NAJLEPSZA INWESTYCJA OŚWIETLENIOWA 2024 ROKU NAJLEPIEJ OŚWIETLONA GMINA I MIASTO 2024 ROKU
Polski Związek Przemysłu Oświetleniowego zaprasza do udziału w XXVI-ej edycji Konkursu:
NAJLEPIEJ OŚWIETLONA GMINA I MIASTO 2024 ROKU
NAJLEPSZA INWESTYCJA OŚWIETLENIOWA 2024 ROKU
Zadaniem Konkursu jest promowanie rozwiązań najlepszych, które zarówno poprzez swoje parametry oświetleniowe i funkcjonalność jak i energooszczędność warte są wyróżnienia i szerokiego upowszechnienia. Konkurs promuje liderów efektywności energetycznej poprzez przyznawanie dyplomów za elektro- efektywność wykonanej inwestycji oświetleniowej przy uwzględnieniu obowiązujących standardów oświetleniowych.
Przedmiotem Konkursu są zarówno inwestycje oświetleniowe zewnętrzne służące bezpieczeństwu ruchu drogowego oraz mieszkańców, jak i inwestycje wykonane wewnątrz obiektów o różnym charakterze oraz przeznaczeniu m.in. w obiektach kulturalnych, sportowych oraz przemysłowych.
Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 30 listopada 2024 roku.
Inwestycje oświetleniowe mogą być zgłaszane zarówno przez Jednostki Samorządu Terytorialnego wszystkich szczebli (sołectwa, dzielnice, osiedla, gminy, powiaty, miasta, województwa itp.) jak i przez inwestorów, biura projektowe oraz dostawców sprzętu zastosowanego w tych inwestycjach.
Zgłaszane do Konkursu inwestycje oświetleniowe powinny być wykonane nie wcześniej niż w ostatnich dwóch latach poprzedzających rok ogłoszenia Konkursu.
Nagrody przyznawane są w 7 kategoriach.
Spośród laureatów Pierwszych Nagród we wszystkich kategoriach wybierany jest laureat, któremu przyznany zostaje tytuł „Najlepszej Inwestycji Oświetleniowej 2024 Roku”.
Spośród laureatów Pierwszych Nagród, zgłoszonych przez Jednostki Samorządu Terytorialnego wybierany jest laureat, któremu przyznany zostaje tytuł „Najlepiej Oświetlonej Gminy i Miasta 2024 Roku”.
Wybierany jest laureat, któremu przyznany zostaje tytuł „Najlepiej Oświetlonej Gminy Wiejskiej 2024 Roku”.
Uroczystość wręczenia nagród odbędzie się 12 marca 2025 r. podczas specjalnej gali na terenie Expo XXI
w Warszawie, w czasie trwania 32. Międzynarodowych Targów Sprzętu Oświetleniowego ŚWIATŁO 2025.
Konkurs nie ma charakteru komercyjnego.
Organizatorem Konkursu jest Polski Związek Przemysłu Oświetleniowego. Stałym partnerem jest miesięcznik „Gazeta Samorządu i Administracji”.
Patronat honorowy nad Konkursem sprawuje:
Marszałek Województwa Mazowieckiego
Związek Gmin Wiejskich RP
Unia Miasteczek Polskich
Patronat medialny:
magazyn Drogi Gminne i Powiatowe
czasopismo „Drogi Publiczne”
portal drogowo-mostowy.pl
portal Akademia LED
wortal lighting.pl
Zgłoszenia należy dokonać na Formularzu Zgłoszeniowym. Szczegółowe informacje znajdują się w Regulaminie Konkursu.
Wszystkie informacje dot. Konkursu znajdują się na stronie www.pzpo.pl, zakładka „Konkursy”.
Pytania dotyczące Konkursu można kierować do biura PZPO: tel. 22/ 843-20-19, mail: biuro@pzpo.pl
Poza udziałem w Konkursie PZPO oferuje firmom i Jednostkom Samorządu Terytorialnego i pomoc ekspercką w zakresie doboru odpowiedniego sprzętu oświetleniowego dla konkretnej inwestycji biorąc pod uwagę zarówno aspekt funkcjonalny jak i możliwości finansowe.
Zapraszamy do udziału w Konkursie i do współpracy!
Strona wydarzenia – TUTAJ
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Piotr Litwa: Działalność człowieka spowodowała znaczny wzrost zapotrzebowania na wiele surowców oraz energię
Piotr Litwa, Prezes Wyższego Urzędu Górniczego, w rozmowie z redakcją czasopisma „Kruszywa” porusza temat nadzoru i regulacji górnictwa odkrywkowego w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem problemów związanych z przestrzeganiem przepisów, oceną ryzyka oraz współpracą z instytucjami i samorządami. Omawia najczęstsze naruszenia przepisów, procedur...
