kopalnie odkrywkowe, dzięki specjalistycznym metodom, są w stanie skutecznie chronić zarówno pracowników, jak i infrastrukturę przed potencjalnymi wypadkami spowodowanymi obrywami skalnymi. Tekst porusza także temat monitorowania stabilności skał za pomocą zaawansowanych technologii, takich jak ...
Praktyczne aspekty stosowania domieszek w betonie
W artykule omówiono praktyczne aspekty stosowania domieszek w betonie, zwracając uwagę na ich rolę w poprawie jakości, trwałości i efektywności kosztowej konstrukcji. Podkreślono także niezbędne warunki dla skutecznej modyfikacji betonu, takie jak prawidłowe zaprojektowanie składu i technologii wykonania. Dodatkowo wskazano na ekonomiczne aspekty stosowania domieszek. Ogólna przydatność domieszek stosowanych w mieszankach betonowych jest ustalana zgodnie z normą PN-EN 934-2. Normy te określaj...
Szybka droga do bezpieczeństwa
W artykule skupiono się na rozwoju infrastruktury drogowej w Polsce, szczególnie na budowie dróg ekspresowych i autostrad. Autor podkreśla, że mimo problemów budowlanych i trudności z lokalizacją te nowoczesne rozwiązania są kluczowe dla poprawy bezpieczeństwa na drogach. Artykuł omawia także różnice w użytkowaniu tych dróg w porównaniu do tradycyjnych tras miejskich czy osiedlowych, podkreślając potrzebę odpowiedniego przygotowania kierowców do korzystania z dróg o dużych prędkościach. Dodat...
Geokrata. Jeden produkt, wiele zastosowań
Geokrata komórkowa to nowoczesny materiał geosyntetyczny stosowany w budownictwie do stabilizacji gruntu, wzmacniania nawierzchni i ochrony przed erozją. Wykonana z wytrzymałego polietylenu (HDPE), tworzy przestrzenną siatkę, którą można wypełnić piaskiem, żwirem lub kruszywem. Dzięki swojej konstrukcji skutecznie rozkłada obciążenia, zapobiega osiadaniu terenu i wzmacnia infrastrukturę drogową, kolejową oraz hydrotechniczną. Jest trwała, łatwa w montażu i przyjazna dla środowiska, co czyni j...
Ciemna strona światła: problem zanieczyszczenia światłem
Zanieczyszczenie światłem to problem, który dotyka całego terytorium Polski. Odpowiednie oświetlenie podnosi poziom bezpieczeństwa, funkcjonalność i estetykę danej przestrzeni, jednak nadmiar światła lub niewłaściwe jego użycie prowadzi do miejskich zjawisk „blasku nieba”, które wpływają na zdrowie ludzi oraz ekosystemy. Problem zanieczyszczenia światłem coraz częściej jest uwzględniany w raportach o oddziaływaniu inwestycji na środowisko. Światło jest jednym z kluczowych elementów wpływający...
Metody i systemy oceny stanu eksploatacyjnego jezdni drogowych
W artykule omówiono kluczowe aspekty utrzymania dróg, zapewniające bezpieczeństwo, przejezdność i efektywność transportu. Podkreślono znaczenie monitorowania nawierzchni, racjonalnego planowania modernizacji oraz stosowania zaawansowanych urządzeń bezpieczeństwa. Autor wskazuje na specyfikę utrzymania ulic miejskich, wymagających większej uwagi ze względu na natężenie ruchu i gęstą infrastrukturę. Artykuł akcentuje konieczność optymalizacji działań w celu minimalizacji kosztów i zwiększenia t...
Przygotowanie i wykonanie robót ziemnych oraz nawierzchniowych w budownictwie drogowym
Budowa dróg i obiektów inżynierskich to złożony proces, wymagający skrupulatnego planowania i realizacji na każdym etapie. Kluczowymi elementami tego procesu są roboty przygotowawcze, roboty ziemne oraz prace związane z konstrukcją nawierzchni. Poprawne wykonanie tych działań ma bezpośredni wpływ na trwałość, bezpieczeństwo oraz funkcjonalność powstającej infrastruktury. W artykule omówiono zakres prac przygotowawczych, szczegóły związane z robotami ziemnymi oraz najważniejsze aspekty technol...
Kalendarium
Relacje

VII Forum Dróg Publicznych „Budowa, remont oraz utrzymanie lokalnej infrastruktury drogowej”

V Konferencja Drogowo-Kruszywowa „Materiały, surowce, technologie wykorzystywane przy projektowaniu i budowie nawierzchni drogowych”

VI Forum Dróg Publicznych
9-11 grudnia 2024 r. odbyło się VI Forum Dróg Publicznych, które zgromadziło specjalistów...