Nowe rozwiązania do zbrojenia nawierzchni umożliwiające szybką i pewną aplikację bez użycia emulsji bitumicznej
Drogi zamknięte z powodu remontów często utrudniają życie kierowcom i wszystkim osobom zaangażowanym w ich naprawę. SAINT-GOBAIN ADFORS CZ oferuje geosyntetyki zbrojeniowe jako rozwiązanie przedłużające żywotność nawierzchni asfaltowych.
Naprawy z użyciem zbrojenia wydłużają żywotność warstw asfaltowych nawet trzykrotnie i redukują ich przyszłe koszty utrzymania nawet o 50%. Aplikacja systemów ADFORS jest szybka, a dzięki wydłużonemu czasowi pomiędzy konserwacjami i naprawami przyczynia się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery. SAINT-GOBAIN ADFORS produkuje geosiatki z włókna szklanego w Litomyšlu w Czechach i dystrybuuje je w całej Europie i innych częściach świata.
GlasGrid® Rapid – aby skrócić czas remontu i zagwarantować jakość wzmocnienia
Szczególnym produktem, któremu ostatnio poświęcono wiele uwagi, jest GlasGrid® Rapid, który został opracowany z myślą o szybkich naprawach wielkopowierzchniowych i lokalnych. Ten specjalny kompozyt składa się z siatki szklanej powleczonej specjalnym polimerem oraz z włókniny, która jest już nasączona wysokiej jakości emulsją asfaltową. Warstwa asfaltu jest zabezpieczana od dołu folią, a na górze posypką piaskową. Rapid znacznie przyspiesza remont drogi, ponieważ wbudowana samoprzylepna warstwa asfaltu eliminuje potrzebę natryskiwania lepiszcza. Dzięki fabrycznemu nasączeniu wysokiej jakości emulsją zwiększamy również pewność prawidłowej instalacji geosyntetyku. Rapid doskonale klei się do podłoża. Te cechy są szczególnie istotne dla organów administracji i utrzymania dróg, ponieważ ich ekipy robocze mogą samodzielnie zainstalować geosiatkę i nie muszą już zlecać jej montażu wykonawcy. Aplikacja Rapid’a jest bardzo prosta – po ułożeniu zbrojenia na drodze zdejmujemy folię zabezpieczającą i dociskamy kompozyt do podłoża. Następnie bezpośrednio na to układamy nową warstwę bitumiczną. Warto podkreślić niewątpliwą zaletę materiału, który zapewnia bardzo wysoką przyczepność do podłoża, zapewniając bezpieczną aplikację bez niepożądanego falowania czy podwijania.
Doskonałe wiązanie oraz piasek na powierzchni zbrojenia eliminują ryzyko przyklejania się opon pojazdów budowlanych poruszających się po już ułożonej geosiatce. Rapid może być stosowany na wszystkich typach nawierzchni: starych, nowych, gładkich i frezowanych, na nawierzchniach asfaltowych, a nawet betonowych. W jakich sytuacjach warto sięgnąć po system RAPID by wzmocnić spękaną drogę?
– kiedy prace remontowe muszą być przeprowadzone szybko
– kiedy istnieje zagrożenie zmiennością pogody (np. remonty jesienno- zimowe
– kiedy nie mamy wykfalifikowanej brygady remontowej
– kiedy chcemy mieć pewność, że remontowany obszar ma być wzmocniony wysokiej jakości siatką i wysokiej jakości emulsją sczepną.
Priorytetem SAINT-GOBAIN ADFORS jest ochrona i troska o środowisko naturalne
SAINT-GOBAIN ADFORS zlecił niezależnej szwedzkiej firmie przeprowadzenie oceny cyklu życia typowej europejskiej autostrady z dwoma różnymi programami renowacji. Badanie miało na celu ocenę i ilościowe określenie pozytywnego wpływu na środowisko samoprzylepnej geosiatki GlasGrid® GG. Porównano dwa kilometrowe odcinki autostrady na przestrzeni 30 lat. Odcinek autostrady naprawiony bez zastosowania wzmocnienia drogi porównano z odcinkiem autostrady wyremontowanym z zastosowaniem geosiatki GlasGrid® GG. Badanie wykazało, że zastosowanie wzmocnień GlasGrid® GG zmniejszyło całkowitą emisję CO2 o prawie 20%, wydłużając okresy między naprawami nawierzchni, co odpowiada emisji 112 lotów powrotnych między Paryżem a Nowym Jorkiem. A mówimy tylko o 1 km autostrady w ciągu 30 lat jej użytkowania.
Przypominamy, że oferta SAINT-GOBAIN ADFORS obejmuje samoprzylepne geosiatki o wytrzymałości do 200 kN/m, kompozyty składające się z siatki i włókniny o różnej gramaturze. Kontaktując się z nami, mogą Państwo liczyć na pełne wsparcie konsultingowo-techniczne w doborze konkretnych rozwiązań.
