Reklama

Remont mostu przez Wisłę w Grudziądzu

Dzięki pracom remontowym most zachowa dobre parametry obiektu w przyszłości. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z wykonawcą prac o wartości blisko 41 mln zł netto ze środków budżetowych.

Remont mostu przez Wisłę w Grudziądzu

Rozpoczynają się prace remontowe na moście kolejowo-drogowym im. Bronisława Malinowskiego przez rzekę Wisłę w Grudziądzu. 11-przęsłowy obiekt, liczący prawie 1100 metrów, to najdłuższa tego typu konstrukcja w kraju.

Na moście oraz na dojazdach wykonawca wymieni tory, a na obiekcie mostownice. Naprawę przejdą elementy konstrukcji stalowej, którą dodatkowo pokryje nowa powłoką antykorozyjną. Zabudowane zostaną nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Efektem prac będzie zachowanie dobrych parametrów obiektu w przyszłości. Wyremontowany obiekt zapewni sprawne i bezpieczne przejazdy pociągów, które pojadą po nim szybciej – do 80 km/h (obecnie do 50 km/h). Poprawi się także estetyka mostu.

Zakres prac i zmiany w komunikacji pociągów

Zakończenie pierwszego etapu prac i powrót pociągów na most szacuje się na w grudniu br. Remont wykona firma Intop Warszawa Sp. z o.o. za kwotę 40,374 mln zł netto ze środków budżetowych PLK S.A.

W 2024 r. zaplanowano wykonanie drugiego etapu prac remontowych, w tym poszerzenie chodnika do ciągu pieszo-rowerowego oraz kontynuacja prac naprawczych i zabezpieczenia antykorozyjnego stalowej konstrukcji przęseł.

PLK S.A. w poprzednich latach wyremontowały podpory mostu w Grudziądzu. Za 21 mln zł netto m. in. wzmocniono fundamenty, zabezpieczono konstrukcję powłoką antykorozyjną oraz dokonano konserwacji łożysk.

źródło i fot.: PKP PLK

przeczytaj również: Otwarto oferty na dokumentację DK7 z Rabki do Chyżnego

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.