Reklama

Nowy most w Lublinie

Realizowana inwestycja jest położona w południowej części miasta Lublin, nad rzeką Bystrzycą, w pobliżu zalewu Zemborzyckiego.

Most w Lublinie zrealizowano na zlecenie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie w ramach inwestycji o nazwie „Przebudowa mostu na rzece Bystrzycy wraz z przebudową/rozbudową ul. Żeglarskiej w Lublinie na odcinku od węzła przesiadkowego przy ul. Żeglarskiej do skrzyżowania z ul. Nałkowskich”. Głównym celem tej inwestycji było zastąpienie starego trójprzęsłowego mostu wykonanego w technologii prefabrykatów belkowych typu „Gromnik” nowym jednoprzęsłowym, podwieszonym mostem zespolonym. W przekroju poprzecznym ustrój nośny nowego obiektu tworzy ruszt złożony z dwóch stalowych dźwigarów połączonych poprzecznicami oraz podłużnicami. Ruszt belkowy zespolono z żelbetową płytą o zmiennej grubości i podwieszony do stalowych pylonów skrzynkowych za pomocą wieszaków prętowych.

Projekt mostu w Lublinie opracowało biuro VBCADPROJEKT Sp. z o.o. z Lublina. Dodatkowo firma Inżynierska GF-MOSTY Grzegorz Frej z Piekar Śląskich odpowiadała za przygotowanie projektu technologicznego montażu.

Rzeka w miejscu budowy miała szerokość ok. 15 m, to nie ona stanowiła tutaj główną przeszkodę wykonawczą. Obecność linii wysokiego napięcia stanowiła główny czynnik decydujący o doborze technologii budowy.

Ze względu na ograniczone możliwości ustawienia żurawia w strefie bezpieczeństwa linii wysokiego napięcia zdecydowano się na technologię nasuwania podłużnego. Proces ten obejmował kilka kluczowych etapów:

  1. Montaż podpór tymczasowych z łożyskami ślizgowymi.
  2. Montaż segmentu nr 1.
  3. Przesunięcie segmentu nr 1 na miejsce docelowe.
  4. Montaż segmentu n...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.