Drogi dla opon, opony dla dróg!
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (www.acea.auto) flota pojazdów silnikowych w Unii Europejskiej w 2021 r. liczy 249,6 mln samochodów osobowych oraz ponad 36,7 mln pojazdów użytkowych i autobusów. W 2021 r. flota samochodów osobowych w UE wzrosła o 1,2% w porównaniu z 2020 r. Taki wzrost obciążeń transportowych ma znaczący wpływ na zmniejszenie trwałości konstrukcji drogowych. Obecnie najpopularniejszym materiałem do budowy nawierzchni dróg są mieszanki asfaltowe. Wie...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Utrzymanie ruchu w kopalni odkrywkowej na podstawie analizy systemu maszynowego koparka-wywrotka
W artykule opisano system koparki-wywrotki powszechnie stosowany w kopalniach odkrywkowych. Autor skupia się na jego strukturze i organizacji na przykładzie kopalni „El Cerrejón” w Kolumbii. Wspomina również o kosztach sprzętu, które mogą być znaczne, oraz omawia kluczowe aspekty techniczne i operacyjne związane z użytkowaniem tych maszyn w górnictwie odkrywkowym. Jednym z najpowszechniej stosowanych systemów maszynowych w górnictwie odkrywkowym jest system maszyny ładujące − dyskretne środki...
Betonowy tunel TS-04. Technologia i materiały
W artykule omówiono kwestie związane z ułożeniem nawierzchni z betonu cementowego klasy C35/45 w tunelu TS-04. Prace te są częścią większego zadania pod nazwą „Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S52, odcinek Północna Obwodnica Krakowa: węzeł Modlnica – węzeł Kraków Mistrzejowice (bez węzła)”. Betonowy tunel pod Zielonkami TS-04, będący częścią Północnej Obwodnicy Krakowa (S52), jest jednym z kluczowych elementów infrastrukturalnych tej drogi ekspresowej. Tunel o długości 653 m, ...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Betonowy tunel TS-04. Technologia i materiały
W artykule omówiono kwestie związane z ułożeniem nawierzchni z betonu cementowego klasy C35/45 w tunelu TS-04. Prace te są częścią większego zadania pod nazwą „Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S52, odcinek Północna Obwodnica Krakowa: węzeł Modlnica – węzeł Kraków Mistrzejowice (bez węzła)”. Betonowy tunel pod Zielonkami TS-04, będący częścią Północnej Obwodnicy Krakowa (S52), jest jednym z kluczowych elementów infrastrukturalnych tej drogi ekspresowej. Tunel o długości 653 m, ...
Diagnostyka nawierzchni. Metodologia badań i technika pomiarowa
Aby sprostać stale rosnącemu obciążeniu oraz zachować wysoką jakość dróg, konieczne jest regularne monitorowanie ich stanu, w tym ocena nośności. Dzięki nowoczesnym metodom pomiarowym, takim jak ugięciomierze typu FWD i TSD, zarządcy dróg mogą dokładnie monitorować nośność nawierzchni, co przekłada się na lepsze zarządzanie infrastrukturą drogową. Nośność nawierzchni, czyli jej zdolność do przenoszenia obciążeń, jest kluczowym wskaźnikiem stanu technicznego drogi. Aby ocenić nośność oraz trwa...
Wartość rynku betonu towarowego w Polsce to już ponad 7 mld zł
W wyniku znaczącego wzrostu kosztów produkcji (kruszywa, cement, domieszki do betonu, siła robocza, logistyka i transport) w latach 2017-2022 rynek betonu towarowego w Polsce odnotował skokowy wzrost wartości, osiągając 7,5 mld zł. Pomimo przejściowego schłodzenia koniunktury w budownictwie długoterminowe prognozy dla rynku betonu towarowego prezentują się dość stabilnie. Na potrzeby raportu jako rynek betonu towarowego zdefiniowano działalność produkcyjną w zakresie wytwarzania betonu zarówn...
Kalendarium
Relacje
Jubileusz XX-lecia Stowarzyszenia Przemysłu Wapienniczego
Stowarzyszenie Przemysłu Wapienniczego (SPW) obchodziło jubileusz XX-lecia swojej działalności, u...
Podsumowanie jubileuszowej 15. edycji Targów SYMAS® MAINTENANCE
- Targi SYMAS® MAINTENANCE z roku na rok są coraz lepsze, mamy coraz więcej klientów. Naprawd...
Seminarium „Droga do neutralności klimatycznej Cemex”
Blisko 200 uczestników pojawiło się na cyklicznym seminarium „Droga do neutralności klima...
Konwent Dyrektorów Zarządów Dróg Wojewódzkich w Poznaniu
Konwent to forum dyskusji, wypracowania rozwiązań i wymiany doświadczeń. Podczas kilkudni...