Bobcat będzie prezentować nowe produkty i rozwiązania na targach Bauma
Innowacje i rozwiązania firmy Bobcat
Rrozwiązanie Quad Tracks – finalista nagrody za innowacje na Baumie
Rozwiązanie koncepcyjne Quad Track, obecnie testowane w Stanach Zjednoczonych, pozwala na łatwe zastąpienie kół ładowarek o sterowaniu burtowym Bobcat czterema niezależnymi modułami gąsienicowymi, co w praktyce zmienia je w ładowarki gąsienicowe.
Rozwiązanie to, wybrane do finału nagród za innowacje na Bauma 2022 w kategorii inżynierii mechanicznej, zapewnia ładowarkom o sterowaniu burtowym znaczącą wszechstronność, pozwalając im łatwo przystosowywać się do różnych warunków. Korzyści obejmują ograniczenie zapadania się, zmniejszony nacisk na podłoże oraz lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni w porównaniu z tradycyjnymi kołowymi ładowarkami o sterowaniu burtowym, z płynniejszą jazdą w porównaniu z dwugąsienicowymi ładowarkami kompaktowymi.
Rozwiązanie czterogąsienicowe Bobcat pozwala na konwersję kołowej ładowarki o sterowaniu burtowym na ładowarkę gąsienicową po prostu poprzez zdjęcie kół, dodanie blokady przeciwoscylacyjnej i przymocowanie modułów gąsienicowych do istniejących osi. W razie potrzeby można łatwo dokonać konwersji na ładowarkę kołową.
Nacisk na podłoże wywierany przez ładowarkę czterogąsienicową jest mniejszy niż w przypadku ładowarki o sterowaniu burtowym i większy niż w przypadku kompaktowych ładowarek gąsienicowych. Zapewnia to lepsze parametry podczas kopania, spychania śniegu lub w innych zastosowaniach, gdzie wymagana jest większa siła pchania niż w ładowarkach o sterowaniu burtowym.
Chociaż rozwiązanie czterogąsienicowe jest już znane, nie było ono stosowane w ładowarkach o sterowaniu burtowym, które wymagają zespołu gąsienic, który wytrzymałby ruchy boczne oraz w przód i w tył powodowane przez sterowanie burtowe.
T7X – pierwsza całkowicie elektryczna kompaktowa ładowarka gąsienicowa
Poza innymi rozwiązaniami elektrycznymi T7X jest zaprojektowana, jako maszyna, która spełnia wysokie wymagania dotyczące emisji i hałasu. Akumulator litowo-jonowy 62 kWh zapewnia cztery godziny ciągłej pracy pod obciążeniem. Taki wynik jest możliwy częściowo dzięki układowi zarządzania mocą z wykrywaniem obciążenia, który automatycznie zmniejsza moc na taką, jaka jest wymagana do danego zadania. Operatorzy mogą też ręcznie dostosować wydajność T7X do określonych zadań, między innymi poprzez możliwość zmiany prędkości jazdy przy pełnym momencie obrotowym.
„Kolejna zaskakująca cecha T7X, która odróżnia ją od wszystkich innych ładowarek na świecie, to ta, że w maszynie praktycznie nie ma żadnych płynów. Tradycyjny hydrauliczny zespół roboczy został w całości wymieniony na elektryczny układ napędowy składający się z elektrycznych siłowników i silników elektrycznych. Jedyny płyn, jaki należy wlać do maszyny, to około cztery litry ekologicznego płynu chłodniczego” powiedział Joel Honeyman, wiceprezes ds. innowacji globalnych w Bobcat.
„T7X zaprojektowano z myślą o wydajności, zerowej emisji i bezkonkurencyjnych rozwiązaniach technicznych. Maszyna charakteryzuje się minimalnym śladem węglowym, niższym poziomem hałasu i drgań oraz bardzo małymi potrzebami w kwestii konserwacji, przy jednoczesnym zwiększeniu produktywności.”, powiedział Joel Honeyman.
