Nowe rozwiązania do zbrojenia nawierzchni umożliwiające szybką i pewną aplikację bez użycia emulsji bitumicznej
Drogi zamknięte z powodu remontów często utrudniają życie kierowcom i wszystkim osobom zaangażowanym w ich naprawę. SAINT-GOBAIN ADFORS CZ oferuje geosyntetyki zbrojeniowe jako rozwiązanie przedłużające żywotność nawierzchni asfaltowych.
Naprawy z użyciem zbrojenia wydłużają żywotność warstw asfaltowych nawet trzykrotnie i redukują ich przyszłe koszty utrzymania nawet o 50%. Aplikacja systemów ADFORS jest szybka, a dzięki wydłużonemu czasowi pomiędzy konserwacjami i naprawami przyczynia się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery. SAINT-GOBAIN ADFORS produkuje geosiatki z włókna szklanego w Litomyšlu w Czechach i dystrybuuje je w całej Europie i innych częściach świata.
GlasGrid® Rapid – aby skrócić czas remontu i zagwarantować jakość wzmocnienia
Szczególnym produktem, któremu ostatnio poświęcono wiele uwagi, jest GlasGrid® Rapid, który został opracowany z myślą o szybkich naprawach wielkopowierzchniowych i lokalnych. Ten specjalny kompozyt składa się z siatki szklanej powleczonej specjalnym polimerem oraz z włókniny, która jest już nasączona wysokiej jakości emulsją asfaltową. Warstwa asfaltu jest zabezpieczana od dołu folią, a na górze posypką piaskową. Rapid znacznie przyspiesza remont drogi, ponieważ wbudowana samoprzylepna warstwa asfaltu eliminuje potrzebę natryskiwania lepiszcza. Dzięki fabrycznemu nasączeniu wysokiej jakości emulsją zwiększamy również pewność prawidłowej instalacji geosyntetyku. Rapid doskonale klei się do podłoża. Te cechy są szczególnie istotne dla organów administracji i utrzymania dróg, ponieważ ich ekipy robocze mogą samodzielnie zainstalować geosiatkę i nie muszą już zlecać jej montażu wykonawcy. Aplikacja Rapid’a jest bardzo prosta – po ułożeniu zbrojenia na drodze zdejmujemy folię zabezpieczającą i dociskamy kompozyt do podłoża. Następnie bezpośrednio na to układamy nową warstwę bitumiczną. Warto podkreślić niewątpliwą zaletę materiału, który zapewnia bardzo wysoką przyczepność do podłoża, zapewniając bezpieczną aplikację bez niepożądanego falowania czy podwijania.
Doskonałe wiązanie oraz piasek na powierzchni zbrojenia eliminują ryzyko przyklejania się opon pojazdów budowlanych poruszających się po już ułożonej geosiatce. Rapid może być stosowany na wszystkich typach nawierzchni: starych, nowych, gładkich i frezowanych, na nawierzchniach asfaltowych, a nawet betonowych. W jakich sytuacjach warto sięgnąć po system RAPID by wzmocnić spękaną drogę?
– kiedy prace remontowe muszą być przeprowadzone szybko
– kiedy istnieje zagrożenie zmiennością pogody (np. remonty jesienno- zimowe
– kiedy nie mamy wykfalifikowanej brygady remontowej
– kiedy chcemy mieć pewność, że remontowany obszar ma być wzmocniony wysokiej jakości siatką i wysokiej jakości emulsją sczepną.
