Intertraffic Amsterdam zaprezentuje swoją największą edycję w historii – Inteligentna, bezpieczna i zrównoważona mobilność dla wszystkich
Intertraffic Amsterdam jest zakorzeniony jako wiodące globalne spotkanie biznesowe i rządowe poświęcone inteligentnej mobilności, infrastrukturze, zarządzaniu ruchem, bezpieczeństwu drogowemu i parkowaniu. Od momentu powstania w 1972 roku Intertraffic jest znany z identyfikowania trendów, wprowadzania nowych rozwiązań, dawania światu pierwszego spojrzenia na przełomowe innowacje technologiczne, a także ogłaszania wielu inicjatyw i najlepszych praktyk, nowych graczy, głównych współpracy i wspólnych przedsięwzięć. Edycja 2024 ma być największą jak dotąd edycją i obejmuje ponad 900 wystawiających się organizacji publicznych i prywatnych rozmieszczonych w 13 halach, zajmujących łączną powierzchnię porównywalną z 12 boiskami piłkarskimi. W programie znajduje się 110 sesji wiedzy w ramach Intertraffic Summit & Demonstration Programme, odbywających się w czterech dużych salach na terenie wydarzenia. Oczekuje się, że 35 000 profesjonalistów z branży i przedstawicieli miast i regionów z około 140 krajów weźmie udział w niezrównanych możliwościach uczenia się i nawiązywania kontaktów. Intertraffic Amsterdam odbędzie się w dniach 16-19 kwietnia 2024 r. w RAI Amsterdam w Holandii.
Duży nacisk na odporność na zmiany klimatu, sztuczną inteligencję, IoT i rozwiązania interoperacyjne
Program Intertraffic Summit & Demonstration na 2024 r. obejmuje najnowsze urządzenia drogowe, technologie mobilności, komunikacji i danych w celu zwiększenia płynności ruchu, bezpieczeństwa na drogach, zrównoważonego rozwoju i komfortu życia w miastach i wokół nich oraz stworzenia płynnych usług mobilności dla podróżnych. Program obejmuje prezentacje, pokazy, interaktywne prezentacje, dyskusje panelowe, warsztaty i debaty na temat rozwiązań dla stale rosnących problemów związanych z dostępnością, bezpieczeństwem drogowym i klimatem. W hali nr 7 znajdują się cztery wielkie teatry Summit, duża strefa networkingowa, w której można spotkać się z prelegentami, oraz wewnętrzna strefa demonstracyjna. Renomowane firmy, miasta i organizacje interesariuszy, takie jak PTV, Swarco, Yunex Traffic, EasyPark, Skidata, Flowbird, Be-Mobile, Nissan, Mercedes, Vitronic, Capgemini, MOVYON, miasta Amsterdam i Rotterdam, Europejskie Stowarzyszenie Parkingowe, Polis, MaaS Alliance, Międzynarodowa Federacja Drogowa, IRF Global, Europejska Federacja Cyklistów, Holenderska Ambasada Rowerowa i krajowe organizacje ITS są częścią programu. Pełny program zostanie opublikowany na stronie internetowej Intertraffic w pierwszym tygodniu lutego 2024 roku.
Przedstawione i zaprezentowane rozwiązania w zakresie mobilności, wizje mobilności miejskiej oraz wytyczne dotyczące polityki i egzekwowania przepisów dotyczą wyzwań sektorowych, w tym pilnych kwestii klimatycznych, wyzwań związanych z budową, remontem i utrzymaniem dróg oraz rosnącej liczby ofiar śmiertelnych wypadków drogowych. Uwzględniają one również trwającą cyfryzację, automatyzację, elektryfikację, zapotrzebowanie na informacje o ruchu drogowym i podróżach w czasie rzeczywistym oraz potrzebę bardziej interoperacyjnych rozwiązań w zakresie mobilności, aby zapewnić podróżnym płynne wrażenia z podróży. Szczególny nacisk w programie położono na sesje dostosowane do decydentów z miast, operatorów dróg lub dostawców technologii.
Zarządzanie ruchem przestawia się na cyfryzację
Wraz z postępującą cyfryzacją, podłączaniem urządzeń przydrożnych do użytkowników dróg, rosnącymi środkami zrównoważonego rozwoju i rosnącym zapotrzebowaniem na dostosowane wskazówki dotyczące trasy, obowiązki operatorów dróg ewoluują. W konsekwencji zarządzanie ruchem drogowym również zmierza w kierunku cyfryzacji. Technologie mające na celu poprawę płynności ruchu, inteligentne, bezpieczne i zrównoważone sposoby kierowania ruchem, samochodowe usługi informacyjne w czasie rzeczywistym, (wrażliwe na zanieczyszczenia) zrównoważone zarządzanie ruchem, inteligentne systemy monitorowania ruchu i pobierania opłat drogowych, nowe systemy egzekwowania i wykrywania kamer, wykrywanie AI na skrzyżowaniach, rozwiązania do zarządzania przeciwprądem i strefy środowiskowe stanowią rdzeń programu. Uczestnicy mogą wziąć udział w sesjach Yunex, PTV, Edeva, Royal HaskoningDHV, Eyyes, Hayden AI i SICK prezentujących swoje zorientowane na środowisko zarządzanie ruchem, adaptacyjne sterowanie sygnalizacją i systemy wykrywania kamer nowej generacji. Technologie, które z pewnością pomogą zarządcom dróg i decydentom politycznym miast w ich codziennej pracy, aby utrzymać płynność ruchu, dostępność miast i bezpieczeństwo na drogach dla wszystkich użytkowników dróg.