Przezroczysty wyświetlacz dotykowy OLED
Przezroczysty wyświetlacz dotykowy firma Bobcat opracowała we współpracy z LG Electronics oraz BSI Research. Wykorzystuje on technologię OLED. Nowy system zapewnia przezroczysty, wygodny wyświetlacz dotykowy wbudowany w oszklenie kabiny, co zwiększa wydajność, skuteczność i widoczność wykonywanych zadań. Wyświetlacz można umieścić na przedniej szybie lub szybach bocznych kabiny w różnych modelach maszyn Bobcat, takich jak minikoparki czy ładowarki.
Operator może skonfigurować wyświetlacz przy pomocy inteligentnych elementów i interaktywnych aplikacji, aby uzyskiwać dane istotne dla danego miejsca lub rodzaju pracy. Przezroczysty wyświetlacz wielofunkcyjny sprawia, że operator widzi na ekranie istotne informacje i dane na temat maszyny, w tym samym czasie, w którym obserwuje, co dzieje się wokół niego w obszarze roboczym.
Minikoparka E35 ze sterowaniem elektrycznym – nadchodzi automatyzacja
Po raz pierwszy na targach Bauma firma Bobcat zaprezentuje nową, 3,5-tonową minikoparkę E35 ze sterowaniem elektrohydraulicznym. Podobnie jak w większości ciężkich koparek, joysticki hydrauliczne zastąpiono układem elektrohydraulicznym. Pozwala to dostosować sterowanie maszyny do dowolnego poziomu umiejętności operatora. Maszyna zapewnia również operatorowi dodatkowe funkcje cyfrowe i specjalne rozwiązania.
„Dzięki wbudowanym czujnikom maszyna może wykonywać niektóre zadania półautomatycznie, pomagając operatorowi w precyzyjnym wyrównywaniu i poziomowaniu, robieniu wykopów lub powtarzalnych zadaniach, takich jak powrót do wykopu. Chcemy pokazać możliwości takiej koncepcji i dowieść, jak wartościowy wpływ miałaby na pracę operatora i jego wydajność”, powiedział Vijay Nerva, dyrektor ds. innowacji i rozwoju w Doosan Bobcat EMEA.
Dowiedz się więcej na stronie firmy Bobcat.
przeczytaj również: Jesienne wydarzenia branżowe
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Sylwia Cichocka: Ćwierć wieku działalności ZDP w Koninie to suma dokonań wielu ludzi
Sylwia Cichocka, Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Koninie, w rozmowie z redakcją „Dróg Publicznych” podsumowuje 25 lat działalności ZDP, opisując kluczowe osiągnięcia i plany na przyszłość. Podkreśla znaczenie inwestycji w infrastrukturę drogową, takich jak przebudowa kilkudziesięciu kilometrów dróg, modernizacja mostów oraz wprowadzenie rozw...
Drogi dla opon, opony dla dróg!
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (www.acea.auto) flota pojazdów silnikowych w Unii Europejskiej w 2021 r. liczy 249,6 mln samochodów osobowych oraz ponad 36,7 mln pojazdów użytkowych i autobusów. W 2021 r. flota samochodów osobowych w UE wzrosła o 1,2% w porównaniu z 2020 r. Taki wzrost obciążeń transportowych ma znaczący wpływ na zmniejszenie trwałości konstrukcji drogowych. Obecnie najpopularniejszym materiałem do budowy nawierzchni dróg są mieszanki asfaltowe. Wie...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Nakłada się na to kształt elementów konstrukcyjnych mostów, rozstaw poprzecznic, żeberek usztywniających, wsporników chodnikowych i tym podobnych elementów. Dlatego też odpowiednie mocowania i prowadzenia przez obiekt tych ważnych z punktu widzenia odbiorców mediów powinny być rozwiązywane, projektowane, a następnie instalowane z należytą starannością techniczną. Zdaniem autorów w tym procesie powinien uczestniczyć zespół interdyscyplinarnych zainteresowanych tematem specjalistów zarówno z gr...
