Reklama
art. sponsorowany

Nośność i trwałość konstrukcji zaczyna się w podłożu

Laboratorium Drogowe Szczecin to akredytowane przez PCA laboratorium badawcze, posiadające akredytację zarówno w zakresie pobierania próbek, jak i wykonywania badań laboratoryjnych i terenowych. Szeroki zakres działalności firmy obejmuje: badania gruntów, kruszyw, mieszanek mineralno-asfaltowych, mieszanki betonowej oraz betonu.

Wcodziennej pracy inżynierowie Laboratorium Drogowego Szczecin mierzą się z wyzwaniami dotyczącymi nośności i trwałości konstrukcji drogowych. Nasza praca ma istotne znaczenie w procesie budowy nowych dróg i utrzymania istniejącej infrastruktury drogowej. Jako spółka zajmujemy się kompleksowo zarówno obsługą laboratoryjną inwestycji, jak i jej przygotowaniem na etapie projektowania czy koncepcji. Wykonujemy opracowania z zakresu geologii inżynierskiej, hydrogeologii i geotechnicznych opracowań specjalistycznych. Dzięki temu mamy świadomość, jak ważny jest każdy z etapów realizacji inwestycji. Dlatego na etapie współpracy z każdym z Klientów staramy się dać im wsparcie zarówno techniczne, jak i merytoryczne.

Odpowiednio zaprojektowana konstrukcja nawierzchni (często indywidualnie projektowana przez nasz zespół), zrealizowana zgodnie z projektem nie ma możliwości uzyskania odpowiedniej nośności i trwałości na źle rozpoznanym podłożu. Z kolei aby móc wykonać niezbędne do zaprojektowania konstrukcji badania geologiczne, niezbędna jest współpraca pomiędzy inwestorem, projektantem i geologiem.

Niestety w naszej praktyce często spotykamy się z brakiem świadomości inwestora, jak ważne jest prawidłowe rozpoznanie podłoża i jakie może nieść ze sobą konsekwencje jego niewystarczająca jakość. Częstym argumentem dotyczącym wyboru firmy odpowiedzialnej za badania geotechniczne okazuje się cena, ale oszczędności na tym etapie w znacznym stopniu przekładają się na nieplanowane koszty związane ze wzmocnieniem podłoża. Dlatego warto inwestować w rzetelne badania geologiczne już na samym początku realizacji inwestycji. Zasady te działają również w drugą stronę – realizując projekt oparty o wysokiej jakości badania geologiczne dostępne już na początku prac, można zaoszczędzić
inwestorowi zarówno czas, jak i pieniądze.

Niejednokrotnie już nasz zespół poprawiał pierwotnie wykonane badania geotechniczne lub geologiczno-inżynierskie z etapu projektowania, które następnie stanowiły podstawę do optymalizacji czy wręcz zmiany rozwiązań projektowych.

Pracownicy naszego działu geologicznego na co dzień wykonują badania geologiczne i geotechniczne z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu, a próbki gruntu pobierane w trakcie badań trafiają do naszego laboratorium mechaniki gruntów, w którym przeprowadzane są specjalistyczne badania laboratoryjne z wykorzystaniem najwyższej jakości urządzeń takich jak aparat trójosiowy, aparat bezpośredniego ścinania czy edometr.

Uzyskiwane w trakcie badań wyniki często są niezbędne do tego, aby wykonać rzetelny projekt, a dla projektów, wydawać by się mogło typowych, służą do optymalizacji zarówno posadowienia obiektów, jak i konstrukcji nawierzchni – również na etapie wykonawstwa. Oczywiście
za całość realizacji kontraktu poza optymalnym projektem wykonanym w oparciu o rzetelne badania odpowiada również jakość robót i wbudowanych materiałów. Laboratorium Drogowe Szczecin prowadzi kompleksową obsługę laboratoryjną inwestycji, w ramach której wykonywane są wszelkie badania kontrolne zarówno jakości wykonywanych robót, jak i wbudowywanych materiałów takich jak grunty i kruszywa, beton, mieszanka mineralno-asfaltowa czy elementy prefabrykowane. Dzięki naszej pracy wykonawcy są pewni, że długoletnia gwarancja, wymagana często przez inwestora jako składnik oferty, może być dotrzymana. Warto podkreślić, że inwestycje w jakość na każdym etapie projektu mogą przynieść znaczne oszczędności w przyszłości, a także przyczynić się do zrównoważonego rozwoju infrastruktury drogowej.

Przeczytaj również: Tomasz Oracz: Skupiamy się na tym, aby innowacje były skuteczne i przynosiły wymierne korzyści

dr inż. Piotr Tkacz, Wiceprezes Zarządu, Laboratorium Drogowe Szczecin

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.