Reklama

Pojazdy do hydrodynamicznego czyszczenia sieci kanalizacyjnej

W celu opróżniania zbiornika z osadu należy otworzyć jego dno. W przedniej części wnętrza zbiornika znajduje się ruchoma przegroda połączona cięgnami z dnem. Uruchomienie hydraulicznie otwieranego dna powoduje jednoczesne wypychanie osadu przez przesuwającą się przegrodę.

Zassanie osadu ze studzienki przez rurę ssawną do zbiornika następuje w wyniku panującego w zbiorniku podciśnienia. Wytwarza je pompa próżniowa z pierścieniem wodnym, napędzana za pośrednictwem przekładni pasowo-klinowej z przystawki odbioru mocy. Przystawka ta znajduje się przy skrzyni biegów pojazdu. Pierścień wodny pompy próżniowej zasila woda obiegowa, znajdująca się w zainstalowanym pod pompą zbiorniku. Przed zalaniem pompy zasysanymi nieczystościami chronią dwa zawory. Obserwację poziomu nieczystości w zbiorniku umożliwia wodowskaz [1].

Dzięki zastosowaniu specjalnego układu możliwe jest wytłaczanie wody nadosadowej ze zbiornika do oczyszczanego wpustu w celu rozrzedzenia zasysanego osadu.

Pojazdy do oczyszczania kanalizacyjnych wpustów ulicznych zwykle wyposażone są w hydraulicznie napędzany podnośnik do wyciągania kratek zabezpieczających wloty do studzienek.

Piśmiennictwo

  1. Podemska M.: Utrzymanie dróg. Technologia robót i sprzęt. Krosno 2015.

przeczytaj również: Odkrycie zagubionego zabytku – przypadek z praktyki geotechnicznej

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Sylwia Cichocka: Ćwierć wieku działalności ZDP w Koninie to suma dokonań wielu ludzi

Sylwia Cichocka, Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Koninie, w rozmowie z redakcją „Dróg Publicznych” podsumowuje 25 lat działalności ZDP, opisując kluczowe osiągnięcia i plany na przyszłość. Podkreśla znaczenie inwestycji w infrastrukturę drogową, takich jak przebudowa kilkudziesięciu kilometrów dróg, modernizacja mostów oraz wprowadzenie rozw...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.