Rozkład uszkodzeń na profilu poprzecznym taśmy przenośnikowej Wdrożenie systemu DiagBelt+ w KWB Bełchatów
Projekt DiagBelt+ Celem projektu było obniżenie kosztów w obszarze gospodarki taśmami przenośnikowymi z wykorzystaniem zintegrowanego, mobilnego systemu diagnostycznego (o skrótowej nazwie DiagBelt+) do automatycznego badania i ciągłej diagnostyki stanu rdzenia taśm przenośnikowych z linkami stalowymi (które stanowią 97,3% wszystkich taśm stosowanych w KWB Bełchatów). System ma za zadanie wspomagać podejmowanie decyzji o naprawach i wymianach taśm w kopalni oraz informować o zagrożeniach zwią...
Warunki geotechniczne podłoża a ocena grupy jego nośności
Charakterystyka podłoża gruntowego dla drogownictwa Zgodnie z definicją zaczerpniętą z katalogu typowych konstrukcji [1] za podłoże gruntowe nawierzchni uważa się strefę gruntu rodzimego lub nasypowego zalegającego poniżej spodu konstrukcji, której właściwości mają wpływ na projektowanie, wykonanie i eksploatację nawierzchni. Istotne jest zatem, aby grunty występujące w omawianym podłożu charakteryzowały się odpowiednimi parametrami mechanicznymi. W drogownictwie za wypadkową ocenę przydatnoś...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Forum dyskusyjne: Zwiększenie odporności mostów na zagrożenia powodziowe – kluczowe strategie
Zmiany klimatyczne na świecie są faktem. Ostatnia powódź w Europie Środkowej, szczególnie w dorzeczu Odry we wrześniu 2024 r., skłania do refleksji nad bezpieczeństwem użytkowania obecnie projektowanych i budowanych obiektów drogowych. Wydaje się, że konieczne jest przygotowanie ogólnopolskiego programu zabezpieczenia przed powodzią, którego wdrożenie spowoduje minimalizację skutków powodzi. W tym programie, obok budowy systemu obiektów hydrotechnicznych, powinna znaleźć się także budowa most...
Propozycja postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi
Wszystkie trzy rodzaje przęseł są kratownicowe, o kracie typu N i o pasach równoległych, a ich elementy są połączone na nity. Kratownice przęseł mostu na rz. Odrze mają kształt prostokątny, a na Jez. Panieńskim – trapezowy. Ocena możliwości dostosowania mostów do obowiązujących warunków technicznych Zgodnie z zapisami w przeglądzie specjalnym mostu na Jez. Panieńskim ([1], s. 138): „Aktualna nośność eksploatacyjna przęsła nie odpowiada wg PN-EN 15528 żadnej kategorii linii. O braku nośności d...
Problemy techniczne związane z przebudową drogi powiatowej na deformującym się terenie górniczym
Dokonana i prognozowana eksploatacja górnicza Przedmiotowy odcinek drogi przed przebudową był poddany wpływom bardzo intensywnej eksploatacji górniczej, np. w okresie od 1980 do 2018 roku (dokumentację projektową wykonano w 2019 r.) sumaryczne wartości wskaźników deformacji kwalifikują rozpatrywany obszar od III kategorii terenu górniczego po stronie wschodniej (w rejonie skrzyżowania z ul. Kruczą) do V kategorii od strony DW933, maksymalne obniżenie terenu wynosiło ok. 15,5 m. Duże obniżenie...
Kalendarium
Relacje
VI Forum Dróg Publicznych
9-11 grudnia 2024 r. odbyło się VI Forum Dróg Publicznych, które zgromadziło specjalistów...
I Spotkanie Branżowe „Kobiety w Infrastrukturze”
19 listopada 2024 roku w Warszawie o...
XXXIII Konferencja „Aktualia i perspektywy gospodarki surowcami mineralnymi”
W dniach 6-8 listopada 2024 r. w Krynicy Zdrój odbyła się XXXIII Konferencja z...