Reklama

W czerwcu pociągi pojadą odnowionym mostem w Tomaszowie Mazowieckim

Od 11 czerwca br. pociągi na trasie Łódź – Drzewica pojadą po nowym moście nad Pilicą w Tomaszowie Mazowieckim. Wykonawca zdemontował starą przeprawę, w miejsce której ustawił nową, stalową konstrukcję. Będą sprawne połączenia dalekobieżne m.in. Poznań – Kraków, Gdynia – Łódź – Kraków oraz regionalne Łódź – Drzewica. Zadanie realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. o wartości ok 15 mln zł ze środków budżetowych.

W czerwcu pociągi pojadą odnowionym mostem w Tomaszowie Mazowieckim

W Tomaszowie Mazowieckim nad rzeką Pilicą zakończył się montaż nowej konstrukcji mostu – po wcześniejszym wzmocnieniu filarów i przyczółków. W miejsce starej przeprawy specjalistyczny dźwig ustawił trzy nowe przęsła stalowe – każde o długości około 55 metrów i wadze 170 ton. Obecnie układany jest nowy tor i wywieszana sieć trakcyjna. Wszystkie prace zakończą się do sierpnia br.

Od 11 czerwca pociągi wrócą na odcinek Tomaszów Mazowiecki – Drzewica

Lepsze przejazdy w centralnej Polsce

Inwestycja pozwoli na podniesienie na moście prędkości pociągów pasażerskich do 120 km/h (obecnie 100 km/h) i towarowych do 100 km/h (obecnie 80 km/h). Realizacja zadania zapewni sprawne i bezpieczniejsze przejazdy pociągów na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Radzice. Codziennie kursują tędy składy pasażerskie i towarowe. Nowy obiekt zapewni sprawne połączenia dalekobieżne m.in. Poznań – Kraków, Gdynia – Łódź – Kraków oraz regionalne Łódź – Drzewica.

Przeprawę nad Pilicą w Tomaszowie Mazowieckim stanowią dwa mosty. Jeden z nich na linii Łódź przez Tomaszów Maz. w stronę Opoczna i Skarżyska-Kamiennej (nr 25) został wyremontowany w 2015 roku. Obecnie budowana konstrukcja powstaje na równoległej linii z Tomaszowa Maz. w kierunku Centralnej Magistrali Kolejowej oraz Radomia (nr 22).

źródło i fot.: PKP PLK S.A.

Przeczytaj również: Węzeł Emilia zostanie rozbudowany

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.