Reklama

Gotowa konstrukcja tunelu pod torami w Sulejówku

Na linii Warszawa – Mińsk Mazowiecki sprawniejszą komunikację zapewni nowe bezkolizyjne skrzyżowanie w Sulejówku. Gotowa jest już konstrukcja tunelu. Wykonawca wybiera ziemię z obiektu i układa tor. Inwestycja jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Prace zaplanowano do III kwartału 2023 r.

Gotowa konstrukcja tunelu pod torami w Sulejówku

Do kolejnego etapu robót przeszła budowa tunelu w Sulejówku na al. Piłsudskiego. Gotowe są strop i ściany. Wybierana jest ziemia z wnętrza obiektu. Wykonawca demontuje konstrukcje odciążające, które posłużyły do budowania tunelu przy jednoczesnym utrzymaniu ruchu pociągów. Układane jest także torowisko w docelowym śladzie i na docelowej konstrukcji obiektu. Prace zaplanowano do 11 marca. Do tego czasu ruch pociągów pomiędzy Warszawą Rembertów a Sulejówkiem Miłosną odbywa się po jednym torze.

Tunel pod torami będzie miał po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Będzie chodnik i ścieżka rowerowa. Dojście do obiektu pieszym zapewnią schody. Dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się przewidziano windę.

Wartość przedsięwzięcia to ok. 60 mln zł netto. Zadanie realizują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wspólnie z Województwem Mazowieckim i Miastem Sulejówek. Inwestycja „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – etap II – część wiaduktowa” jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach Programu Oper...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić subskrypcję?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Masz możliwość korzystania z materiałów w strefie: „Pliki do pobrania”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.