Reklama

S19 na odc. od węzła Nisko Południe (bez węzła) do węzła Jeżowe (bez węzła)

Przedmiotem inwestycji jest zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Nisko Południe (bez węzła) do węzła Jeżowe (bez węzła) o długości około 11,5 km. Zamawiającym inwestycję jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie. Wykonawcą-liderem zlecenia jest firma Mostostal Warszawa S.A, a partnerem Acciona Construccion S.A.

Początek przedmiotowego odcinka S19 przyjęto za węzłem Nisko Południe, tuż za przecięciem drogi ekspresowej z linią kolejową LK65. Trasa drogi ekspresowej biegnie w okolicy m. Nowosielec w kierunku południowym, po zachodniej stronie DK19 (w przybliżeniu równolegle do niej). Następnie, krzyżując się bezkolizyjnie z DK19, odbija w kierunku południowo-wschodnim. W km 428+400 zlokalizowano dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: MOP typu II Jeżowe po stronie lewej i MOP typu III Kamień po stronie prawej. Przedmiotowy odcinek kończy się przed węzłem Jeżowe, gdzie droga ekspresowa S19 krzyżuje się z drogą wojewódzką DW861.

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Komentarz firmy

Bogdan Tarnawski – Dyrektor Oddziału GDDKiA w Rzeszowie,
6 grudnia 2021 r. udostępniliśmy kierowcom 11,5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej na odcinku Nisko – Jeżowe wraz z odcinkami sąsiedni, czyli odc. Rudnik nad Sanem – Nisko i odcinek Jeżowe – Łowisko. Inwestycja jest dofinansowana ze środków UE z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Obecnie kierowcy w województwie podkarpackim mają już do dyspozycji prawie 76 km szlaku Via Carpatia, z których ponad 45 oddaliśmy w ubiegłym roku. Na oddanie czeka jeszcze jeden odcinek Zdziary – Rudnik nad Sanem, który planujemy udostępnić kierowcom na wiosnę tego roku. Oddane do ruchu kolejnych odcinków S19 poprawi warunki podróżowania i przewóz towarów nie tylko w ruchu tranzytowym, ale i lokalnym, zwiększając komfort i bezpieczeństwo kierowców. Odcinek Nisko – Jeżowe realizowany był przez firmę Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construcciones (partner). Umowę na kwotę 272 690 030,27 zł podpisano 14 listopada 2018 r. Odcinek ten oddany został przed terminem, ponieważ termin umowny mija dopiero w maju 2022 r. Z ciekawostek dotyczących budowy warto wspomnieć, że do wybudowania wszystkich obiektów inżynierskich wykorzystano ok. 2550 ton stali i ok. 19 336 m3 betonu konstrukcyjnego i 413 szt. belek sprężonych typu T, których łączna długość wynosi ok. 7564 m. Gdyby z tej stali zrobić drut o średnicy 1 cm, to oplótłby on całą Polskę dookoła i jeszcze wystarczyłoby na odcinek z Gdyni do Soliny!
W trakcie realizacji kontraktu 20 tys. kursów samochodów ciężarowych dostarczyło na budowę 500 tys. ton kruszywa i betonu asfaltowego. Obrazując ilość wbudowanego betonu asfaltowego, można odnieść to do wykonania drogi gminnej. Z wbudowanego betonu asfaltowego w ilości 210 tys. ton można byłoby wykonać 350 km dróg o szerokości 3 m.

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.