Rafał Jajor: Targi są jak lustro, w którym przegląda się branża
To wielka oszczędność czasu i pieniędzy dla wszystkich. Klient nie musi jeździć do dilerów kilka dni, a dystrybutorzy nie muszą jeździć do klientów i organizować każdemu z osobna pokazów czy testów.
Testy maszyn to jeden z wyróżników eRobocze SHOW. Ale w czasie imprezy odbywają się też konkursy.
Rafał Jajor: eRobocze SHOW pomyślane jest jako wydarzenie mające integrować wszystkich fachowców z całej branży oraz ich rodziny. A zdrowa, sportowa rywalizacja to świetna okazja do takiej integracji. Dlatego od pierwszej edycji eRobocze SHOW, a odbyło się już 11 edycji, imprezie zawsze towarzyszą zawody.\ W czasie eRobocze SHOW rozgrywane są konkurencje Polskiej Ligi Operatorów. Tu na 2-3 różnych maszynach rywalizują najlepsi operatorzy w kraju.
Mamy też wiele innych konkursów, na różnych maszynach. Atrakcji nigdy nie brakuje.
Podczas eRoboczego Show prezentowane są nowości z rynku maszyn budowlanych. Czy któraś maszyna zwracała szczególną uwagę uczestników wydarzenia?
Rafał Jajor: eRobocze SHOW jest często miejscem polskich premier wielu maszyn. Nie da się ich krótko wymienić, na każdej edycji jest ich kilka.
Targi są jak lustro, w którym przegląda się branża. Widać więc na nich wszystkie trendy, jakie dominują w nowoczesnych konstrukcjach maszyn.
Mamy coraz więcej maszyn elektrycznych. Pokazujemy wiele systemów ułatwiających pracę operatora i sprawiających, że staje się ona wydajniejsza. Największe zainteresowanie na eRobocze SHOW wzbudzają zwykle pokazy w ramach eRobocze SHOW ARENA. To spektakularne, opracowywane wcześniej przez wystawców pokazy maszyn. Specjalni, „firmowi” operatorzy, sprowadzani nieraz z dalekich krajów, pokazują tu możliwości maszyn w rytm muzyki. Temu tańcowi towarzyszą często specjalne atrakcje, jak na przykład walki samurajów. To są niezapomniane chwile.
Ważnym odbiorcą targów są operatorzy maszyn. Jak oni oceniają wydarzenie?
Rafał Jajor: „Operator to jest ktoś” – to inne hasło, które nam przyświeca podczas organizowania kolejnych edycji eRobocze SHOW. W dzisiejszych czasach, gdy praca specjalistów staje się coraz droższa, a o dobrych fachowców coraz trudniej, to hasło jest jeszcze bardziej aktualne.
Targi eRobocze SHOW mają dać operatorom łatwy dostęp do wiedzy o najnowszych rozwiązaniach w maszynach roboczych. Wiedzę nie teoretyczną, bo tę można sobie zaczerpnąć choćby z internetu czy branżowej prasy, ale praktyczną. Bo nie ma lepszego sposobu na zapoznanie się z nowym rozwiązaniem w maszynie, niż wejść do jej kabiny i sprawdzić, jak to działa w praktyce.
I z tej możliwości operatorzy korzystają bardzo chętnie. Wielu z nich spędza na targach czas od otwarcia do zamknięcia. Testują, pytają, rozmawiają, dzielą się swoimi doświadczeniami z kolegami i wystawcami. I o to właśnie chodzi.
przeczytaj również: Janusz Rymsza: Funkcjonalizm – nowy styl w mostownictwie wywiad z dr. hab. inż. Januszem Rymszą, prof. IBDiM
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Ewelina Karp-Kręglicka: Spodziewamy się kumulacji inwestycji budowlanych
Ewelina Karp-Kręglicka, prezeska PSWNA, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o kluczowych celach stowarzyszenia, omawia znaczenie standardów ESG oraz zachęca kobiety do aktywnego działania w sektorze budowlanym, zwracając uwagę na ich atuty i rolę w przyszłości branży. Porusza także zagadnienia dot. rozwoju technologii niskoemisy...
Drogi dla opon, opony dla dróg!