Ing. Lucie Janková
źródło i fot.: Saint-Gobain
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Piotr Litwa: Działalność człowieka spowodowała znaczny wzrost zapotrzebowania na wiele surowców oraz energię
Piotr Litwa, Prezes Wyższego Urzędu Górniczego, w rozmowie z redakcją czasopisma „Kruszywa” porusza temat nadzoru i regulacji górnictwa odkrywkowego w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem problemów związanych z przestrzeganiem przepisów, oceną ryzyka oraz współpracą z instytucjami i samorządami. Omawia najczęstsze naruszenia przepisów, procedur...
Drogi dla opon, opony dla dróg!
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (www.acea.auto) flota pojazdów silnikowych w Unii Europejskiej w 2021 r. liczy 249,6 mln samochodów osobowych oraz ponad 36,7 mln pojazdów użytkowych i autobusów. W 2021 r. flota samochodów osobowych w UE wzrosła o 1,2% w porównaniu z 2020 r. Taki wzrost obciążeń transportowych ma znaczący wpływ na zmniejszenie trwałości konstrukcji drogowych. Obecnie najpopularniejszym materiałem do budowy nawierzchni dróg są mieszanki asfaltowe. Wie...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Rozkład uszkodzeń na profilu poprzecznym taśmy przenośnikowej Wdrożenie systemu DiagBelt+ w KWB Bełchatów
Artykuł analizuje rozkład uszkodzeń taśmy przenośnikowej z linkami stalowymi. Badania przeprowadzone w KWB Bełchatów w ramach projektu POIR.01.01.01-00-1194/19 przy użyciu systemu DiagBelt+ wykazały różne rozkłady uszkodzeń mogące wynikać z nieprawidłowości w punktach podawania urobku. Wyniki mogą pomóc w ocenie poprawności projektu przenośnika, minimalizując ryzyko awarii i wydłużając żywotność taśm. Artykuł przedstawia analizę rozkładu uszkodzeń rdzenia taśmy z linkami stalowymi na przekroj...
Betonowy tunel TS-04. Technologia i materiały
W artykule omówiono kwestie związane z ułożeniem nawierzchni z betonu cementowego klasy C35/45 w tunelu TS-04. Prace te są częścią większego zadania pod nazwą „Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S52, odcinek Północna Obwodnica Krakowa: węzeł Modlnica – węzeł Kraków Mistrzejowice (bez węzła)”. Betonowy tunel pod Zielonkami TS-04, będący częścią Północnej Obwodnicy Krakowa (S52), jest jednym z kluczowych elementów infrastrukturalnych tej drogi ekspresowej. Tunel o długości 653 m, ...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Propozycja postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi
Artykuł dotyczy sposobu postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi na linii Opole – Wrocław w kontekście planowanej modernizacji. Autor omawia historię i stan techniczny mostów oraz ich rolę w transporcie, a także analizuje możliwe sposoby zachowania ich zabytkowej wartości. W czerwcu 2024 r. na zlecenie Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków autor artykułu wykonał opinię dotyczącą postępowania z zabytkowymi mostami kolejowych w ramach projektowanej modernizacji linii kolejowej...
Propozycja postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi
Artykuł dotyczy sposobu postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi na linii Opole – Wrocław w kontekście planowanej modernizacji. Autor omawia historię i stan techniczny mostów oraz ich rolę w transporcie, a także analizuje możliwe sposoby zachowania ich zabytkowej wartości. W czerwcu 2024 r. na zlecenie Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków autor artykułu wykonał opinię dotyczącą postępowania z zabytkowymi mostami kolejowych w ramach projektowanej modernizacji linii kolejowej...
Wartość rynku betonu towarowego w Polsce to już ponad 7 mld zł
W wyniku znaczącego wzrostu kosztów produkcji (kruszywa, cement, domieszki do betonu, siła robocza, logistyka i transport) w latach 2017-2022 rynek betonu towarowego w Polsce odnotował skokowy wzrost wartości, osiągając 7,5 mld zł. Pomimo przejściowego schłodzenia koniunktury w budownictwie długoterminowe prognozy dla rynku betonu towarowego prezentują się dość stabilnie. Na potrzeby raportu jako rynek betonu towarowego zdefiniowano działalność produkcyjną w zakresie wytwarzania betonu zarówn...
Kalendarium
Relacje
I Spotkanie Branżowe „Kobiety w Infrastrukturze”
19 listopada 2024 roku w Warszawie o...
XXXIII Konferencja „Aktualia i perspektywy gospodarki surowcami mineralnymi”
W dniach 6-8 listopada 2024 r. w Krynicy Zdrój odbyła się XXXIII Konferencja z...
Jubileusz XX-lecia Stowarzyszenia Przemysłu Wapienniczego
Stowarzyszenie Przemysłu Wapienniczego (SPW) obchodziło jubileusz XX-lecia swojej działalności, u...
Podsumowanie jubileuszowej 15. edycji Targów SYMAS® MAINTENANCE
- Targi SYMAS® MAINTENANCE z roku na rok są coraz lepsze, mamy coraz więcej klientów. Naprawd...