Intertraffic Amsterdam zaprezentuje swoją największą edycję w historii – Inteligentna, bezpieczna i zrównoważona mobilność dla wszystkich

Stymulowanie aktywnych podróży i praca na rzecz dróg odpornych na zmiany klimatu

Uwzględniono również zrównoważone rozwiązania w zakresie mobilności miejskiej i płynne usługi mobilności. Szczególny nacisk położono na współpracę w ekosystemie, udane aplikacje MaaS i zintegrowane usługi, interoperacyjność oprogramowania, platformy oparte na danych i tworzenie infrastruktury cyfrowej dla MaaS, parkowanie w ofertach MaaS oraz parkowanie i pobieranie opłat. Ale także na temat zrównoważonej i integracyjnej mobilności, tworzenia ram publiczno-prywatnych w celu osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju, cyfrowych bliźniaków w celu rozwiązania problemów społecznych, wniosków wyciągniętych z pilotów mikromobilności i centrów mobilności. Odwiedzający mogą wziąć udział w warsztatach i dyskusjach panelowych na temat rozwiązań rowerowych i tranzytowych oraz infrastruktury zorientowanej na rowery, a także na temat stymulowania aktywnych podróży i wyzwań związanych z mikromobilnością ze strony Europejskiej Federacji Cyklistów, Polis i Holenderskiej Ambasady Rowerowej oraz MaaS Alliance. Podzielili się oni różnymi trendami i osiągnięciami, aby przyspieszyć transformację zrównoważonej mobilności i zebrali doskonałe przykłady zrównoważonego rozwoju mobilności miejskiej dla decydentów na całym świecie. Program szczytu prezentuje różne przykłady płynnych usług mobilności, koncentrując się również na interoperacyjności i przyjazności dla użytkownika. W hali 3 znajduje się dedykowany pawilon dostawców MaaS.

Potrzeba płynnych doświadczeń parkingowych

Technologia parkingowa jest dobrze reprezentowana w programie szczytu dzięki warsztatom na temat trendów i wyzwań organizowanym przez Europejskie Stowarzyszenie Parkingowe oraz prezentacjom głównych graczy, takich jak EasyPark, Flowbird, Skidata, IEM i Riverty. Prezentacje koncentrują się głównie na wygodzie dla podróżnych, parkowaniu swobodnym, gromadzeniu danych parkingowych, parkowaniu w ofertach MaaS, cyfrowym parkowaniu na ulicach, innowacyjnych systemach płatności za parkowanie oraz sposobach tworzenia inteligentnych rozwiązań parkingowych i inteligentnego zarządzania krawężnikami. W swoich prezentacjach wystawcy parkingowi i organizacje zainteresowane parkingami podkreślają potrzebę płynnego parkowania, optymalizacji podróży klienta i podkreślają nowe pojawiające się technologie do gromadzenia danych i tworzenia interoperacyjnych spersonalizowanych usług parkingowych.

Poprawa bezpieczeństwa dzięki sztucznej inteligencji

Uczestnicy mogą również dowiedzieć się o nowych technologiach poprawiających bezpieczeństwo na drogach, takich jak poprawa bezpieczeństwa dzięki sztucznej inteligencji, inteligentne rozwiązania w zakresie egzekwowania i wykrywania, poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach i tworzenie bezpieczniejszych stref roboczych, inteligentne aplikacje mobilne ostrzegające użytkowników dróg, dane dotyczące mobilności dla bezpieczniejszych miast, inteligentne zarządzanie aktywami, inteligentna technologia czujników i inteligentne sposoby usuwania gruzu drogowego z Yunex, Valerann, Acusensus, Rijkswaterstaat, PTV, Vitronic, Ramudden, Parifex i J-tech. IRF Global i Międzynarodowa Federacja Drogowa są również częścią programu z warsztatami i sesjami specjalnymi na temat inteligentnych sposobów zmniejszania liczby wypadków i zatorów oraz inteligentnego zarządzania aktywami. W programie szczytu dzielą się pomysłami i najlepszymi praktykami w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach i osiągnięcia wizji zero dla decydentów na całym świecie.

Najlepsze praktyki z projektów ITS w całej Europie

Sesje na szczycie dotyczą również wniosków wyciągniętych z C-ITS i zautomatyzowanej jazdy, infrastruktury cyfrowej dla połączonych kierowców, rozwiązań opartych na danych dla połączonej i zautomatyzowanej jazdy, nowych technologii Vehicle-to-Infrastructure, najlepszych praktyk z projektów ITS i platform danych mobilności w całej Europie od ITS Nationals i NAPCORE, zarządzania ruchem w samochodzie za pomocą C-ITS, inteligentnych usług danych dla użytkowników dróg od Be-Mobile, TomTom, Mercedes, Nissan i Heijmans oraz połączonej mobilności i infrastruktury cyfrowej: usług, standardów i interoperacyjności od Monotch. Aby przygotować fizyczną i cyfrową infrastrukturę dla CCAM, CROW i Royal HaskoningDHV przedstawią liczne wytyczne. Różni interesujący prelegenci z Europy, USA i Azji rzucili światło na to, na czym stoimy w zakresie zautomatyzowanej jazdy i połączonych usług dla użytkowników dróg. Podzielą się również swoimi doświadczeniami na temat samochodów bez kierowcy z Cruise i Waymo oraz połączonych usług i pokażą uczestnikom, że nie jest to coś z przyszłości, ale projekty już wdrożone.

