Z bezpieczeństwem nam po drodze
Kwazar to polska firma z ponad 30-letnim doświadczeniem w produkcji wyrobów z tworzyw sztucznych. Od kilku lat systematycznie poszerza ofertę produktów bezpieczeństwa ruchu drogowego wprowadzając funkcjonalne rozwiązania techniczne, nie zapominając przy tym o ciekawym wzornictwie.
Seria produktów Road Pro obejmuje m.in. słupki prowadzące U-1a/U-1b, tablice kierujące U-21, słupki przeszkodowe U-5a/U-5b, osłony i ekrany przeciwolśnieniowe, separatory i zapory drogowe. Wyróżnia je nie tylko wysoka jakość, ale też nowoczesny design, dzięki czemu produkty oferowane przez Kwazar nie tylko zapewniają bezpieczeństwo uczestnikom ruchu, ale również spełniają oczekiwania wizualne i ciekawie prezentują się na drodze.
Budowa i modernizacja dróg oraz prowadzenie inwestycji około drogowych, gdzie często równocześnie odbywa się ruch samochodowy lub pieszy wymaga właściwego zabezpieczenia. Bezpieczeństwo na nowobudowanych, rozbudowywanych i remontowanych drogach powinno stanowić najwyższy priorytet dla inwestorów i wykonawców. Muszę je zapewnić m.in. urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ich zadaniem jest zarówno optyczne prowadzenie ruchu, oznaczenie obiektów znajdujących się w skrajni drogi, ale także zabezpieczanie ruchu pojazdów oraz pieszych. Urządzenia te dostarczają informacji i ostrzegają kierujących przed ewentualnym niebezpieczeństwem, czy sytuacją nadzwyczajną podczas jazdy. Służą również do zamknięcia drogi dla ruchu lub jego części, a także zabezpieczenia robót drogowych. Wspomagają też tymczasową organizację ruchu drogowego tj. wyznaczają tymczasowy tor i kierunek jazdy. Dlatego tak istotny jest wybór właściwego oznakowania, spełniającego obowiązujące normy.
Z uwagi na ważną funkcję jaką pełnią, urządzenia BRD powinny być produkowane z najwyższej jakości materiałów z zachowaniem obowiązujących norm i przepisów. Tym właśnie kieruje się Kwazar przy ich tworzeniu. Produkty BRD projektowane są przez doświadczonych inżynierów i wytwarzane w Polsce. Poddawane są rygorystycznym testom i szczegółowej kontroli jakości na każdym etapie procesu produkcyjnego. W produkcji stosowane jest tworzywo najwyższej jakości, zapewniające wysoką odporność na odkształcenia, uszkodzenia mechaniczne i działanie warunków atmosferycznych. Kolejny bardzo ważny element w produkcji urządzeń BRD to folie odblaskowe. Kwazar stosuje folie renomowanych europejskich producentów, spełniające standardy odblaskowości i wytrzymałości, które gwarantują doskonała widoczność w nocy i w trudnych warunkach atmosferycznych. Wysoką jakość produktów potwierdzają stosowne certyfikaty.
Przy tworzeniu produktów, oprócz kluczowej kwestii bezpieczeństwa, projektanci przykładają dużą wagę do aspektów związanych z logistyką. Duże gabaryty urządzeń BRD sprawiają, że niezwykle ważna jest kwestia ich przechowywania, optymalizacji transportu, ale również ustawiania i przenoszenia z jednego miejsca na drugie. Produkty Kwazar projektowane są w sposób, który znacząco ułatwia te kwestie.
NOWOŚĆ od Kwazar
W tym roku oferta Kwazar poszerzyła się o słupki prowadzące U-1a typu „wilcze oko”. To specjalne słupki przydrożne wyposażone w dodatkowe boczne odblaski, które mają zniechęcić dzikie zwierzęta do wchodzenia na jezdnię. Światła auta padają na boczny odblask, a ten kieruje światło np. w stronę lasu, tworząc efekt wilczych oczu, co sugeruje zwierzęciu obecność drapieżnika. Tym sposobem tworzy się niejako optyczna bariera dla zwierząt. Ta metoda jest lepszym rozwiązaniem od np. stałych płotów, które całkowicie uniemożliwiają zwierzętom przemieszczanie się i również znacznie tańszym. Nie wszędzie tez ustawienie stałych zabezpieczeń jest możliwe jak np. na terenach miejskich, gdzie coraz częściej dochodzi do kolizji z udziałem dzikich zwierząt.
Źródło: Kwazar Corporation Sp. z o.o.