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Piotr Litwa: Działalność człowieka spowodowała znaczny wzrost zapotrzebowania na wiele surowców oraz energię
Piotr Litwa, Prezes Wyższego Urzędu Górniczego, w rozmowie z redakcją czasopisma „Kruszywa” porusza temat nadzoru i regulacji górnictwa odkrywkowego w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem problemów związanych z przestrzeganiem przepisów, oceną ryzyka oraz współpracą z instytucjami i samorządami. Omawia najczęstsze naruszenia przepisów, procedur...
Drogi dla opon, opony dla dróg!
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (www.acea.auto) flota pojazdów silnikowych w Unii Europejskiej w 2021 r. liczy 249,6 mln samochodów osobowych oraz ponad 36,7 mln pojazdów użytkowych i autobusów. W 2021 r. flota samochodów osobowych w UE wzrosła o 1,2% w porównaniu z 2020 r. Taki wzrost obciążeń transportowych ma znaczący wpływ na zmniejszenie trwałości konstrukcji drogowych. Obecnie najpopularniejszym materiałem do budowy nawierzchni dróg są mieszanki asfaltowe. Wie...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Utrzymanie ruchu w kopalni odkrywkowej na podstawie analizy systemu maszynowego koparka-wywrotka
W artykule opisano system koparki-wywrotki powszechnie stosowany w kopalniach odkrywkowych. Autor skupia się na jego strukturze i organizacji na przykładzie kopalni „El Cerrejón” w Kolumbii. Wspomina również o kosztach sprzętu, które mogą być znaczne, oraz omawia kluczowe aspekty techniczne i operacyjne związane z użytkowaniem tych maszyn w górnictwie odkrywkowym. Jednym z najpowszechniej stosowanych systemów maszynowych w górnictwie odkrywkowym jest system maszyny ładujące − dyskretne środki...
Betonowy tunel TS-04. Technologia i materiały
W artykule omówiono kwestie związane z ułożeniem nawierzchni z betonu cementowego klasy C35/45 w tunelu TS-04. Prace te są częścią większego zadania pod nazwą „Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S52, odcinek Północna Obwodnica Krakowa: węzeł Modlnica – węzeł Kraków Mistrzejowice (bez węzła)”. Betonowy tunel pod Zielonkami TS-04, będący częścią Północnej Obwodnicy Krakowa (S52), jest jednym z kluczowych elementów infrastrukturalnych tej drogi ekspresowej. Tunel o długości 653 m, ...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Betonowy tunel TS-04. Technologia i materiały
W artykule omówiono kwestie związane z ułożeniem nawierzchni z betonu cementowego klasy C35/45 w tunelu TS-04. Prace te są częścią większego zadania pod nazwą „Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S52, odcinek Północna Obwodnica Krakowa: węzeł Modlnica – węzeł Kraków Mistrzejowice (bez węzła)”. Betonowy tunel pod Zielonkami TS-04, będący częścią Północnej Obwodnicy Krakowa (S52), jest jednym z kluczowych elementów infrastrukturalnych tej drogi ekspresowej. Tunel o długości 653 m, ...
Diagnostyka nawierzchni. Metodologia badań i technika pomiarowa
Aby sprostać stale rosnącemu obciążeniu oraz zachować wysoką jakość dróg, konieczne jest regularne monitorowanie ich stanu, w tym ocena nośności. Dzięki nowoczesnym metodom pomiarowym, takim jak ugięciomierze typu FWD i TSD, zarządcy dróg mogą dokładnie monitorować nośność nawierzchni, co przekłada się na lepsze zarządzanie infrastrukturą drogową. Nośność nawierzchni, czyli jej zdolność do przenoszenia obciążeń, jest kluczowym wskaźnikiem stanu technicznego drogi. Aby ocenić nośność oraz trwa...
Wartość rynku betonu towarowego w Polsce to już ponad 7 mld zł
W wyniku znaczącego wzrostu kosztów produkcji (kruszywa, cement, domieszki do betonu, siła robocza, logistyka i transport) w latach 2017-2022 rynek betonu towarowego w Polsce odnotował skokowy wzrost wartości, osiągając 7,5 mld zł. Pomimo przejściowego schłodzenia koniunktury w budownictwie długoterminowe prognozy dla rynku betonu towarowego prezentują się dość stabilnie. Na potrzeby raportu jako rynek betonu towarowego zdefiniowano działalność produkcyjną w zakresie wytwarzania betonu zarówn...
Kalendarium
Relacje
Jubileusz XX-lecia Stowarzyszenia Przemysłu Wapienniczego
Stowarzyszenie Przemysłu Wapienniczego (SPW) obchodziło jubileusz XX-lecia swojej działalności, u...
Podsumowanie jubileuszowej 15. edycji Targów SYMAS® MAINTENANCE
- Targi SYMAS® MAINTENANCE z roku na rok są coraz lepsze, mamy coraz więcej klientów. Naprawd...
Seminarium „Droga do neutralności klimatycznej Cemex”
Blisko 200 uczestników pojawiło się na cyklicznym seminarium „Droga do neutralności klima...
Konwent Dyrektorów Zarządów Dróg Wojewódzkich w Poznaniu
Konwent to forum dyskusji, wypracowania rozwiązań i wymiany doświadczeń. Podczas kilkudni...