Reklama

Przebudowa nawierzchni w gminie Ostróda

Realizacja objęła przebudowę istniejącej nawierzchni drogi gminnej nr 153123N DK16 – Tyrowo Kolonia wraz z chodnikiem, budową kanalizacji deszczowej oraz przebudową sieci wodociągowej.

Inwestycja dotyczyła poprawy infrastruktury drogowej na terenie Gminy Ostróda. Realizowanej poprzez przebudowę istniejącej nawierzchni drogi gminnej wraz z chodnikiem, budową kanalizacji deszczowej oraz przebudową sieci wodociągowej. Zadanie objęło zakresem wykonanie ok. 960,0 mb jezdni z nawierzchni bitumicznej o szerokości 5,5 mb z przeznaczeniem pod ruch KR-3.

W celu poprawy bezpieczeństwa wykonano wyniesione przejścia dla pieszych oraz zatokę autobusową wraz z nową wiatą przystankową.

Całkowity koszt inwestycji wyniósł 2 528 243,02 zł brutto, z czego 1 270 839,15 zł to dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych. Wykonawcą robót była firma Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „ZIEJA” Ryszard Zieja. Nadzór inwestorski sprawował Zakład Usług Inwestycyjnych Grzegorz Ziembolewski. Dokumentacja projektowa została opracowana przez firmę Usługi Projektowe Mirosław Piotrowski.

Opis przedsięwzięcia

Zadanie objęło zakresem wykonanie ok. 960,0 mb jezdni z nawierzchni bitumicznej o szerokości 5,5 mb z lokalnymi przewężeniami z przeznaczeniem pod ruch KR-3. Wykonany został chodnik o szerokości 1,5-2,0 mb z kostki betonowej typu Holland o grubości 8 cm. Podłoże pod konstrukcję nawierzchni na całym odcinku drogi zaliczono do grupy nośności G4 – głównie gliny piaszczyste.

W inwestycji zastosowano mieszankę kruszywa naturalnego do warstwy ulepszonego podłoża z gruntu niewysadzinowego, warst...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Komentarz firmy

Bogusław Fijas, Wójt gminy Ostróda
Opisywana droga stanowi jedyne połączenie z drogą krajową DK16 i dalej z miastem Ostróda, będącym centrum administracyjnym, kulturalnym i handlowym. Na projektowanym odcinku przebiegała droga o zróżnicowanej szerokości i nawierzchni z masy bitumicznej, destruktu asfaltowego oraz kruszywa, która była w bardzo złym stanie technicznym. Wykazywała znaczne ubytki o różnych średnicach i głębokościach. Powierzchniowe odwodnienie drogi nie spełniało swojego zadania. W ostatnim okresie w związku z brakiem prawidłowego odwodnienia oraz intensywnym ruchem stan drogi uległ znacznemu pogorszeniu. W pasie ww. drogi przebiegają przewody: kanalizacji sanitarnej, wodociągowe, telekomunikacyjne, energetyczne i gazowe. Droga nie posiadała wydzielonego pasa dla ruchu pieszego. Ruch pieszy odbywał się w sposób niezorganizowany częściowo po jezdni i poboczu gruntowym. Jedynie na wysokości szkoły podstawowej znajdował się chodnik dla pieszych. Brak prawidłowego oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu stwarzał duże zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu kołowego i pieszego. Na całym odcinku drogi występuje zwarta zabudowa mieszkalna z budynkami gospodarczymi i inwentarskimi. Mając na względzie poprawę bezpieczeństwa oraz podwyższenie standardów życia mieszkańców jednej z większych miejscowości gminnych, Rada Gminy Ostróda podjęła decyzję o umieszczeniu zadania w budżecie gminy na rok 2020. Zakres obejmował również wykonanie kanalizacji deszczowej oraz sieci wodociągowej na całym odcinku. W ramach zadania wykonane zostało również nowe oznakowanie pionowe i poziome oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu.

Wywiady

Ewelina Karp-Kręglicka: Spodziewamy się kumulacji inwestycji budowlanych

Ewelina Karp-Kręglicka, prezeska PSWNA, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o kluczowych celach stowarzyszenia, omawia znaczenie standardów ESG oraz zachęca kobiety do aktywnego działania w sektorze budowlanym, zwracając uwagę na ich atuty i rolę w przyszłości branży. Porusza także zagadnienia dot. rozwoju technologii niskoemisy...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.