Przetarg na doświetlenie przejść dla pieszych na DK9, DK19, DK28 i DK77
Do 15 stycznia 2024 r. można składać oferty w przetargu na poprawę bezpieczeństwa ruchu na przejściach dla pieszych w ciągu DK9, DK19, DK28 i DK77. Łącznie doświetlone zostaną 222 przejścia co znacząco wpłynie na poprawę bezpieczeństwa pieszych. Inwestycje wykonane zostaną w ramach Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych infrastruktury dla pieszych w postaci: wykonania dedykowanego oświetlenia przejść dla pieszych, budowy chodników w obrębie przejść dla pieszych oraz zmiany oznakowania. Postępowanie przetargowe zostało podzielone na cztery części. Wykonawcy mogą składać oferty na wszystkie zadania lub tylko wybrane. Oferty złożone w przetargu będą sprawdzane i oceniane według trzech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości (20 proc.) oraz terminu realizacji (20 proc.).
Zakres prac
Poprawa brd na przejściach dla pieszych na DK28 w województwie podkarpackim
W ramach zamówienia przewiduje się zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych infrastruktury dla pieszych w postaci oświetlenia dedykowanego przejść dla pieszych ze strefami przejściowymi/bez stref przejściowych w ciągu DK28.
W ramach tego zadania doświetleniu ulegnie łącznie 126 przejść dla pieszych, które znajdują się w m. Siepietnica (2 szt.), Skołyszyn (7 szt.), Siedliska Sławęcińskie (1 szt.), Przysieki (1 szt.), Trzcinica (5 szt.), Jasło (26 szt.), Warzyce (7 szt.), Zimna Woda (1 szt.), Szebnie (2 szt.), Moderówka (1 szt.), Jaszczew (1 szt.), Potok (2 szt.), Miejsce Piastowe (4 szt.), Iwonicz (4 szt.), Klimkówka (1 szt.), Rymanów (5 szt.), Besko (6 szt.), Zarszyn (4 szt.), Długie (4 szt.), Nowosielce (3 szt.), Pisarowce (4 szt.), Tuchorz (1 szt.), Sanok (24 szt.), Tyrawa Wołoska (2 szt.), Bircza (3 szt.), Olszany (1 szt.), Śliwnica (1 szt.), Dybawka (1 szt.), Prałkowce.
Termin realizacji to maksymalnie 12 miesięcy od daty podpisania umowy.
Poprawa brd na przejściach dla pieszych na DK19 w województwie podkarpackim
W ramach zamówienia przewiduje się zaprojektowanie i wykonanie oświetlenia dedykowanego 92 przejść dla pieszych ze strefami przejściowymi/bez stref przejściowych. Dodatkowo zaplanowano przeniesienie istniejącego przejścia dla pieszych na DK19 w m. Targowiska (z km 253+855 w km 253+840) oraz wykonanie obustronnych dojść do przejścia dla pieszych o szerokości 2 m o łącznej długości ok. 25 m wraz z przeniesieniem wysięgnika ze znakiem D6, wykonaniem kanalizacji deszczowej po stronie lewej o długości 30 mb i wykonaniem balustrady o długości ok. 4 mb. Zakres prac obejmuje również zaprojektowanie i wykonanie oświetlenia dedykowanego.
W ramach tego zadania doświetlone zostaną przejścia dla pieszych, które znajdujące się w m. Boguchwała (17 szt.), Lutoryż (3 szt.), Zarzecze (2 szt.), Babica (4 szt.), Wyżne (6 szt.), Połomia (1 szt.), Baryczka (1 szt.), Niebylec (2 szt.), Lutcza (3 szt.), Domaradz (6 szt.), Jasienica Rosielna (4 szt.), Wola Komborska (1 szt.), Jabłonica Polska (1 szt.), Iskrzynia (4 szt.), Krościenko Wyżne (2 szt.), Pustyny (1 szt.), Targowiska (2 szt.), Łężany (2 szt.), Miejsce Piastowe (5 szt.), Rogi (3 szt.), Równe (3 szt.), Zboiska (2 szt.), Dukla (11 szt.), Lipowica (1 szt.), Trzciana (1 szt.), Tylawa (1 szt.), Barwinek (3 szt.).
Termin realizacji to maksymalnie 12 miesięcy od daty podpisania umowy.
Poprawa brd na przejściach dla pieszych na DK9 w m. Głogów Małopolski
W ramach zamówienia przewiduje się zaprojektowanie i wykonanie nowych przejść dla pieszych:
– na ciągu głównym DK9 w m. Głogów Małopolski (w km 185+670)
– na wlocie podporządkowanym DK9 na DG108413 R (ul. Wola Cicha) (w km 185+682, strona prawa).
Zaplanowano także wykonanie dojść do przejść dla pieszych w km 185+670 do km 185+690 po stronie lewej oraz prawej o szerokości 2 m oraz łącznej długości ok. 50 m oraz przebudowa wyspy dzielącej (wyniesienie krawężnika ponad jezdnię drogi w celu ochrony pieszych oraz zaniżenie nawierzchni wyspy azylu do poziomu umożliwiającego swobodne przekroczenie jezdni i wyspy azylu przez pieszych).
Zakres prac obejmuje również zaprojektowanie i wykonanie oświetlenia dedykowanego 3 przejść dla pieszych na DK9 w Głogowie Małopolskim.
