Reklama

GDDKiA od 20 lat dba o utrzymanie i rozwój infrastruktury drogowej w Polsce

Największy inwestor skutecznie rozlicza fundusze UE

Od 2002 do końca 2021 r. Polska wydała na inwestycje w drogi krajowe ponad 208 mld zł. Duży udział w realizacji inwestycji drogowych mają środki z funduszy Unii Europejskiej. Od 2004 r. w ramach dofinansowania otrzymano ponad 104 mld zł. 

W ramach obecnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko przewidziano dofinansowanie 93 projektów realizowanych przez GDDKiA, a dostępna kwota dofinansowania to ponad 43 mld zł. Obecnie podpisano 72 umowy o dofinansowanie, a osiem kolejnych wniosków czeka na rozpatrzenie. GDDKiA wystąpiła z wnioskami o płatność ok. 43,9 mld zł, z czego na konto Krajowego Funduszu Drogowego wpłynęło już z tytułu refundacji ponad 35,6 mld zł. GDDKiA rozliczyła już finansowo ponad 81 proc. przyznanych środków unijnych. 

Realizujemy również inwestycje współfinansowane przez instrument Unii Europejskiej „Łącząc Europę”. To zarówno budowa drogi ekspresowej S61 od Szczuczyna do Budziska, jak i wdrożenie Inteligentnych Systemów Transportowych na ok. 1100 km dróg wchodzących w skład europejskiej sieci korytarzy transportowych TEN-T. 

Teraźniejszość i kolejne wyzwania

W ramach Programu Budowy Dróg Krajowych i Programu budowy 100 obwodnic w realizacji jest obecnie 112 zadań o łącznej długości 1414,2 km. W przetargu są 22 zadania o długości 288,6 km, a kolejne 168 zadań o łącznej długości ponad 2,5 tys. km jest na etapie przygotowania. Plan na 2022 r. obejmuje ogłoszenie przetargów na ok. 475 km nowych dróg. Będzie to blisko 340 km dróg ekspresowych, ponad 30 km obwodnic oraz postępowania na poszerzenie autostrady A2 od węzła Łódź Północ do węzła Konotopa (88,...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Które wyzwania związane z ochroną zabytkowych konstrukcji mostowych w Polsce uważa Pan za najistotniejsze? Arkadiusz Madaj: Za najistotniejsze uważam stworzenie kryteriów kwalifikacji obiektów jako obiekty zabytkowe oraz opracowanie ogólnych zasad ich utrzymania, w tym remontów czy przebudowy, oraz ustalenie sposobu oceny ich przydatności do dal...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.