Bobcat wprowadza na rynek nową linię osprzętu do zamiatania
Bobcat wprowadza nową linię pięciu zamiatarek, która uzupełnia najwszechstronniejszą na rynku ofertę osprzętu do utrzymywania dróg tej firmy.
Nowe zamiatarki są zaprojektowane tak, aby zapewnić uniwersalność i są zatwierdzone do użytku z wieloma różnymi nośnikami narzędzi Bobcat, takimi jak ładowarki o sterowaniu burtowym oraz kompaktowe ładowarki gąsienicowe, kompaktowe ładowarki kołowe, małe ładowarki przegubowe oraz ładowarki teleskopowe.
Zamiatarki, należące teraz do niezrównanej oferty sprzętu do utrzymywania dróg i chodników Bobcat, uzupełniają szeroką gamę produktów dla tego sektora, takich jak frezarki, piły tarczowe, rozściełacze gleby i asfaltu, równiarki, koparki do rowów oraz szczotki kątowe. Wraz z rozwijającą się linią nośników narzędzi Bobcat zapewniają one wydajne rozwiązania do naprawy nawierzchni asfaltowych, betonowych, konserwacji jezdni oraz chodników i wielu innych zastosowań.
Zamiatarki Bobcat, świetnie radzące sobie nie tylko w drogownictwie, mają zastosowania w najróżniejszych branżach, takich jak sprzątanie, recykling, wyburzenia aż po różnorodne zadania na rynku rolnym.
Utrzymanie dróg i chodników – ciągle rozwijający się rynek
Rynek związany z naprawami nawierzchni asfaltowych i betonowych ciągle rozwija się w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Zgodnie z danymi Europejskiego Stowarzyszenia Wykonawców Nawierzchni Asfaltowych w samej Europie sieć autostrad i dróg regionalnych oraz lokalnych ma łączną długość ok. 5,5 mln km, z czego ponad 90% jest pokrytych asfaltem; liczba ta co roku się zwiększa.
„Wszystkie nawierzchnie asfaltowe muszą być regularnie konserwowane i naprawiane, co wydłuża ich żywotność. W firmie Bobcat kontynuujemy inwestycje, aby rozszerzać naszą ofertę osprzętu do konserwacji dróg, gdyż widzimy tu rosnący popyt. Obecnie oferujemy najszerszą gamę kompaktowych rozwiązań do naprawy dróg na rynku, zapewniając duży wybór produktów, od frezarek, zamiatarek i pił tarczowych po niedawno dodaną linię lekkich ubijarek” – mówi Daniele Paciotti, dyrektor linii produktów ds. osprzętów w Bobcat.
Nowa oferta zamiatarek Bobcat
Zamiatarki Bobcat znajdą zastosowanie w każdym projekcie obejmującym utrzymanie nawierzchni. Pięć modeli zamiatarek w nowej ofercie Bobcat zapewnia szerokości zamiatania od 110 do 215 cm, z pojemnością łyżki na zanieczyszczenia od 0,22 do 0,44 m3. Modele we wszystkich rozmiarach są obecnie dostępne z ujednoliconymi rozwiązaniami dla całej platformy.
Nowe zamiatarki mają mocniejsze, bardziej wytrzymałe szczotki. W reakcji na opinie klientów firma Bobcat opracowała jako opcję nowy zbiornik na wodę montowany na samej zamiatarce, z przemyślnym przednim układem spryskiwaczy.
Zamiatarki Bobcat mogą zamiatać i zbierać pył i inne zanieczyszczenia zarówno w przód jak i w tył. Są one idealne do sprzątania parkingów, chodników, zatok i magazynów, jak również obiektów przemysłowych, zakładów recyklingu, placów budowy i rozbiórki czy budynków gospodarskich w rolnictwie.
Zamiatarki Bobcat, trwałe i łatwe w użytkowaniu, wykorzystują bardzo udany system łatwego montażu Bobcat, który umożliwia operatorowi montaż i wymianę osprzętu w mniej niż minutę. Kluczowym rozwiązaniem jest tutaj urządzenie sterujące osprzętem ACD ze złączem 7-stykowym, które rozpoznaje podłączony osprzęt i pozwala operatorowi natychmiast wykorzystywać wszystkie jego funkcje bezpośrednio z kabiny.
