Podsumowanie jubileuszowej 15. edycji Targów SYMAS® MAINTENANCE
– Targi SYMAS® MAINTENANCE z roku na rok są coraz lepsze, mamy coraz więcej klientów. Naprawdę pierwszy dzień był wyśmienity, jeżeli chodzi o liczbę i jakość zwiedzających – tak skomentował 15. edycję targów Tomasz Zalejski z firmy Anro.
Międzynarodowe Targi Obróbki, Magazynowania i Transportu Materiałów Sypkich i Masowych SYMAS® i Międzynarodowe Targi Utrzymania Ruchu, Planowania i Optymalizacji Produkcji MAINTENANCE odbyły się 16 – 17 października 2024 r. w EXPO Kraków, a wzięło w nich udział 155 wystawców i 3078 gości. Równocześnie odbywały się także 13. Międzynarodowe Targi KOMPOZYT-EXPO®.
Od niszowej imprezy do targów o międzynarodowym zasięgu
Przez 15 lat istnienia Targów SYMAS® i MAINTENANCE wiele się zmieniło – w tym skala i sposób organizacji wydarzenia. Zmienił się też charakter wystawy – z jednolitych, ekonomicznych stoisk na atrakcyjne, przyciągające wzrok ekspozycje z bogatą ofertą produktową.
Są też kwestie niezmienne – i właśnie tym akcentem rozpoczęły się 15. Międzynarodowe Targi SYMAS® i MAINTENANCE. Podczas oficjalnego otwarcia organizatorzy docenili 5 firm: DMN-WESTINGHOUSE, INWET S.A., Powder&Bulk, NetterVibration i WAKRO, które wystawiają się od pierwszej edycji oraz chętnie dzielą swoim doświadczeniem i wiedzą, przyczyniając się do rozwoju imprezy.
Znakomita frekwencja, konkretne rozmowy
Wystawcy zgodnie docenili nie tylko liczne grono odwiedzających, ale także wysoki poziom rozmów.
– Jestem bardzo mile zaskoczony. Od samego początku na terenie targów przemieszcza się bardzo dużo ludzi. Mieliśmy już bardzo wiele merytorycznych rozmów na temat nie tylko naszych rozwiązań, ale ogólnie rozumianego przemysłu – już pierwszego dnia tak ocenił targi Marcin Rychlak z firmy Contex Experts.
Podobnego zdania był Damian Wdówka z firmy Etrans – Jesteśmy pierwszy raz na Targach SYMAS® MAINTENANCE. Jak je oceniamy? Jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni po tych pierwszych godzinach udziału w wydarzeniu. Świetna frekwencja, ale przede wszystkim też ludzie zorientowani, nastawieni na konkretne rozmowy, świadomi swojej obecności.
Swojego zadowolenia z udziału nie krył także Artur Giczan z firmy Efaflex – My na tych targach jesteśmy pierwszy raz. Zastanawialiśmy się, czy przyjeżdżać i pokazywać nasze produkty. No i powiem tak, jesteśmy bardzo zadowoleni, jeżeli chodzi o liczbę odwiedzających, jak również liczbę osób konkretnie zainteresowanych naszymi produktami. Bo tutaj postanowiliśmy pokazać to, czym się głównie zajmujemy, czyli bramami szybkobieżnymi. To jest główne portfolio i core business naszej firmy.
Targi to dla wystawców idealna okazja do sprawdzenia na żywo swojej oferty, poznania problemów jakie ma branża i dostosowania swoich produktów i usług w przyszłości. – Bardzo dużo się dowiedzieliśmy na tych targach, bardzo dużo wniosków z nich wyciągamy. Klienci, z którymi się spotkaliśmy, znali nas w większości, ale trafiały się też nowe osoby, które rzeczywiście były bardzo zaciekawione naszymi produktami, tym, co jesteśmy w stanie przedstawić, jak wspomóc ich firmę w rozwoju działalności i w zapobieganiu przestojom. – powiedział Przemysław Załęski z Konecranes.
Wiedza, doświadczenie, pokazy praktyczne
Targom jak co roku towarzyszyła konferencja Jesienna Szkoła Utrzymania Ruchu. Uczestnicy wzięli udział w praktycznych warsztatach oraz licznych wykładach, które przybliżyły im nowe technologie i najlepsze praktyki stosowane w utrzymaniu ruchu.
W strefie pokazów zwiedzający mogli wziąć udział w pokazach maszyn i warsztatach prowadzonych przez wystawców. Można było zobaczyć m.in. pokaz pomiaru sił kolizji robotów współpracujących, prowadzony przez firmę Euchner, czy wziąć udział w szkoleniu z podstaw technologii ultradźwiękowej, prowadzonych przez UE Systems.
Do zobaczenia za rok!
Karol Miernikiewicz, Project Manager Targów SYMAS® MAINTENANCE, tak podsumowuje wydarzenie – Emocje jeszcze nie opadły po tegorocznej edycji, a my już mamy plany na wzbogacenie i rozwój targów w przyszłym roku. Cieszy nas, że wystawcy chcą wspólnie z nami tworzyć to wydarzenie i już potwierdzają swój udział w edycji 2025. Dostajemy także dużo zapytań od nowych firm, które do tej pory nie brały udziału w targach w charakterze wystawcy. Targi SYMAS® MAINTENANCE organizujemy od 15-stu lat, znamy naszych wystawców oraz ich odbiorców. Dlatego staramy się tak kreować wydarzenie, aby zarówno wystawcy jak i goście byli zadowoleni i mogli znaleźć wielu partnerów biznesowych. Nie udałoby się to bez zaangażowania naszych wystawców, partnerów oraz patronów. Już dzisiaj serdecznie zapraszamy na 16. edycję targów 15-16 października 2025 r., która odbędzie się jak zawsze w EXPO Kraków.
