Intertraffic Amsterdam zaprezentuje swoją największą edycję w historii – Inteligentna, bezpieczna i zrównoważona mobilność dla wszystkich
Stymulowanie aktywnych podróży i praca na rzecz dróg odpornych na zmiany klimatu
Uwzględniono również zrównoważone rozwiązania w zakresie mobilności miejskiej i płynne usługi mobilności. Szczególny nacisk położono na współpracę w ekosystemie, udane aplikacje MaaS i zintegrowane usługi, interoperacyjność oprogramowania, platformy oparte na danych i tworzenie infrastruktury cyfrowej dla MaaS, parkowanie w ofertach MaaS oraz parkowanie i pobieranie opłat. Ale także na temat zrównoważonej i integracyjnej mobilności, tworzenia ram publiczno-prywatnych w celu osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju, cyfrowych bliźniaków w celu rozwiązania problemów społecznych, wniosków wyciągniętych z pilotów mikromobilności i centrów mobilności. Odwiedzający mogą wziąć udział w warsztatach i dyskusjach panelowych na temat rozwiązań rowerowych i tranzytowych oraz infrastruktury zorientowanej na rowery, a także na temat stymulowania aktywnych podróży i wyzwań związanych z mikromobilnością ze strony Europejskiej Federacji Cyklistów, Polis i Holenderskiej Ambasady Rowerowej oraz MaaS Alliance. Podzielili się oni różnymi trendami i osiągnięciami, aby przyspieszyć transformację zrównoważonej mobilności i zebrali doskonałe przykłady zrównoważonego rozwoju mobilności miejskiej dla decydentów na całym świecie. Program szczytu prezentuje różne przykłady płynnych usług mobilności, koncentrując się również na interoperacyjności i przyjazności dla użytkownika. W hali 3 znajduje się dedykowany pawilon dostawców MaaS.
Potrzeba płynnych doświadczeń parkingowych
Technologia parkingowa jest dobrze reprezentowana w programie szczytu dzięki warsztatom na temat trendów i wyzwań organizowanym przez Europejskie Stowarzyszenie Parkingowe oraz prezentacjom głównych graczy, takich jak EasyPark, Flowbird, Skidata, IEM i Riverty. Prezentacje koncentrują się głównie na wygodzie dla podróżnych, parkowaniu swobodnym, gromadzeniu danych parkingowych, parkowaniu w ofertach MaaS, cyfrowym parkowaniu na ulicach, innowacyjnych systemach płatności za parkowanie oraz sposobach tworzenia inteligentnych rozwiązań parkingowych i inteligentnego zarządzania krawężnikami. W swoich prezentacjach wystawcy parkingowi i organizacje zainteresowane parkingami podkreślają potrzebę płynnego parkowania, optymalizacji podróży klienta i podkreślają nowe pojawiające się technologie do gromadzenia danych i tworzenia interoperacyjnych spersonalizowanych usług parkingowych.
Poprawa bezpieczeństwa dzięki sztucznej inteligencji
Uczestnicy mogą również dowiedzieć się o nowych technologiach poprawiających bezpieczeństwo na drogach, takich jak poprawa bezpieczeństwa dzięki sztucznej inteligencji, inteligentne rozwiązania w zakresie egzekwowania i wykrywania, poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach i tworzenie bezpieczniejszych stref roboczych, inteligentne aplikacje mobilne ostrzegające użytkowników dróg, dane dotyczące mobilności dla bezpieczniejszych miast, inteligentne zarządzanie aktywami, inteligentna technologia czujników i inteligentne sposoby usuwania gruzu drogowego z Yunex, Valerann, Acusensus, Rijkswaterstaat, PTV, Vitronic, Ramudden, Parifex i J-tech. IRF Global i Międzynarodowa Federacja Drogowa są również częścią programu z warsztatami i sesjami specjalnymi na temat inteligentnych sposobów zmniejszania liczby wypadków i zatorów oraz inteligentnego zarządzania aktywami. W programie szczytu dzielą się pomysłami i najlepszymi praktykami w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach i osiągnięcia wizji zero dla decydentów na całym świecie.
