Reklama

Logistyka transportu samochodowego elementów tarczy TBM – aspekty mostowe

Obiekty mostowe na analizowanych trasach przejazdu

Na rozpatrywanych trasach przewozu najcięższych elementów tarczy TBM analizie podlegało łącznie prawie 600 obiektów. Z tego względu, jak również z uwagi na presję czasową, analizę zrealizowały dwa zespoły ekspertów: zespół Politechniki Rzeszowskiej oraz zespół Politechniki Śląskiej. Zespół Katedry Dróg i Mostów Politechniki Rzeszowskiej przeanalizował możliwość przejazdu pojazdów nienormatywnych przez 298 obiektów mostowych, w tym:

  • 120 obiektów w wariancie 1 i 2 (tab. 1),
  • 177 obiektów w wariancie 3 (tab. 2).

W dalszej części artykułu zostaną omówione wyniki analizy nośności 177 obiektów zlokalizowanych w ciągu wariantu 3 trasy, który ostatecznie wybrano do realizacji przejazdu. Wśród tych obiektów 89% stanowiły mosty i wiadukty położone w ciągu dróg ekspresowych (rys. 1). Z uwagi na rozpiętość przęsła zdecydowanie dominowały obiekty o rozpiętości nieprzekraczającej 30 m, które stanowiły łącznie 87% ogółu obiektów (rys. 2). 175 obiektów zaprojektowano na klasę obciążenia A wg PN-85/S-10030, przy czym w części z nich oprócz pojazdu normowego K zastosowano dodatkowe obciążenie 0,3 K. Trzy obiekty zaprojektowano na I klasę obciążenia wg PN-66/B-0215, przy czym ich rozpiętości nie przekraczały 12 m.

Tab. 3. Kategorie obiektów mostowych na podstawie stosunku efektów obciążeń N/P

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Sylwia Cichocka: Ćwierć wieku działalności ZDP w Koninie to suma dokonań wielu ludzi

Sylwia Cichocka, Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Koninie, w rozmowie z redakcją „Dróg Publicznych” podsumowuje 25 lat działalności ZDP, opisując kluczowe osiągnięcia i plany na przyszłość. Podkreśla znaczenie inwestycji w infrastrukturę drogową, takich jak przebudowa kilkudziesięciu kilometrów dróg, modernizacja mostów oraz wprowadzenie rozw...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.