Termin realizacji to maksymalnie 6 miesięcy od daty podpisania umowy.
Poprawa brd na przejściu dla pieszych na DK77 w m. Wierzawice
W ramach zamówienia przewiduje się zaprojektowanie i wykonanie oświetlenia dedykowanego przejścia dla pieszych w m. Wierzawice.
Termin realizacji to maksymalnie 45 dni od daty podpisania umowy.
źródło i fot.: GDDKiA
Przeczytaj również: Rozbudowa węzła Kraków Południe
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Sylwia Cichocka: Ćwierć wieku działalności ZDP w Koninie to suma dokonań wielu ludzi
Sylwia Cichocka, Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Koninie, w rozmowie z redakcją „Dróg Publicznych” podsumowuje 25 lat działalności ZDP, opisując kluczowe osiągnięcia i plany na przyszłość. Podkreśla znaczenie inwestycji w infrastrukturę drogową, takich jak przebudowa kilkudziesięciu kilometrów dróg, modernizacja mostów oraz wprowadzenie rozw...
Drogi dla opon, opony dla dróg!
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (www.acea.auto) flota pojazdów silnikowych w Unii Europejskiej w 2021 r. liczy 249,6 mln samochodów osobowych oraz ponad 36,7 mln pojazdów użytkowych i autobusów. W 2021 r. flota samochodów osobowych w UE wzrosła o 1,2% w porównaniu z 2020 r. Taki wzrost obciążeń transportowych ma znaczący wpływ na zmniejszenie trwałości konstrukcji drogowych. Obecnie najpopularniejszym materiałem do budowy nawierzchni dróg są mieszanki asfaltowe. Wie...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Rozkład uszkodzeń na profilu poprzecznym taśmy przenośnikowej Wdrożenie systemu DiagBelt+ w KWB Bełchatów
Artykuł analizuje rozkład uszkodzeń taśmy przenośnikowej z linkami stalowymi. Badania przeprowadzone w KWB Bełchatów w ramach projektu POIR.01.01.01-00-1194/19 przy użyciu systemu DiagBelt+ wykazały różne rozkłady uszkodzeń mogące wynikać z nieprawidłowości w punktach podawania urobku. Wyniki mogą pomóc w ocenie poprawności projektu przenośnika, minimalizując ryzyko awarii i wydłużając żywotność taśm. Artykuł przedstawia analizę rozkładu uszkodzeń rdzenia taśmy z linkami stalowymi na przekroj...
Warunki geotechniczne podłoża a ocena grupy jego nośności
W artykule przedstawiono problematykę oceny warunków gruntowo-wodnych dla projektowanych nawierzchni drogowych. Wskazano potencjalne błędy w klasyfikacji warunków prostych i złożonych, a także odpowiednią grupę nośności podłoża. Szczególną uwagę zwrócono na występowanie gruntów słabonośnych oraz nasypów, dla których zaproponowano nową, praktyczną definicję. Na przykładach zilustrowano powszechne błędy w określaniu grup nośności podłoża. Podłoże gruntowe jest nieodłączną częścią obiektów budow...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Forum dyskusyjne: Zwiększenie odporności mostów na zagrożenia powodziowe – kluczowe strategie
Zmiany klimatyczne na świecie są faktem. Ostatnia powódź w Europie Środkowej, szczególnie w dorzeczu Odry we wrześniu 2024 r., skłania do refleksji nad bezpieczeństwem użytkowania obecnie projektowanych i budowanych obiektów drogowych. Wydaje się, że konieczne jest przygotowanie ogólnopolskiego programu zabezpieczenia przed powodzią, którego wdrożenie spowoduje minimalizację skutków powodzi. W tym programie, obok budowy systemu obiektów hydrotechnicznych, powinna znaleźć się także budowa most...
Propozycja postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi
Artykuł dotyczy sposobu postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi na linii Opole – Wrocław w kontekście planowanej modernizacji. Autor omawia historię i stan techniczny mostów oraz ich rolę w transporcie, a także analizuje możliwe sposoby zachowania ich zabytkowej wartości. W czerwcu 2024 r. na zlecenie Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków autor artykułu wykonał opinię dotyczącą postępowania z zabytkowymi mostami kolejowych w ramach projektowanej modernizacji linii kolejowej...
Problemy techniczne związane z przebudową drogi powiatowej na deformującym się terenie górniczym
Realizacja inwestycji drogowej na aktywnym terenie górniczym stwarza wiele problemów technicznych niespotykanych w innych regionach. Istotnym problemem jest zmiana współrzędnych pionowych i poziomych punktów terenowych w okresie od wykonania dokumentacji projektowej do rozpoczęcia robót, ale także w czasie realizacji inwestycji – te zmiany są nierównomierne na odcinku drogowym. Specyficzne dla śląskich terenów górniczych są zróżnicowanie warunków geotechnicznych nawet na krótkich odcinkach dr...
Kalendarium
Relacje
VI Forum Dróg Publicznych
9-11 grudnia 2024 r. odbyło się VI Forum Dróg Publicznych, które zgromadziło specjalistów...
I Spotkanie Branżowe „Kobiety w Infrastrukturze”
19 listopada 2024 roku w Warszawie o...
XXXIII Konferencja „Aktualia i perspektywy gospodarki surowcami mineralnymi”
W dniach 6-8 listopada 2024 r. w Krynicy Zdrój odbyła się XXXIII Konferencja z...