Jubileusz Ferrocarbo
Na początku września redakcja czasopisma „Kruszywa” miała przyjemność obchodzić razem z Ferrocarbo uroczysty Jubileusz 20-lecia istnienia firmy. Wytworny bankiet odbył się w samym sercu królewskiego miasta Krakowa, tuż przy Błoniach, w AC Hotel by Marriott Kraków. Już przed wejściem nie zabrakło krakowskich symboli, tradycji i atrakcji. Przy dźwiękach ludowych swym berłem wymachiwał Lajkonik, życząc szczęścia 150 zaproszonym osobistościom, krakowianka częstowała wszystkich tradycyjnymi preclami.
Na początku września redakcja czasopisma „Kruszywa” miała przyjemność obchodzić razem z Ferrocarbo uroczysty Jubileusz 20-lecia istnienia firmy. Wytworny bankiet odbył się w samym sercu królewskiego miasta Krakowa, tuż przy Błoniach, w AC Hotel by Marriott Kraków. Już przed wejściem nie zabrakło krakowskich symboli, tradycji i atrakcji. Przy dźwiękach ludowych swym berłem wymachiwał Lajkonik, życząc szczęścia 150 zaproszonym osobistościom, krakowianka częstowała wszystkich tradycyjnymi preclami.
Dostojnych gości powitali wszyscy wspólnicy firmy. Prezes Andrzej Jop z córką Małgorzatą zaprosili wszystkich do wspólnej kolacji, do której przyjemnie przygrywał kwartet smyczkowy. Nie zabrakło tu przedstawicieli świata nauki, branży hutniczej, cementowej, wapienniczej, firm zajmujących się przetwarzaniem odpadów, producentów materiałów ogniotrwałych, ceramiki budowlanej, domieszek chemicznych oraz kruszyw. Uczestnicy Jubileuszu z pewnością zapamiętają m.in. część oficjalną, podczas której czekało na nich wiele atrakcji i niespodzianek.
Rozpoczęto filmem o firmie pokazującym ogrom i szeroki zakres działalności spółki. Galę prowadziła Katarzyna Pakosińska, która po krótkim występie zespołu jazzowego przedstawiła swój program kabaretowo-śpiewany pt. „Trzy Dekady Śmiechu”. Następnie uhonorowano statuetkami m.in. przedstawicieli uczelni wyższych oraz kluczowych klientów spółki. Niezwykle wzruszające było przemówienie Prezesa Ferrocarbo – Andrzeja Jop. Już w pierwszych słowach bardzo mocno akcentował on ogromną wagę swojej rodziny będącej jednocześnie wspólnikami spółki. Ferrocarbo Sp. z o.o. jest rodzinną firmą działającą od 2003 r. „Nasza praca wynika z pasji, kochamy to, co robimy. Jesteśmy otwarci na potrzeby naszych Klientów i rynku, stale się rozwijamy poprzez wdrożenia nowych metod badawczych oraz szkolenia pracowników” – mówił,
podkreślając rolę wysoko wykwalifikowanego, zaangażowanego i doświadczonego zespołu. Ferrocarbo prowadzi działalność produkcyjną, handlową i usługową. Jest producentem surowców dla przemysłu hutniczego i ceramicznego. W swojej strukturze posiada także laboratorium badawcze Akredytowane przez Polskie Centrum Akredytacji (Certyfikat nr AB 687). Oferuje bardzo szeroki zakres przeprowadzanych analiz,
m.in.: kruszyw, wyrobów ceramiki budowlanej, cementów, spoiw, betonów, materiałów ogniotrwałych, paliw stałych czy żelazostopów.
Spółka działa w pięciu lokalizacjach, jednak jej główną siedzibą jest Kraków. Polityka Zarządu ukierunkowana na inwestowanie w rozwój zaplecza badawczego oraz środki uzyskiwane z funduszy europejskich umożliwiły rozbudowę i doposażenie laboratorium
w nowoczesną aparaturę pomiarową, co wpłynęło na realizację nowych projektów badawczych oraz stworzenie innowacyjnych kierunków
rozwoju.
W posiadanej pracowni technologicznej Akredytowanego Laboratorium Ferrocarbo są opracowywane nowe technologie, głównie z wykorzystaniem odpadów przemysłowych, przez co firma ma znaczący wpływ na tak pożądane i bezwzględnie konieczne w dzisiejszych czasach działania proekologiczne.
Tekst: Organizator
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Piotr Litwa: Działalność człowieka spowodowała znaczny wzrost zapotrzebowania na wiele surowców oraz energię
Piotr Litwa, Prezes Wyższego Urzędu Górniczego, w rozmowie z redakcją czasopisma „Kruszywa” porusza temat nadzoru i regulacji górnictwa odkrywkowego w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem problemów związanych z przestrzeganiem przepisów, oceną ryzyka oraz współpracą z instytucjami i samorządami. Omawia najczęstsze naruszenia przepisów, procedur...