Priorytetem SAINT-GOBAIN ADFORS jest ochrona i troska o środowisko naturalne
SAINT-GOBAIN ADFORS zlecił niezależnej szwedzkiej firmie przeprowadzenie oceny cyklu życia typowej europejskiej autostrady z dwoma różnymi programami renowacji. Badanie miało na celu ocenę i ilościowe określenie pozytywnego wpływu na środowisko samoprzylepnej geosiatki GlasGrid® GG. Porównano dwa kilometrowe odcinki autostrady na przestrzeni 30 lat. Odcinek autostrady naprawiony bez zastosowania wzmocnienia drogi porównano z odcinkiem autostrady wyremontowanym z zastosowaniem geosiatki GlasGrid® GG. Badanie wykazało, że zastosowanie wzmocnień GlasGrid® GG zmniejszyło całkowitą emisję CO2 o prawie 20%, wydłużając okresy między naprawami nawierzchni, co odpowiada emisji 112 lotów powrotnych między Paryżem a Nowym Jorkiem. A mówimy tylko o 1 km autostrady w ciągu 30 lat jej użytkowania.
Przypominamy, że oferta SAINT-GOBAIN ADFORS obejmuje samoprzylepne geosiatki o wytrzymałości do 200 kN/m, kompozyty składające się z siatki i włókniny o różnej gramaturze. Kontaktując się z nami, mogą Państwo liczyć na pełne wsparcie konsultingowo-techniczne w doborze konkretnych rozwiązań.
Ing. Lucie Janková
źródło i fot.: Saint-Gobain
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Marcin Skrobisz: Dyrektor egzekwuje przestrzeganie przepisów, rozumiejąc jednocześnie realia prowadzenia kopalń
Marcin Skrobisz, dyrektor Okręgowego Urzędu Górniczego w Krakowie, w rozmowie z redakcją czasopisma „Kruszywa” przedstawia swoją wizję nowoczesnego nadzoru górniczego, który łączy profesjonalizm z otwartością na dialog z branżą, i wskazuje, że kluczowe jest nie tylko egzekwowanie przepisów, ale także wspieranie przedsiębiorców w działaniach na r...
Głosem branży: Innowacje i zrównoważony rozwój w wydobyciu kruszyw. Wyzwania i strategie dla przyszłości
W obliczu rosnącego zapotrzebowania na surowce budowlane, szczególnie kruszywa, kwestia efektywnego wydobycia oraz zarządzania zasobami naturalnymi staje się kluczowa zarówno w Polsce, jak i na świecie. Przemiany w tym obszarze nie tylko wpływają na gospodarki krajowe, ale także na środowisko, w którym eksploatacja surowców wiąże się z wieloma wyzwaniami, takimi jak zużycie energii czy generowanie odpadów. Poniżej przedstawiamy prognozy dotyczące przyszłości zasobów kruszyw oraz innowacje, kt...
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Artykuł przedstawia autorską metodę oceny zabytkowej wartości mostów i wiaduktów drogowych oraz kolejowych. Tekst ma na celu wypracowanie kryteriów wartościowania mostów, które – jako elementy infrastruktury komunikacyjnej – muszą spełniać współczesne standardy techniczne, pozostając jednocześnie cennymi świadkami historii. Ocena możliwości użytkowania istniejących mostów i wiaduktów kolejowych, z uwzględnieniem wymagań konserwatorskich, budzi sporo emocji i prowadzi do wymiany poglądów dotyc...
Ochrona przed obrywami skalnymi
W artykule skupiono się na zagrożeniach, jakie obrywy skalne stwarzają dla kopalń odkrywkowych, oraz na zaawansowanych technikach zabezpieczających, które są stosowane w celu minimalizacji tych ryzyk. Kopalnie odkrywkowe, dzięki specjalistycznym metodom, są w stanie skutecznie chronić zarówno pracowników, jak i infrastrukturę przed potencjalnymi wypadkami spowodowanymi obrywami skalnymi. Tekst porusza także temat monitorowania stabilności skał za pomocą zaawansowanych technologii, takich jak ...
Praktyczne aspekty stosowania domieszek w betonie
W artykule omówiono praktyczne aspekty stosowania domieszek w betonie, zwracając uwagę na ich rolę w poprawie jakości, trwałości i efektywności kosztowej konstrukcji. Podkreślono także niezbędne warunki dla skutecznej modyfikacji betonu, takie jak prawidłowe zaprojektowanie składu i technologii wykonania. Dodatkowo wskazano na ekonomiczne aspekty stosowania domieszek. Ogólna przydatność domieszek stosowanych w mieszankach betonowych jest ustalana zgodnie z normą PN-EN 934-2. Normy te określaj...
