Rafał Jajor: Targi są jak lustro, w którym przegląda się branża
Rafał Jajor, prezes Wydawnictwa Lasmedia, organizator Targów Maszyn, Urządzeń i Sprzętu Roboczego eRobocze SHOW, a także wydawca magazynu „Robocze NEWS” i portalu „eRobocze.pl” w rozmowie z redakcją czasopisma „Kruszywa” odpowiada na pytania dotyczące targów dedykowanych użytkownikom maszyn budowlanych oraz nowości z rynku maszyn budowlanych.
Jest Pan organizatorem targów dedykowanych użytkownikom maszyn budowlanych – eRobocze SHOW. Jakie są ich główne założenia?
Rafał Jajor: Targi eRobocze SHOW mają unikalną formułę. Co roku odbywają się dwie edycje: jedna jako edycja centralna, druga jako edycja regionalna.
Edycja centralna pod nazwą „Centralne Targi Maszyn, Urządzeń i Sprzętu Roboczego eRobocze SHOW” odbywa się latem w Lubieniu Kujawskim. W samym centrum Polski, tuż obok autostrady A1. W ciągu mniej niż dwóch godzin można tu dojechać z: Warszawy, Poznania, Bydgoszczy, Łodzi czy Częstochowy.
To właśnie ta centralna edycja jest największym świętem w roku dla przedsiębiorców, operatorów i wszystkich miłośników maszyn roboczych. W jednym miejscu w ciągu dwóch dni można tu oglądać kilkaset maszyn, z czego ok. 200 podczas pracy. A do tego dziesiątki z tych maszyn można samodzielnie testować.
Edycja regionalna odbywa się także raz w roku, w innym terminie niż centralna. I jest za każdym razem organizowana w innym regionie Polski. Jej założeniem jest hasło: „Jedziemy do klienta”.
Z założenia edycja regionalna obejmuje swoim zasięgiem 3-4 województwa, za każdym razem inne. W ten sposób chcemy każdemu umożliwić łatwy dostęp do wiedzy o nowoczesnych technologiach.
Podział na wydarzenie centralne i edycje regionalne to nie wszystko. Wspomniał Pan o testowaniu maszyn. Jak to wygląda?
Rafał Jajor: To kolejny wyróżnik eRobocze SHOW. W takiej skali nie robi tego nikt w Polsce. Na każdej edycji eRobocze SHOW udostępnionych jest co najmniej kilkadziesiąt maszyn do testowania. Na edycji centralnej to raczej jest grubo ponad 100 maszyn.
Każdy fachowiec z branży, po spełnieniu oczywiście odpowiednich wymogów formalnych, może te maszyny testować. Dzięki temu przedsiębiorca zainteresowany zakupem danego rodzaju maszyny może w ciągu jednego dnia nie tylko obejrzeć, nie tylko omówić z dostawcami kilka maszyn, ale też je od razu przetestować. Popracować nimi chwilę w obecności przedstawiciela sprzedawcy, który zwróci uwagę na istotne cechy maszyny, doradzi, podpowie.
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Jan Styliński: Rynek robót drogowych ma szansę utrzymać potencjał wykonawczy polskiego budownictwa
Jan Styliński, Prezes Zarządu Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” omówił wyzwania, z jakimi boryka się sektor budownictwa w Polsce po trudnym roku 2023. Ocenił także spadek inwestycji i wysokie ceny materiałów jako główne wyzwania, zaznaczając konieczność utrzymania programów inwestycyjnych i ha...
Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa
W artykule zaprezentowano założenia projektu „Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa”. Jego celem jest popularyzacja wiedzy o surowcach mineralnych i ich znaczeniu gospodarczym wśród dzieci i młodzieży. Idea projektu zakłada propagowanie oraz upowszechnianie rzetelnej i aktualnej wiedzy o całym łańcuchu dostaw surowców (od etapu poszukiwania złóż kopalin poprzez ich eksploatację, produkcję surowców mineralnych i ich użytkowanie, a także – tam gdzie to możliwe – recykl...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Lekki sprzęt zagęszczający
W procesie budowy dróg ubijanie gruntu to kluczowy etap mający na celu zapewnienie stabilności i trwałości konstrukcji drogowej. Istnieje kilka metod zagęszczania gruntu, a jedną z nich jest ubijanie, które może być wykonywane zarówno przy użyciu ubijaków ręcznych, mechanicznych, jak i ubijaków płytowych. Lekki sprzęt zagęszczający stał się nieodłącznym elementem współczesnej budowy dróg, umożliwiając efektywne i ekologiczne wykonywanie prac. Mobilność, elastyczność i szybkość tego sprzętu sp...