Najlepsze praktyki z projektów ITS w całej Europie
Sesje na szczycie dotyczą również wniosków wyciągniętych z C-ITS i zautomatyzowanej jazdy, infrastruktury cyfrowej dla połączonych kierowców, rozwiązań opartych na danych dla połączonej i zautomatyzowanej jazdy, nowych technologii Vehicle-to-Infrastructure, najlepszych praktyk z projektów ITS i platform danych mobilności w całej Europie od ITS Nationals i NAPCORE, zarządzania ruchem w samochodzie za pomocą C-ITS, inteligentnych usług danych dla użytkowników dróg od Be-Mobile, TomTom, Mercedes, Nissan i Heijmans oraz połączonej mobilności i infrastruktury cyfrowej: usług, standardów i interoperacyjności od Monotch. Aby przygotować fizyczną i cyfrową infrastrukturę dla CCAM, CROW i Royal HaskoningDHV przedstawią liczne wytyczne. Różni interesujący prelegenci z Europy, USA i Azji rzucili światło na to, na czym stoimy w zakresie zautomatyzowanej jazdy i połączonych usług dla użytkowników dróg. Podzielą się również swoimi doświadczeniami na temat samochodów bez kierowcy z Cruise i Waymo oraz połączonych usług i pokażą uczestnikom, że nie jest to coś z przyszłości, ale projekty już wdrożone.
Osadzanie ładowania pojazdów elektrycznych w miejscach publicznych i półpublicznych
Najnowszym dodatkiem do programu szczytu są pojazdy elektryczne i ładowanie, koncentrujące się na integracji ładowania i parkowania pojazdów elektrycznych, usługach parkowania pojazdów elektrycznych, przepisach dotyczących ładowania pojazdów elektrycznych i stacjach szybkiego ładowania z prezentacjami EasyPark Group, Royal Haskoning DHV i VEGA Chargers. Dodatkowo organizowana jest dyskusja panelowa na temat „Wyzwań i perspektyw osadzania ładowania pojazdów elektrycznych w obszarach publicznych i półpublicznych”. Ponadto pojazdy elektryczne i ładowanie będą miały wyznaczony pawilon na podłodze wystawienniczej w hali 3. Program szczytu ma na celu wyposażenie decydentów i operatorów parkingów w narzędzia i praktyczne przykłady, aby skutecznie radzić sobie z rozwojem pojazdów elektrycznych i odpowiednich usług potrzebnych do ładowania.
Inteligentna infrastruktura drogowa i wykorzystanie sztucznej inteligencji do inteligentnego zarządzania aktywami
Te same zasady mają zastosowanie do inteligentnej i zrównoważonej infrastruktury, wraz z praktycznymi zastosowaniami inteligentnej infrastruktury drogowej i wykorzystaniem sztucznej inteligencji do inteligentnego zarządzania aktywami. Rozważmy interoperacyjność oprogramowania, zapewniając miastom wybór infrastruktury cyfrowej dostarczanej przez Miovision. Cyfrowa infrastruktura dla przyszłościowej mobilności jest badana wraz z TNO, a warsztaty IRF Global i jego partnerów dotyczą budowy bezpiecznych i odpornych na klimat dróg. Inne tematy to inteligentna infrastruktura rowerowa, inteligentne oznakowanie dróg od Geveko oraz cyfryzacja w celu lepszego zarządzania aktywami. Liczne innowacje i doświadczenia zaprezentowane podczas Intertraffic umożliwiają operatorom dróg proaktywne podejście do budowy bezpiecznych, przyszłościowych dróg i poruszanie się po zrównoważonej i cyfrowej transformacji, w której się znajdują.
Wspólna publiczno-prywatna prezentacja holenderskich innowacji
Holenderski kolektyw podmiotów publicznych i prywatnych zaprezentuje to, co czyni Holandię jednym z europejskich liderów, jeśli chodzi o współpracę publiczno-prywatną, zarządzanie ruchem (w czasie rzeczywistym) i podział modalny. Oprócz ich obecności w hali 2 i ich wkładu w sesje szczytu, w piątek 19 kwietnia odbędzie się dedykowany program wiedzy (w języku niderlandzkim) skierowany do holenderskich władz drogowych i decydentów z miast i regionów, zatytułowany „Praca na rzecz przyszłościowej mobilności w Holandii” (Werken aan toekomstbestendige mobiliteit in Nederland).