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Piotr Litwa: Działalność człowieka spowodowała znaczny wzrost zapotrzebowania na wiele surowców oraz energię
Piotr Litwa, Prezes Wyższego Urzędu Górniczego, w rozmowie z redakcją czasopisma „Kruszywa” porusza temat nadzoru i regulacji górnictwa odkrywkowego w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem problemów związanych z przestrzeganiem przepisów, oceną ryzyka oraz współpracą z instytucjami i samorządami. Omawia najczęstsze naruszenia przepisów, procedur...
Drogi dla opon, opony dla dróg!
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (www.acea.auto) flota pojazdów silnikowych w Unii Europejskiej w 2021 r. liczy 249,6 mln samochodów osobowych oraz ponad 36,7 mln pojazdów użytkowych i autobusów. W 2021 r. flota samochodów osobowych w UE wzrosła o 1,2% w porównaniu z 2020 r. Taki wzrost obciążeń transportowych ma znaczący wpływ na zmniejszenie trwałości konstrukcji drogowych. Obecnie najpopularniejszym materiałem do budowy nawierzchni dróg są mieszanki asfaltowe. Wie...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Rozkład uszkodzeń na profilu poprzecznym taśmy przenośnikowej Wdrożenie systemu DiagBelt+ w KWB Bełchatów
Artykuł analizuje rozkład uszkodzeń taśmy przenośnikowej z linkami stalowymi. Badania przeprowadzone w KWB Bełchatów w ramach projektu POIR.01.01.01-00-1194/19 przy użyciu systemu DiagBelt+ wykazały różne rozkłady uszkodzeń mogące wynikać z nieprawidłowości w punktach podawania urobku. Wyniki mogą pomóc w ocenie poprawności projektu przenośnika, minimalizując ryzyko awarii i wydłużając żywotność taśm. Artykuł przedstawia analizę rozkładu uszkodzeń rdzenia taśmy z linkami stalowymi na przekroj...
Betonowy tunel TS-04. Technologia i materiały
W artykule omówiono kwestie związane z ułożeniem nawierzchni z betonu cementowego klasy C35/45 w tunelu TS-04. Prace te są częścią większego zadania pod nazwą „Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S52, odcinek Północna Obwodnica Krakowa: węzeł Modlnica – węzeł Kraków Mistrzejowice (bez węzła)”. Betonowy tunel pod Zielonkami TS-04, będący częścią Północnej Obwodnicy Krakowa (S52), jest jednym z kluczowych elementów infrastrukturalnych tej drogi ekspresowej. Tunel o długości 653 m, ...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Propozycja postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi
Artykuł dotyczy sposobu postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi na linii Opole – Wrocław w kontekście planowanej modernizacji. Autor omawia historię i stan techniczny mostów oraz ich rolę w transporcie, a także analizuje możliwe sposoby zachowania ich zabytkowej wartości. W czerwcu 2024 r. na zlecenie Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków autor artykułu wykonał opinię dotyczącą postępowania z zabytkowymi mostami kolejowych w ramach projektowanej modernizacji linii kolejowej...
Propozycja postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi
Artykuł dotyczy sposobu postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi na linii Opole – Wrocław w kontekście planowanej modernizacji. Autor omawia historię i stan techniczny mostów oraz ich rolę w transporcie, a także analizuje możliwe sposoby zachowania ich zabytkowej wartości. W czerwcu 2024 r. na zlecenie Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków autor artykułu wykonał opinię dotyczącą postępowania z zabytkowymi mostami kolejowych w ramach projektowanej modernizacji linii kolejowej...
Wartość rynku betonu towarowego w Polsce to już ponad 7 mld zł
W wyniku znaczącego wzrostu kosztów produkcji (kruszywa, cement, domieszki do betonu, siła robocza, logistyka i transport) w latach 2017-2022 rynek betonu towarowego w Polsce odnotował skokowy wzrost wartości, osiągając 7,5 mld zł. Pomimo przejściowego schłodzenia koniunktury w budownictwie długoterminowe prognozy dla rynku betonu towarowego prezentują się dość stabilnie. Na potrzeby raportu jako rynek betonu towarowego zdefiniowano działalność produkcyjną w zakresie wytwarzania betonu zarówn...
Kalendarium
Relacje
I Spotkanie Branżowe „Kobiety w Infrastrukturze”
19 listopada 2024 roku w Warszawie o...
XXXIII Konferencja „Aktualia i perspektywy gospodarki surowcami mineralnymi”
W dniach 6-8 listopada 2024 r. w Krynicy Zdrój odbyła się XXXIII Konferencja z...
Jubileusz XX-lecia Stowarzyszenia Przemysłu Wapienniczego
Stowarzyszenie Przemysłu Wapienniczego (SPW) obchodziło jubileusz XX-lecia swojej działalności, u...
Podsumowanie jubileuszowej 15. edycji Targów SYMAS® MAINTENANCE
- Targi SYMAS® MAINTENANCE z roku na rok są coraz lepsze, mamy coraz więcej klientów. Naprawd...