Drogi dla opon, opony dla dróg!
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (www.acea.auto) flota pojazdów silnikowych w Unii Europejskiej w 2021 r. liczy 249,6 mln samochodów osobowych oraz ponad 36,7 mln pojazdów użytkowych i autobusów. W 2021 r. flota samochodów osobowych w UE wzrosła o 1,2% w porównaniu z 2020 r. Taki wzrost obciążeń transportowych ma znaczący wpływ na zmniejszenie trwałości konstrukcji drogowych. Obecnie najpopularniejszym materiałem do budowy nawierzchni dróg są mieszanki asfaltowe. Wie...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Rozkład uszkodzeń na profilu poprzecznym taśmy przenośnikowej Wdrożenie systemu DiagBelt+ w KWB Bełchatów
Artykuł analizuje rozkład uszkodzeń taśmy przenośnikowej z linkami stalowymi. Badania przeprowadzone w KWB Bełchatów w ramach projektu POIR.01.01.01-00-1194/19 przy użyciu systemu DiagBelt+ wykazały różne rozkłady uszkodzeń mogące wynikać z nieprawidłowości w punktach podawania urobku. Wyniki mogą pomóc w ocenie poprawności projektu przenośnika, minimalizując ryzyko awarii i wydłużając żywotność taśm. Artykuł przedstawia analizę rozkładu uszkodzeń rdzenia taśmy z linkami stalowymi na przekroj...
Betonowy tunel TS-04. Technologia i materiały
W artykule omówiono kwestie związane z ułożeniem nawierzchni z betonu cementowego klasy C35/45 w tunelu TS-04. Prace te są częścią większego zadania pod nazwą „Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S52, odcinek Północna Obwodnica Krakowa: węzeł Modlnica – węzeł Kraków Mistrzejowice (bez węzła)”. Betonowy tunel pod Zielonkami TS-04, będący częścią Północnej Obwodnicy Krakowa (S52), jest jednym z kluczowych elementów infrastrukturalnych tej drogi ekspresowej. Tunel o długości 653 m, ...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Propozycja postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi
Artykuł dotyczy sposobu postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi na linii Opole – Wrocław w kontekście planowanej modernizacji. Autor omawia historię i stan techniczny mostów oraz ich rolę w transporcie, a także analizuje możliwe sposoby zachowania ich zabytkowej wartości. W czerwcu 2024 r. na zlecenie Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków autor artykułu wykonał opinię dotyczącą postępowania z zabytkowymi mostami kolejowych w ramach projektowanej modernizacji linii kolejowej...
Propozycja postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi
Artykuł dotyczy sposobu postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi na linii Opole – Wrocław w kontekście planowanej modernizacji. Autor omawia historię i stan techniczny mostów oraz ich rolę w transporcie, a także analizuje możliwe sposoby zachowania ich zabytkowej wartości. W czerwcu 2024 r. na zlecenie Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków autor artykułu wykonał opinię dotyczącą postępowania z zabytkowymi mostami kolejowych w ramach projektowanej modernizacji linii kolejowej...
Wartość rynku betonu towarowego w Polsce to już ponad 7 mld zł
W wyniku znaczącego wzrostu kosztów produkcji (kruszywa, cement, domieszki do betonu, siła robocza, logistyka i transport) w latach 2017-2022 rynek betonu towarowego w Polsce odnotował skokowy wzrost wartości, osiągając 7,5 mld zł. Pomimo przejściowego schłodzenia koniunktury w budownictwie długoterminowe prognozy dla rynku betonu towarowego prezentują się dość stabilnie. Na potrzeby raportu jako rynek betonu towarowego zdefiniowano działalność produkcyjną w zakresie wytwarzania betonu zarówn...
Kalendarium
Relacje
XXXIII Konferencja „Aktualia i perspektywy gospodarki surowcami mineralnymi”
W dniach 6-8 listopada 2024 r. w Krynicy Zdrój odbyła się XXXIII Konferencja z...
Jubileusz XX-lecia Stowarzyszenia Przemysłu Wapienniczego
Stowarzyszenie Przemysłu Wapienniczego (SPW) obchodziło jubileusz XX-lecia swojej działalności, u...
Podsumowanie jubileuszowej 15. edycji Targów SYMAS® MAINTENANCE
- Targi SYMAS® MAINTENANCE z roku na rok są coraz lepsze, mamy coraz więcej klientów. Naprawd...
Seminarium „Droga do neutralności klimatycznej Cemex”
Blisko 200 uczestników pojawiło się na cyklicznym seminarium „Droga do neutralności klima...