ITSUP – zintegrowane wydarzenie dla startupów
Nowo powstające firmy są przyszłością branży. Intertraffic oferuje startupom własną platformę ekspozycyjną ITSUP. ITSUP to zintegrowane wydarzenie w Intertraffic Amsterdam, ułatwiające doskonałą okazję do zaprezentowania innowacyjnych rozwiązań profesjonalistom z branży technologii ruchu drogowego. Marka Intertraffic, ze swoim globalnym portfolio wydarzeń, zapewnia startupom idealne warunki do zaprezentowania swoich rozwiązań i nawiązania kontaktu z potencjalnymi inwestorami i partnerami. ITSUP odbędzie się w dedykowanym obszarze i będzie miał otwartą scenę dostępną do prezentacji, a także kącik networkingowy ułatwiający nawiązywanie kontaktów. ITSUP jest po raz kolejny wspierany przez Swarco AG. Tegoroczne wyzwanie ITSUP będzie polegało na zachęcaniu do współpracy między różnymi start-upami i włączaniu miast bezpośrednio do równania. Dwa kluczowe tematy – zrównoważony rozwój i bezpieczeństwo na drogach – są głównym tematem tegorocznego wyzwania ITSUP. W ramach jednego lub obu tematów uczestnicy ITSUP są zaproszeni do znalezienia odpowiedniego partnera i opracowania PoC podczas Intertraffic Amsterdam. Pomogą im w tym eksperci z branży, którzy przeprowadzą ich przez fazę matchmakingu i rozwoju. Każdy startup będzie miał możliwość zaprezentowania swojego pomysłu oraz wysłuchania potrzeb i wyzwań miast, które będą jego klientami. Zwycięski pomysł zostanie wprowadzony w życie na ulicach i otrzyma wsparcie SWARCO w dalszym rozwoju. Główne wyzwanie dla uczestniczących startupów? Dopasowanie odpowiednich elementów układanki i odblokowanie wartości współpracy, aby ITS przyniósł korzyści nam wszystkim. Kryteria uczestnictwa i formularz rejestracyjny można znaleźć na stronie Intertraffic.
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Niels Kuijpers: Moim zdaniem wszystkie mosty można traktować jako tymczasowe
Niels Kuijpers, dyrektor generalny firmy Janson Bridging Engineering BV, to doświadczony inżynier, którego kariera obejmuje zarówno projektowanie, jak i zarządzanie budową dużych konstrukcji stalowych. W Janson Bridging Kuijpers przeszedł drogę od inżyniera budowlanego do dyrektora generalnego. Jego obowiązki obejmują techniczne wsparcie, zarząd...
Drogi dla opon, opony dla dróg!
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (www.acea.auto) flota pojazdów silnikowych w Unii Europejskiej w 2021 r. liczy 249,6 mln samochodów osobowych oraz ponad 36,7 mln pojazdów użytkowych i autobusów. W 2021 r. flota samochodów osobowych w UE wzrosła o 1,2% w porównaniu z 2020 r. Taki wzrost obciążeń transportowych ma znaczący wpływ na zmniejszenie trwałości konstrukcji drogowych. Obecnie najpopularniejszym materiałem do budowy nawierzchni dróg są mieszanki asfaltowe. Wie...
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Wyznaczanie zabytkowej wartości punktowej obiektu Formularz do wyznaczania zabytkowej wartości punktowej obiektu mostowego przedstawiono w tab. 1. Kategoryzacja obiektu mostowego jako zabytku KATEGORIA I – ZABYTEK WYJĄTKOWY ΣP ≥ 80 Kategorię stanowią obiekty wyjątkowe, unikatowe i najcenniejsze, w których niczego nie można zmienić, należy tylko utrwalać ich istnienie. KATEGORIA II – ZABYTEK CENNY 80 > ΣP ≥ 50 Kategorię stanowią obiekty rzadkie i cenne, ...