Szybka droga do bezpieczeństwa
W artykule skupiono się na rozwoju infrastruktury drogowej w Polsce, szczególnie na budowie dróg ekspresowych i autostrad. Autor podkreśla, że mimo problemów budowlanych i trudności z lokalizacją te nowoczesne rozwiązania są kluczowe dla poprawy bezpieczeństwa na drogach. Artykuł omawia także różnice w użytkowaniu tych dróg w porównaniu do tradycyjnych tras miejskich czy osiedlowych, podkreślając potrzebę odpowiedniego przygotowania kierowców do korzystania z dróg o dużych prędkościach. Dodat...
Geokrata. Jeden produkt, wiele zastosowań
Geokrata komórkowa to nowoczesny materiał geosyntetyczny stosowany w budownictwie do stabilizacji gruntu, wzmacniania nawierzchni i ochrony przed erozją. Wykonana z wytrzymałego polietylenu (HDPE), tworzy przestrzenną siatkę, którą można wypełnić piaskiem, żwirem lub kruszywem. Dzięki swojej konstrukcji skutecznie rozkłada obciążenia, zapobiega osiadaniu terenu i wzmacnia infrastrukturę drogową, kolejową oraz hydrotechniczną. Jest trwała, łatwa w montażu i przyjazna dla środowiska, co czyni j...
Ciemna strona światła: problem zanieczyszczenia światłem
Zanieczyszczenie światłem to problem, który dotyka całego terytorium Polski. Odpowiednie oświetlenie podnosi poziom bezpieczeństwa, funkcjonalność i estetykę danej przestrzeni, jednak nadmiar światła lub niewłaściwe jego użycie prowadzi do miejskich zjawisk „blasku nieba”, które wpływają na zdrowie ludzi oraz ekosystemy. Problem zanieczyszczenia światłem coraz częściej jest uwzględniany w raportach o oddziaływaniu inwestycji na środowisko. Światło jest jednym z kluczowych elementów wpływający...
Metody i systemy oceny stanu eksploatacyjnego jezdni drogowych
W artykule omówiono kluczowe aspekty utrzymania dróg, zapewniające bezpieczeństwo, przejezdność i efektywność transportu. Podkreślono znaczenie monitorowania nawierzchni, racjonalnego planowania modernizacji oraz stosowania zaawansowanych urządzeń bezpieczeństwa. Autor wskazuje na specyfikę utrzymania ulic miejskich, wymagających większej uwagi ze względu na natężenie ruchu i gęstą infrastrukturę. Artykuł akcentuje konieczność optymalizacji działań w celu minimalizacji kosztów i zwiększenia t...
Przygotowanie i wykonanie robót ziemnych oraz nawierzchniowych w budownictwie drogowym
Budowa dróg i obiektów inżynierskich to złożony proces, wymagający skrupulatnego planowania i realizacji na każdym etapie. Kluczowymi elementami tego procesu są roboty przygotowawcze, roboty ziemne oraz prace związane z konstrukcją nawierzchni. Poprawne wykonanie tych działań ma bezpośredni wpływ na trwałość, bezpieczeństwo oraz funkcjonalność powstającej infrastruktury. W artykule omówiono zakres prac przygotowawczych, szczegóły związane z robotami ziemnymi oraz najważniejsze aspekty technol...
Kalendarium
Relacje

VII Forum Dróg Publicznych „Budowa, remont oraz utrzymanie lokalnej infrastruktury drogowej”

V Konferencja Drogowo-Kruszywowa „Materiały, surowce, technologie wykorzystywane przy projektowaniu i budowie nawierzchni drogowych”

VI Forum Dróg Publicznych
9-11 grudnia 2024 r. odbyło się VI Forum Dróg Publicznych, które zgromadziło specjalistów...