Dzięki niedawnemu wejściu firmy Bobcat na rynek przegubowych ładowarek kołowych obecnie ma ona największą ofertę ładowarek ze wszystkich producentów na świecie, zapewniając rewelacyjny wybór nośników do narzędzi.
Oferta osprzętu – frezarki Bobcat
Frezarki Bobcat, idealne nie tylko do łatania dziur w jezdni, pęknięć nawierzchni i uszkodzeń po oblodzeniu, ale również do frezowania powierzchni i obrabiania studzienek, obejmują szerokości cięcia od 35 do 120 cm. Inne zastosowania obejmują tworzenie nacięć do zagłębionych linii rozdzielających pasy ruchu, wyrównywanie nawierzchni, tworzenie pionowych krawędzi podczas naprawy nawierzchni oraz wycinanie odpływów na parkingach i ukosowanie krawędzi jezdni.
Rozściełacze gleby i asfaltu Bobcat
Dzięki konstrukcji pozwalającej oszczędzać czas i zmniejszać koszty pracy rozściełacze gleby i asfaltu Bobcat, ze standardową szerokością roboczą 190 cm lub opcjonalną 196 cm, można wykorzystywać do układania asfaltu i innego materiału na nowe nawierzchnie, do poszerzania i naprawy istniejących dróg, do uzupełniania i tworzenia nowej warstwy nawierzchni oraz do tworzenia podbudowy. Dzięki funkcji przesunięcia sprzęt może również rozściełać asfalt w taki sposób, aby ładowarka nie musiała przejeżdżać po rozściełanym materiale, dzięki czemu można uzyskać nienaruszoną i gładszą powierzchnię.
Oferta pił tarczowych Bobcat
Solidne i wydajne piły tarczowe Bobcat tną asfalt, beton, zmarznięty grunt, siatkę drucianą i inne twarde materiały z większą precyzją niż młoty pneumatyczne lub hydrauliczne. Stosuje się je do naprawy dróg i wycinania rowów pod instalacje wodne, gazowe, elektryczne i światłowodowe. Piła do rowów unoszona jest i opuszczana hydraulicznie i, w zależności od modelu, ma głębokość cięcia od 15 do 80 cm. Bobcat oferuje również tarcze ze zmiennymi segmentami, które umożliwiają użytkownikowi szybką zmianę szerokości tarczy (50, 80, 100, 120 mm) w terenie, bez potrzeby wymiany całej tarczy w warsztacie co skraca proces on nawet 10 godzin.
Nowa linia lekkich ubijarek Bobcat
Ubijanie podbudowy i asfaltu jest koniecznością przy konserwacji dróg. Aby spełnić te wymagania, firma Bobcat wprowadziła nową linię lekkich maszyn do zagęszczania powierzchni.
Najnowsze rozszerzenie oferty produktów Bobcat pozwoli spełnić wymagania związane z niemal każdym rodzajem prac. Zagęszczanie asfaltu i materiałów podbudowy zwiększa ich odporność na ciężki ruch drogowy i ich ogólną trwałość.
W sumie linia ubijarek firmy Bobcat składa się z siedmiu różnych rodzin produktów, w których jest dostępnych 37 modeli, od zagęszczarek stopowych o masie 29 kg po walce podwójne ważące 2,6 t.
źródło i fot.: bobcat.com
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Sylwia Cichocka: Ćwierć wieku działalności ZDP w Koninie to suma dokonań wielu ludzi
Sylwia Cichocka, Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Koninie, w rozmowie z redakcją „Dróg Publicznych” podsumowuje 25 lat działalności ZDP, opisując kluczowe osiągnięcia i plany na przyszłość. Podkreśla znaczenie inwestycji w infrastrukturę drogową, takich jak przebudowa kilkudziesięciu kilometrów dróg, modernizacja mostów oraz wprowadzenie rozw...
Drogi dla opon, opony dla dróg!