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Piotr Litwa: Działalność człowieka spowodowała znaczny wzrost zapotrzebowania na wiele surowców oraz energię
Piotr Litwa, Prezes Wyższego Urzędu Górniczego, w rozmowie z redakcją czasopisma „Kruszywa” porusza temat nadzoru i regulacji górnictwa odkrywkowego w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem problemów związanych z przestrzeganiem przepisów, oceną ryzyka oraz współpracą z instytucjami i samorządami. Omawia najczęstsze naruszenia przepisów, procedur...
Drogi dla opon, opony dla dróg!
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (www.acea.auto) flota pojazdów silnikowych w Unii Europejskiej w 2021 r. liczy 249,6 mln samochodów osobowych oraz ponad 36,7 mln pojazdów użytkowych i autobusów. W 2021 r. flota samochodów osobowych w UE wzrosła o 1,2% w porównaniu z 2020 r. Taki wzrost obciążeń transportowych ma znaczący wpływ na zmniejszenie trwałości konstrukcji drogowych. Obecnie najpopularniejszym materiałem do budowy nawierzchni dróg są mieszanki asfaltowe. Wie...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Rozkład uszkodzeń na profilu poprzecznym taśmy przenośnikowej Wdrożenie systemu DiagBelt+ w KWB Bełchatów
Artykuł analizuje rozkład uszkodzeń taśmy przenośnikowej z linkami stalowymi. Badania przeprowadzone w KWB Bełchatów w ramach projektu POIR.01.01.01-00-1194/19 przy użyciu systemu DiagBelt+ wykazały różne rozkłady uszkodzeń mogące wynikać z nieprawidłowości w punktach podawania urobku. Wyniki mogą pomóc w ocenie poprawności projektu przenośnika, minimalizując ryzyko awarii i wydłużając żywotność taśm. Artykuł przedstawia analizę rozkładu uszkodzeń rdzenia taśmy z linkami stalowymi na przekroj...
Betonowy tunel TS-04. Technologia i materiały
W artykule omówiono kwestie związane z ułożeniem nawierzchni z betonu cementowego klasy C35/45 w tunelu TS-04. Prace te są częścią większego zadania pod nazwą „Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S52, odcinek Północna Obwodnica Krakowa: węzeł Modlnica – węzeł Kraków Mistrzejowice (bez węzła)”. Betonowy tunel pod Zielonkami TS-04, będący częścią Północnej Obwodnicy Krakowa (S52), jest jednym z kluczowych elementów infrastrukturalnych tej drogi ekspresowej. Tunel o długości 653 m, ...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Kruszywo do zadań specjalnych. Nieoczywiste zastosowania powszechnego materiału
Artykuł dotyczy mineralnego kruszywa trójtlenkowego (MTA). Omówiono jego skład, właściwości, a także szerokie zastosowanie kliniczne – od pokrycia miazgi po leczenie perforacji korzenia. MTA jest szczególnie cenione za swoje właściwości uszczelniające i zdolność wspierania regeneracji tkanek. Przedstawiono również dane naukowe na temat liczby publikacji dotyczących MTA, z podziałem na kraje i instytucje badawcze, oraz wskazano na rosnące zainteresowanie tym materiałem. Szeroko pojęte kruszywa...
Diagnostyka nawierzchni. Metodologia badań i technika pomiarowa
Aby sprostać stale rosnącemu obciążeniu oraz zachować wysoką jakość dróg, konieczne jest regularne monitorowanie ich stanu, w tym ocena nośności. Dzięki nowoczesnym metodom pomiarowym, takim jak ugięciomierze typu FWD i TSD, zarządcy dróg mogą dokładnie monitorować nośność nawierzchni, co przekłada się na lepsze zarządzanie infrastrukturą drogową. Nośność nawierzchni, czyli jej zdolność do przenoszenia obciążeń, jest kluczowym wskaźnikiem stanu technicznego drogi. Aby ocenić nośność oraz trwa...
Wartość rynku betonu towarowego w Polsce to już ponad 7 mld zł
W wyniku znaczącego wzrostu kosztów produkcji (kruszywa, cement, domieszki do betonu, siła robocza, logistyka i transport) w latach 2017-2022 rynek betonu towarowego w Polsce odnotował skokowy wzrost wartości, osiągając 7,5 mld zł. Pomimo przejściowego schłodzenia koniunktury w budownictwie długoterminowe prognozy dla rynku betonu towarowego prezentują się dość stabilnie. Na potrzeby raportu jako rynek betonu towarowego zdefiniowano działalność produkcyjną w zakresie wytwarzania betonu zarówn...
Kalendarium
Relacje
XXXIII Konferencja „Aktualia i perspektywy gospodarki surowcami mineralnymi”
W dniach 6-8 listopada 2024 r. w Krynicy Zdrój odbyła się XXXIII Konferencja z...
Jubileusz XX-lecia Stowarzyszenia Przemysłu Wapienniczego
Stowarzyszenie Przemysłu Wapienniczego (SPW) obchodziło jubileusz XX-lecia swojej działalności, u...
Podsumowanie jubileuszowej 15. edycji Targów SYMAS® MAINTENANCE
- Targi SYMAS® MAINTENANCE z roku na rok są coraz lepsze, mamy coraz więcej klientów. Naprawd...
Seminarium „Droga do neutralności klimatycznej Cemex”
Blisko 200 uczestników pojawiło się na cyklicznym seminarium „Droga do neutralności klima...