Reklama

Rozpoczyna się projektowanie kładki dla pieszych w Głogoczowie

Od prac geodezyjnych i opracowania map terenowych rozpoczyna się projektowanie kładki dla pieszych w Głogoczowie, nad ruchliwym odcinkiem DK7 pomiędzy Krakowem i Myślenicami. Będzie to już trzecia kładka w tej miejscowości, która zastąpi przejście dla pieszych i tym samym poprawi bezpieczeństwo użytkowników ruchu.

Rozpoczyna się projektowanie kładki dla pieszych w Głogoczowie

Bezkolizyjnie na Zakopiance

DK7, popularnie nazywana Zakopianką, na odcinku od Krakowa do Głogoczowa jest bardzo ruchliwa. Z ostatniego Generalnego Pomiaru Ruchu (wykonanego w latach 2020/2021) wynika, że na odcinku Kraków - Mogilany porusza się średnio prawie 57,5 tys. pojazdów na dobę. Natomiast na odcinku od Mogilan do Głogoczowa ponad 52 tys. W godzinach porannych i popołudniowych szczytów komunikacyjnych ruch jest największy i wówczas przejście przez dwie jezdnie drogi jest szczególnie trudne i niebezpieczne. Wyprowadzenie ruchu pieszego ponad dwie jezdnie, wpłynie na znaczną poprawę bezpieczeństwa w tym miejscu.  

To już trzecia taka inwestycja w Głogoczowie, nad DK7. Dwie kładki, oddalone od tej obecnie projektowanej o 1,5 km i 2,5 km, oddano do użytku w 2017 r.  

Nowa kładka ma być obiektem dwuprzęsłowym z podporą w pasie dzielącym dwie jezdnie Zakopianki. Powstanie kilkadziesiąt metrów dalej niż istniejące w tej chwili przejście dla pieszych. Przystanek autobusowy, zlokalizo...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.