Osadzanie ładowania pojazdów elektrycznych w miejscach publicznych i półpublicznych

Najnowszym dodatkiem do programu szczytu są pojazdy elektryczne i ładowanie, koncentrujące się na integracji ładowania i parkowania pojazdów elektrycznych, usługach parkowania pojazdów elektrycznych, przepisach dotyczących ładowania pojazdów elektrycznych i stacjach szybkiego ładowania z prezentacjami EasyPark Group, Royal Haskoning DHV i VEGA Chargers. Dodatkowo organizowana jest dyskusja panelowa na temat „Wyzwań i perspektyw osadzania ładowania pojazdów elektrycznych w obszarach publicznych i półpublicznych”. Ponadto pojazdy elektryczne i ładowanie będą miały wyznaczony pawilon na podłodze wystawienniczej w hali 3. Program szczytu ma na celu wyposażenie decydentów i operatorów parkingów w narzędzia i praktyczne przykłady, aby skutecznie radzić sobie z rozwojem pojazdów elektrycznych i odpowiednich usług potrzebnych do ładowania.

Inteligentna infrastruktura drogowa i wykorzystanie sztucznej inteligencji do inteligentnego zarządzania aktywami

Te same zasady mają zastosowanie do inteligentnej i zrównoważonej infrastruktury, wraz z praktycznymi zastosowaniami inteligentnej infrastruktury drogowej i wykorzystaniem sztucznej inteligencji do inteligentnego zarządzania aktywami. Rozważmy interoperacyjność oprogramowania, zapewniając miastom wybór infrastruktury cyfrowej dostarczanej przez Miovision. Cyfrowa infrastruktura dla przyszłościowej mobilności jest badana wraz z TNO, a warsztaty IRF Global i jego partnerów dotyczą budowy bezpiecznych i odpornych na klimat dróg. Inne tematy to inteligentna infrastruktura rowerowa, inteligentne oznakowanie dróg od Geveko oraz cyfryzacja w celu lepszego zarządzania aktywami. Liczne innowacje i doświadczenia zaprezentowane podczas Intertraffic umożliwiają operatorom dróg proaktywne podejście do budowy bezpiecznych, przyszłościowych dróg i poruszanie się po zrównoważonej i cyfrowej transformacji, w której się znajdują.

Wspólna publiczno-prywatna prezentacja holenderskich innowacji
Holenderski kolektyw podmiotów publicznych i prywatnych zaprezentuje to, co czyni Holandię jednym z europejskich liderów, jeśli chodzi o współpracę publiczno-prywatną, zarządzanie ruchem (w czasie rzeczywistym) i podział modalny. Oprócz ich obecności w hali 2 i ich wkładu w sesje szczytu, w piątek 19 kwietnia odbędzie się dedykowany program wiedzy (w języku niderlandzkim) skierowany do holenderskich władz drogowych i decydentów z miast i regionów, zatytułowany „Praca na rzecz przyszłościowej mobilności w Holandii” (Werken aan toekomstbestendige mobiliteit in Nederland).

ITSUP – zintegrowane wydarzenie dla startupów

Nowo powstające firmy są przyszłością branży. Intertraffic oferuje startupom własną platformę ekspozycyjną ITSUP. ITSUP to zintegrowane wydarzenie w Intertraffic Amsterdam, ułatwiające doskonałą okazję do zaprezentowania innowacyjnych rozwiązań profesjonalistom z branży technologii ruchu drogowego. Marka Intertraffic, ze swoim globalnym portfolio wydarzeń, zapewnia startupom idealne warunki do zaprezentowania swoich rozwiązań i nawiązania kontaktu z potencjalnymi inwestorami i partnerami. ITSUP odbędzie się w dedykowanym obszarze i będzie miał otwartą scenę dostępną do prezentacji, a także kącik networkingowy ułatwiający nawiązywanie kontaktów. ITSUP jest po raz kolejny wspierany przez Swarco AG. Tegoroczne wyzwanie ITSUP będzie polegało na zachęcaniu do współpracy między różnymi start-upami i włączaniu miast bezpośrednio do równania. Dwa kluczowe tematy – zrównoważony rozwój i bezpieczeństwo na drogach – są głównym tematem tegorocznego wyzwania ITSUP. W ramach jednego lub obu tematów uczestnicy ITSUP są zaproszeni do znalezienia odpowiedniego partnera i opracowania PoC podczas Intertraffic Amsterdam. Pomogą im w tym eksperci z branży, którzy przeprowadzą ich przez fazę matchmakingu i rozwoju. Każdy startup będzie miał możliwość zaprezentowania swojego pomysłu oraz wysłuchania potrzeb i wyzwań miast, które będą jego klientami. Zwycięski pomysł zostanie wprowadzony w życie na ulicach i otrzyma wsparcie SWARCO w dalszym rozwoju. Główne wyzwanie dla uczestniczących startupów? Dopasowanie odpowiednich elementów układanki i odblokowanie wartości współpracy, aby ITS przyniósł korzyści nam wszystkim. Kryteria uczestnictwa i formularz rejestracyjny można znaleźć na stronie Intertraffic.

Wywiady

Niels Kuijpers: Moim zdaniem wszystkie mosty można traktować jako tymczasowe

Niels Kuijpers, dyrektor generalny firmy Janson Bridging Engineering BV, to doświadczony inżynier, którego kariera obejmuje zarówno projektowanie, jak i zarządzanie budową dużych konstrukcji stalowych. W Janson Bridging Kuijpers przeszedł drogę od inżyniera budowlanego do dyrektora generalnego. Jego obowiązki obejmują techniczne wsparcie, zarząd...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.