Reklama

Zakończono betonowanie obudowy ostatecznej tunelu TS-26 w ciągu S3

Pomyślnie ukończyły się prace konstrukcyjne w najdłuższym pozamiejskim tunelu na odcinku pomiędzy Bolkowem a Kamienną Górą. Zalano ostatni blok sklepienia. Zaawansowanie rzeczowe na całym zadaniu sięga niemal 77 proc. Zapraszamy do krótkiego podsumowania prowadzonych prac.

Zakończono betonowanie obudowy ostatecznej tunelu TS-26 w ciągu S3

Wykonanie dłuższego tunelu, mierzącego 2300 m, składało się z dwóch głównych faz, w których powstaje konstrukcja nośna, a mianowicie z fazy drążenia i z fazy budowy konstrukcji obudowy ostatecznej. 

Prace przy budowie tunelu

Prace nad budową drogowego, dwunawowego tunelu rozpoczęły się 5 grudnia 2020 roku na portalu południowym. W pierwszej fazie, za pomocą drążenia trwa wydobycie urobku i wykonanie tzw. obudowy wstępnej. Obie nawy mają łącznie długość 4420,76 m, a do ich wydrążenia wykorzystano 385 t materiałów wybuchowych. Wyrobisko zabezpieczono 77 400 m3 torkretu. Ostatecznie przebicie nastąpiło 22 lutego 2022 roku. 

Druga faza, z wykonaniem obudowy ostatecznej, rozpoczęła się 8 maja 2022 roku. Rozpoczęto ją po sukcesywnym usunięciu instalacji górniczych, wygładzeniu nierówności obudowy wstępnej i ułożeniu drogi technologicznej z betonu wałowanego. Poza drążonym odcinkiem przed portalami, w części wykonywanej metodą odkrywkową (Cut&Cover) wykonano segmenty tunelu o długości 165,6 m, które następnie ...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić subskrypcję?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Masz możliwość korzystania z materiałów w strefie: „Pliki do pobrania”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
Wykup dostęp

Logowanie

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.