Wykorzystanie metody georadarowej na drodze gminnej
W niniejszym artykule przedstawiono bliżej metodę georadarową, którą można sklasyfikować do grupy pomiarów ciągłych i nieniszczących. Oznacza to, że wykorzystanie tej techniki pomiarowej pozwoli na uzyskanie informacji o nawierzchni na całej długości obserwowanego odcinka drogowego bez konieczności jej naruszania i uszkadzania. Identyfikacja układu oraz grubości warstw konstrukcyjnych nawierzchni drogowej jest zadaniem, z którym często mierzą się osoby pracujące w różnych gałęziach drogownict...
Zasady organizacji ruchu drogowego
Kwestie związane z organizacją i urzędami odpowiedzialnymi za organizację ruchu drogowego są zawarte w ustawie prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzeniu w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem. Wątpliwości w praktyce budzi to, czy zmianę organizacji ruchu należy skonsultować z okolicznymi mieszkańcami. Ogólne zasady dotyczące organizacji ruchu drogowego i kompetencji poszczególnych urzędów w tej kwestii zawiera art. 10 Usta...
Najczęstsze błędy projektowe i wykonawcze ekranów akustycznych
Projektowanie i budowa ekranów akustycznych stanowią kluczowe elementy dbania o komfort akustyczny w otoczeniu drogowym. Niestety, pomimo postępu technologicznego i dostępności zaawansowanych narzędzi projektowych, nadal często spotyka się błędy zarówno na etapie projektowania, jak i wykonawczym. W artykule przedstawiono najczęstsze z nich. Projektowanie i budowa ekranów akustycznych są kluczowymi elementami dbania o komfort akustyczny w środowisku drogowym. Jednakże nadal istnieją pewne pows...
Sygnalizacja świetlna w projektach tymczasowej organizacji ruchu
Artykuł dotyczy roli sygnalizacji świetlnej w projektach tymczasowej organizacji ruchu podczas prac drogowych. Opisano w nim proces projektowania organizacji ruchu oraz zwrócono uwagę na kwestię dostosowania sygnalizacji do warunków ruchowych i uzyskania opinii różnych organów przed zatwierdzeniem planu. Autor podkreśla konieczność stosowania sygnalizacji świetlnej na zwężonych odcinkach dróg i omawia miary ruchu oraz kryteria oceny warunków ruchu. Podczas wykonywania projektu organizacji ruc...
Podsumowanie: inwestycje drogowe w 2023 r. i cele na przyszłość
W 2023 r. w Polsce osiągnięto przełomowy moment, przekraczając barierę 5000 km autostrad i dróg ekspresowych. W różnych regionach kraju realizowano znaczące projekty rozbudowy infrastruktury drogowej, zapewniając kierowcom lepszą dostępność i skracając czas podróży. Liczne inwestycje drogowe miały kluczowe znaczenie dla poprawy komunikacji. Jednakże, mimo postępów, pozostało jeszcze wiele wyzwań związanych z procedurami przetargowymi i finansowaniem, co kształtuje plany na bieżący rok. Dolnoś...
Kraków: Tunel wzdłuż Opolskiej otwarty dla ruchu.
Od 22 maja tunel wzdłuż Opolskiej – jeden z najważniejszych obiektów inżynierskich budowanych w ramach linii KST III do Górki Narodowej – dostępny jest w całości dla kierowców. Ma dwie niezależne komory, każda po dwa pasy ruchu, jest długi na ok. 100 metrów, jest w stanie przyjąć pojazdy ważące nawet do 50 ton. Przypomnijmy: budowa tunelu rozpoczęła się w marcu 2022 r. od wykonania murków prowadzących dla ponad 60 tonowego dźwigu z wybierakiem. Maszyna sukcesywnie – metr za metrem – wybierała...
Kalendarium
Relacje
IV Konferencja Drogowo-Kruszywowa
28 lutego ‒ 1 marca 2024 r. w Zakopanem obyła się IV edycja Konferencj...
18. edycja Seminarium Naukowo-Technicznego WROCŁAWSKIE DNI MOSTOWE Obiekty kolejowe
22-24 listopada 2023 r. odbyła się osiemnasta edycja Wrocławskich Dni Mostowych – jednego...
NOVKOL 2023
29 listopada -1 grudnia 2023 r. w Zakopanem odbyła się XXII Ogólnopolska Konferencja Nauk...
IV Forum Dróg Publicznych
28 listopada – 1 grudnia 2023 r. w Bukowinie Tatrzańskiej odbyło się I...