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (www.acea.auto) flota pojazdów silnikowych w Unii Europejskiej w 2021 r. liczy 249,6 mln samochodów osobowych oraz ponad 36,7 mln pojazdów użytkowych i autobusów. W 2021 r. flota samochodów osobowych w UE wzrosła o 1,2% w porównaniu z 2020 r. Taki wzrost obciążeń transportowych ma znaczący wpływ na zmniejszenie trwałości konstrukcji drogowych. Obecnie najpopularniejszym materiałem do budowy nawierzchni dróg są mieszanki asfaltowe. Wie...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Nakłada się na to kształt elementów konstrukcyjnych mostów, rozstaw poprzecznic, żeberek usztywniających, wsporników chodnikowych i tym podobnych elementów. Dlatego też odpowiednie mocowania i prowadzenia przez obiekt tych ważnych z punktu widzenia odbiorców mediów powinny być rozwiązywane, projektowane, a następnie instalowane z należytą starannością techniczną. Zdaniem autorów w tym procesie powinien uczestniczyć zespół interdyscyplinarnych zainteresowanych tematem specjalistów zarówno z gr...
Rozkład uszkodzeń na profilu poprzecznym taśmy przenośnikowej Wdrożenie systemu DiagBelt+ w KWB Bełchatów
Projekt DiagBelt+ Celem projektu było obniżenie kosztów w obszarze gospodarki taśmami przenośnikowymi z wykorzystaniem zintegrowanego, mobilnego systemu diagnostycznego (o skrótowej nazwie DiagBelt+) do automatycznego badania i ciągłej diagnostyki stanu rdzenia taśm przenośnikowych z linkami stalowymi (które stanowią 97,3% wszystkich taśm stosowanych w KWB Bełchatów). System ma za zadanie wspomagać podejmowanie decyzji o naprawach i wymianach taśm w kopalni oraz informować o zagrożeniach zwią...
Warunki geotechniczne podłoża a ocena grupy jego nośności
Charakterystyka podłoża gruntowego dla drogownictwa Zgodnie z definicją zaczerpniętą z katalogu typowych konstrukcji [1] za podłoże gruntowe nawierzchni uważa się strefę gruntu rodzimego lub nasypowego zalegającego poniżej spodu konstrukcji, której właściwości mają wpływ na projektowanie, wykonanie i eksploatację nawierzchni. Istotne jest zatem, aby grunty występujące w omawianym podłożu charakteryzowały się odpowiednimi parametrami mechanicznymi. W drogownictwie za wypadkową ocenę przydatnoś...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Forum dyskusyjne: Zwiększenie odporności mostów na zagrożenia powodziowe – kluczowe strategie
Zmiany klimatyczne na świecie są faktem. Ostatnia powódź w Europie Środkowej, szczególnie w dorzeczu Odry we wrześniu 2024 r., skłania do refleksji nad bezpieczeństwem użytkowania obecnie projektowanych i budowanych obiektów drogowych. Wydaje się, że konieczne jest przygotowanie ogólnopolskiego programu zabezpieczenia przed powodzią, którego wdrożenie spowoduje minimalizację skutków powodzi. W tym programie, obok budowy systemu obiektów hydrotechnicznych, powinna znaleźć się także budowa most...
Propozycja postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi
Wszystkie trzy rodzaje przęseł są kratownicowe, o kracie typu N i o pasach równoległych, a ich elementy są połączone na nity. Kratownice przęseł mostu na rz. Odrze mają kształt prostokątny, a na Jez. Panieńskim – trapezowy. Ocena możliwości dostosowania mostów do obowiązujących warunków technicznych Zgodnie z zapisami w przeglądzie specjalnym mostu na Jez. Panieńskim ([1], s. 138): „Aktualna nośność eksploatacyjna przęsła nie odpowiada wg PN-EN 15528 żadnej kategorii linii. O braku nośności d...
Warunki geotechniczne podłoża a ocena grupy jego nośności
Charakterystyka podłoża gruntowego dla drogownictwa Zgodnie z definicją zaczerpniętą z katalogu typowych konstrukcji [1] za podłoże gruntowe nawierzchni uważa się strefę gruntu rodzimego lub nasypowego zalegającego poniżej spodu konstrukcji, której właściwości mają wpływ na projektowanie, wykonanie i eksploatację nawierzchni. Istotne jest zatem, aby grunty występujące w omawianym podłożu charakteryzowały się odpowiednimi parametrami mechanicznymi. W drogownictwie za wypadkową ocenę przydatnoś...
Kalendarium
Relacje
I Spotkanie Branżowe „Kobiety w Infrastrukturze”
19 listopada 2024 roku w Warszawie o...
XXXIII Konferencja „Aktualia i perspektywy gospodarki surowcami mineralnymi”
W dniach 6-8 listopada 2024 r. w Krynicy Zdrój odbyła się XXXIII Konferencja z...
Jubileusz XX-lecia Stowarzyszenia Przemysłu Wapienniczego
Stowarzyszenie Przemysłu Wapienniczego (SPW) obchodziło jubileusz XX-lecia swojej działalności, u...