Reklama

„Projektowanie mostów kolejowych według Eurokodow ‒ przykłady”

7-9 lutego 2024 r. w Warszawie odbyło się szkolenie „Projektowanie mostów kolejowych według Eurokodów – przykłady” pod kierunkiem prof. dr. hab. inż. Tomasza Siwowskiego, zorganizowane przez czasopismo „Mosty”. Partnerami wydarzenia była firma EPSTAL i ArcelorMittal.

W ciągu pełnego 20-godzinnego cyklu warsztatów uczestnicy mieli wyjątkową okazję zgłębienia tajników projektowania mostów kolejowych, a wszystko to w oparciu o konkretnie przedstawione przykłady.

Różnice w projektowaniu konstrukcji wynikają z odmiennych warunków geograficznych, geologicznych, klimatycznych, a także różnych wymagań formalnych dotyczących wznoszenia obiektów w poszczególnych państwach UE, które stworzyły potrzebę uwzględnienia tych uwarunkowań w Eurokodach. Podczas szkolenia praktykujący przedstawiciele firm projektowych, wykonawczych oraz administracji mogli zapoznać się z rozległą i skomplikowaną wiedzą na temat projektowania mostów kolejowych zgodnie z zasadami. Pierwszego dnia szkolenia uczestnicy zostali wprowadzeni w tematykę Eurokodów, ze szczególnym uwzględnieniem Eurokodu 0, który stanowi podstawę dla projektowania mostów. Profesor Tomasz Siwowski przybliżył uczestnikom kluczowe kwestie związane z normami Eurokodów oraz ich znaczenie dla projektowania mostów kolejowych. Kolejne dni szkolenia były podzielone na bloki tematyczne, prowadzone przez doświadczonych specjalistów z danej dziedziny. Blok I, prowadzony przez dr. inż. Aleksandra Dudę, skupiał się na obciążeniach i oddziaływaniach na mosty kolejowe zgodnie z Eurokodem 1. Uczestnicy mieli okazję zgłębić zagadnienia związane z różnymi rodzajami obciążeń oraz ich wpływem na konstrukcje mostów. Blok II, również prowadzony przez dr. inż. Aleksandra Dudę, skupiał się na podporach mostów kolejowych. Uczestnicy poznali metody projektowania podpór oraz zagadnienia związane z ich stabilnością i wytrzymałością. Kolejne bloki szkoleniowe dotyczyły konkretnej konstrukcji mostowej oraz odpowiednich Eurokodów. Blok III, prowadzony przez dr. inż. Macieja Kulpę, skupił się na projektowaniu przęsła blachownicowego z płytą ortotropową zgodnie z Eurokodem 3. Blok IV, prowadzony przez dr. inż. Mateusza Rajchela, poświęcony był projektowaniu przęsła z dźwigarów obetonowanych zgodnie z Eurokodem 4. Natomiast blok V, prowadzony przez dr. inż. Bartosza Piątka, dotyczył projektowania przęsła betonowego sprężonego zgodnie z Eurokodem 2. Podczas każdego z bloków uczestnicy mieli okazję zapoznać się z praktycznymi przykładami projektowania, omówieniem kluczowych zagadnień oraz wymianą doświadczeń z ekspertami i innymi uczestnikami. Jako że kurs „Projektowanie mostów kolejowych według Eurokodów – przykłady” w głównej mierze opierał się na praktycznych przykładach, Parter merytoryczny spotkania – firma ArcelorMittal przygotował wykład specjalny. Przedstawiciel firmy dr. inż Maciej Chrzanowski omówił produkcję oraz nowoczesne gatunki stali wykorzystywane w budownictwie.

Szkolenie „Projektowanie mostów kolejowych według Eurokodów – przykłady” stanowiło wartościową okazję dla inżynierów i projektantów mostowych do poszerzenia wiedzy oraz doskonalenia umiejętności w obszarze projektowania zgodnie z aktualnymi normami i standardami branżowymi. Wszystkim uczestnikom, prelegentom oraz partnerom wydarzenia serdecznie dziękujemy za udział. Już dziś zapraszamy do udziału w przyszłorocznej edycji szkolenia.

Wywiady

Ewelina Karp-Kręglicka: Spodziewamy się kumulacji inwestycji budowlanych

Ewelina Karp-Kręglicka, prezeska PSWNA, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o kluczowych celach stowarzyszenia, omawia znaczenie standardów ESG oraz zachęca kobiety do aktywnego działania w sektorze budowlanym, zwracając uwagę na ich atuty i rolę w przyszłości branży. Porusza także zagadnienia dot. rozwoju technologii niskoemisy...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.