Rozkład uszkodzeń na profilu poprzecznym taśmy przenośnikowej Wdrożenie systemu DiagBelt+ w KWB Bełchatów
Projekt DiagBelt+ Celem projektu było obniżenie kosztów w obszarze gospodarki taśmami przenośnikowymi z wykorzystaniem zintegrowanego, mobilnego systemu diagnostycznego (o skrótowej nazwie DiagBelt+) do automatycznego badania i ciągłej diagnostyki stanu rdzenia taśm przenośnikowych z linkami stalowymi (które stanowią 97,3% wszystkich taśm stosowanych w KWB Bełchatów). System ma za zadanie wspomagać podejmowanie decyzji o naprawach i wymianach taśm w kopalni oraz informować o zagrożeniach zwią...
Powłoki ochronne na mostach betonowych, cz. I
Artykuł omawia zastosowanie powłok ochronnych na beton, szczególnie w kontekście mostów. W pierwszej części przedstawiono przegląd literatury na temat różnych rodzajów powłok i ich zastosowań, zwłaszcza nowoczesnych materiałów z nanotechnologią, które mogą poprawić trwałość betonu. Artykuł składa się z dwóch części. Pierwsza część zawiera zwięzły przegląd literatury naukowej na temat klasyfikacji i zastosowań powłok ochronnych na betonie, a także badań laboratoryjnych nad tworzeniem nowych ma...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Wyznaczanie zabytkowej wartości punktowej obiektu Formularz do wyznaczania zabytkowej wartości punktowej obiektu mostowego przedstawiono w tab. 1. Kategoryzacja obiektu mostowego jako zabytku KATEGORIA I – ZABYTEK WYJĄTKOWY ΣP ≥ 80 Kategorię stanowią obiekty wyjątkowe, unikatowe i najcenniejsze, w których niczego nie można zmienić, należy tylko utrwalać ich istnienie. KATEGORIA II – ZABYTEK CENNY 80 > ΣP ≥ 50 Kategorię stanowią obiekty rzadkie i cenne, ...
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Wyznaczanie zabytkowej wartości punktowej obiektu Formularz do wyznaczania zabytkowej wartości punktowej obiektu mostowego przedstawiono w tab. 1. Kategoryzacja obiektu mostowego jako zabytku KATEGORIA I – ZABYTEK WYJĄTKOWY ΣP ≥ 80 Kategorię stanowią obiekty wyjątkowe, unikatowe i najcenniejsze, w których niczego nie można zmienić, należy tylko utrwalać ich istnienie. KATEGORIA II – ZABYTEK CENNY 80 > ΣP ≥ 50 Kategorię stanowią obiekty rzadkie i cenne, ...
Problemy techniczne związane z przebudową drogi powiatowej na deformującym się terenie górniczym
Dokonana i prognozowana eksploatacja górnicza Przedmiotowy odcinek drogi przed przebudową był poddany wpływom bardzo intensywnej eksploatacji górniczej, np. w okresie od 1980 do 2018 roku (dokumentację projektową wykonano w 2019 r.) sumaryczne wartości wskaźników deformacji kwalifikują rozpatrywany obszar od III kategorii terenu górniczego po stronie wschodniej (w rejonie skrzyżowania z ul. Kruczą) do V kategorii od strony DW933, maksymalne obniżenie terenu wynosiło ok. 15,5 m. Duże obniżenie...
Kalendarium
Relacje
VI Forum Dróg Publicznych
9-11 grudnia 2024 r. odbyło się VI Forum Dróg Publicznych, które zgromadziło specjalistów...
I Spotkanie Branżowe „Kobiety w Infrastrukturze”
19 listopada 2024 roku w Warszawie o...
XXXIII Konferencja „Aktualia i perspektywy gospodarki surowcami mineralnymi”
W dniach 6-8 listopada 2024 r. w Krynicy Zdrój odbyła się XXXIII Konferencja z...