Reklama

Most drogowy przez San w miejscowości Sielnica – cz. II

W pierwszym etapie betonowania płyty pomostu (etap I) zabetonowano 80% długości każdego z przęseł skrajnych. Licząc od przyczółków w kierunku przęsła nurtowego w celu zapewnienia odpowiedniego balastu i stateczności konstrukcji stalowej. Następnie w etapie II zabetonowano środkową część przęsła nurtowego o długości 31 m.
Dobór długości odcinka betonowania w etapie II wynikał z potrzeby zapewnienia stateczności dźwigarów z pracą układu jako sztywnej tarczy po dojrzeniu betonu. Etap II betonowania wykonano po upływie 7 dni od zakończenia etapu I. Następnie w etapie III zdemontowano podpory tymczasowe przęsła nurtowego. W etapie IV zabetonowano brakujące fragmenty płyty pomostu nad filarami. Przyjęte etapowanie betonowania płyty pomostowej pozwoliło na zapewnienie stateczności dźwigarów oraz nie dopuściło do powstania zarysowania płyty pomostowej.

Następnie przystąpiono do montażu wyposażenia po upływie 28 dni od zakończenia etapu IV. Otrzymano pełną zgodność ugięcia dźwigarów mostowych w czasie budowy obiektu z założonym w projekcie podniesieniem wykonawczym dźwigarów. Ich wartość wynosiła wartości 295 mm. Równolegle w czasie trwania robót mostowych realizowane były roboty drogowe z budową dojazdów do mostu. Roboty przy kanalizacji sanitarnej, umacnianie brzegów rzeki i rowów odwadniających oraz inne roboty przyobiektowe. We wrześniu 2019 r. obiekt przeszedł pozytywnie badania próbnego obciążenia mostu. W październiku 2019 r. most został dopuszczony do użytkowania (rys. 6-7).

Rys. 3*. Scalona konstrukcja stalowa mostu metodą segmentową przy pomocy dźwigów

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Ewelina Karp-Kręglicka: Spodziewamy się kumulacji inwestycji budowlanych

Ewelina Karp-Kręglicka, prezeska PSWNA, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o kluczowych celach stowarzyszenia, omawia znaczenie standardów ESG oraz zachęca kobiety do aktywnego działania w sektorze budowlanym, zwracając uwagę na ich atuty i rolę w przyszłości branży. Porusza także zagadnienia dot. rozwoju technologii niskoemisy...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.