Reklama

Znamy wykonawców obwodnic Kamienia Krajeńskiego i Sępólna Krajeńskiego

Konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud złożyło najkorzystniejszą ofertę na realizację dwóch obwodnic w ciągu drogi krajowej nr 25. Nowe trasy powstaną w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r.

Znamy wykonawców obwodnic Kamienia Krajeńskiego i Sępólna Krajeńskiego

Realizację dłuższej z dwóch obwodnic, która wyprowadzi ruch tranzytowy z Sępólna Krajeńskiego, konsorcjum wyceniło na 115 377 076 zł.  Z kolei budowę krótszej trasy, omijającej Kamień Krajeński, na 43 249 160 zł. Pozostali oferenci mają 10 dni na ewentualne odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, możliwe będzie podpisanie umów z wykonawcą jeszcze przed wakacjami.

Obwodnica Sępólna Krajeńskiego, o długości 6,4 km, na początku przejdzie mostem nad ciekiem wodnym, a linię kolejową Chojnice – Nakło nad Notecią przetnie pod wiaduktem kolejowym. Dalej trasa będzie prowadzić równolegle do linii kolejowej. Na przecięciu z drogą wojewódzką 241 planowana jest budowa ronda, a w miejscu przecięcia doliny rzeki Sępolenka mostu. Na włączeniu do obecnego przebiegu DK25 powstanie rondo.

Z kolei obwodnica Kamienia Krajeńskiego będzie mieć długość ok. 2,5 km. Prowadzić będzie od ronda w ciągu ul. Sępoleńskiej, przejdzie mostem nad rzeką Kamionką i włączy się do obecnej DK25 niedaleko m. Orzełek.

Obwodnice wyprowadzą ruch z ścisłego centrum obu miejscowości, a zarazem poprawią płynność ruchu na trasie Bydgoszcz – Koszalin. Będą wybudowane w klasie GP (droga główna ruchu przyspieszonego), a prace budowlane planowane są na lata 2026-28. 

źródło i fot. GDDKiA

Przeczytaj również: Rozpoczęły się prace przy budowie tunelu pod torami na przystanku Biała Podlaska Wschodnia

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.