Reklama

Pierwsza z czterech budowanych naw tuneli na S1 przebita

To nawa, w której pobiegnie jezdnia z południa w kierunku Żywca, nosząca oznaczenie TD1.2. W listopadzie przebita zostanie sąsiednia nawa, TD1.1 i tym samym w pierwszym z dwóch tuneli w masywie Baraniej Góry wykonawca skupi się na wykonaniu obudowy. Trwa drążenie obu naw dłuższego tunelu TD2.

Widok na portal południowy Tunelu TD2

S1 Przybędza - Milówka 

10 października 2019 r. GDDKiA podpisała umowę na zaprojektowanie i wybudowanie nowego 8,5-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S1. Ponad połowa jej długości przypada na obiekty inżynierskie. Do najważniejszych należą dwa tunele i prawie kilometrowa estakada w Węgierskiej Górce nad ul. Zielona Góra i ul. Zielona. Najtrudniejszą cześć prac budowalnych stanowi wybudowanie dwóch dwunawowych tuneli drogowych. Pierwszy tunel, TD1, o długości ponad 830 m znajduje się w rejonie wschodniego stoku wzniesienia Glinne. Drugi, TD2, o długości ok. 1000 m znajduje się w południowo-wschodnim stoku wzniesienia Żarek i częściowo północno - wschodnim stoku wzniesienia Mała Barania - Białożyński Groń.  

Drążenie tunelu TD1

Przy drążeniu tunelu TD1 przebito już nawę TD1.2 dla jezdni w kierunku Żywca. Teraz prace na tej nawie skupią się na wydrążeniu całego przekroju i budowie obudowy zasadniczej. W sąsiedniej nawie TD1.1 drążonej dotychczas z jednej strony, w październiku rozpoczęto prace na drugim przodku. Obecnie na ...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.