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (www.acea.auto) flota pojazdów silnikowych w Unii Europejskiej w 2021 r. liczy 249,6 mln samochodów osobowych oraz ponad 36,7 mln pojazdów użytkowych i autobusów. W 2021 r. flota samochodów osobowych w UE wzrosła o 1,2% w porównaniu z 2020 r. Taki wzrost obciążeń transportowych ma znaczący wpływ na zmniejszenie trwałości konstrukcji drogowych. Obecnie najpopularniejszym materiałem do budowy nawierzchni dróg są mieszanki asfaltowe. Wie...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Rozkład uszkodzeń na profilu poprzecznym taśmy przenośnikowej Wdrożenie systemu DiagBelt+ w KWB Bełchatów
Artykuł analizuje rozkład uszkodzeń taśmy przenośnikowej z linkami stalowymi. Badania przeprowadzone w KWB Bełchatów w ramach projektu POIR.01.01.01-00-1194/19 przy użyciu systemu DiagBelt+ wykazały różne rozkłady uszkodzeń mogące wynikać z nieprawidłowości w punktach podawania urobku. Wyniki mogą pomóc w ocenie poprawności projektu przenośnika, minimalizując ryzyko awarii i wydłużając żywotność taśm. Artykuł przedstawia analizę rozkładu uszkodzeń rdzenia taśmy z linkami stalowymi na przekroj...
Warunki geotechniczne podłoża a ocena grupy jego nośności
W artykule przedstawiono problematykę oceny warunków gruntowo-wodnych dla projektowanych nawierzchni drogowych. Wskazano potencjalne błędy w klasyfikacji warunków prostych i złożonych, a także odpowiednią grupę nośności podłoża. Szczególną uwagę zwrócono na występowanie gruntów słabonośnych oraz nasypów, dla których zaproponowano nową, praktyczną definicję. Na przykładach zilustrowano powszechne błędy w określaniu grup nośności podłoża. Podłoże gruntowe jest nieodłączną częścią obiektów budow...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Forum dyskusyjne: Zwiększenie odporności mostów na zagrożenia powodziowe – kluczowe strategie
Zmiany klimatyczne na świecie są faktem. Ostatnia powódź w Europie Środkowej, szczególnie w dorzeczu Odry we wrześniu 2024 r., skłania do refleksji nad bezpieczeństwem użytkowania obecnie projektowanych i budowanych obiektów drogowych. Wydaje się, że konieczne jest przygotowanie ogólnopolskiego programu zabezpieczenia przed powodzią, którego wdrożenie spowoduje minimalizację skutków powodzi. W tym programie, obok budowy systemu obiektów hydrotechnicznych, powinna znaleźć się także budowa most...
Propozycja postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi
Artykuł dotyczy sposobu postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi na linii Opole – Wrocław w kontekście planowanej modernizacji. Autor omawia historię i stan techniczny mostów oraz ich rolę w transporcie, a także analizuje możliwe sposoby zachowania ich zabytkowej wartości. W czerwcu 2024 r. na zlecenie Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków autor artykułu wykonał opinię dotyczącą postępowania z zabytkowymi mostami kolejowych w ramach projektowanej modernizacji linii kolejowej...
Problemy techniczne związane z przebudową drogi powiatowej na deformującym się terenie górniczym
Realizacja inwestycji drogowej na aktywnym terenie górniczym stwarza wiele problemów technicznych niespotykanych w innych regionach. Istotnym problemem jest zmiana współrzędnych pionowych i poziomych punktów terenowych w okresie od wykonania dokumentacji projektowej do rozpoczęcia robót, ale także w czasie realizacji inwestycji – te zmiany są nierównomierne na odcinku drogowym. Specyficzne dla śląskich terenów górniczych są zróżnicowanie warunków geotechnicznych nawet na krótkich odcinkach dr...
Kalendarium
Relacje
VI Forum Dróg Publicznych
9-11 grudnia 2024 r. odbyło się VI Forum Dróg Publicznych, które zgromadziło specjalistów...
I Spotkanie Branżowe „Kobiety w Infrastrukturze”
19 listopada 2024 roku w Warszawie o...
XXXIII Konferencja „Aktualia i perspektywy gospodarki surowcami mineralnymi”
W dniach 6-8 listopada 2024 r. w Krynicy Zdrój odbyła się XXXIII Konferencja z...