Reklama

Tunel pod Ursynowem

Parametry tunelu

Przyjęto żelbetową konstrukcję tunelu. Monolityczny żelbetowy strop o zmiennej grubości od 80 do 156 cm oparty jest na zewnętrznych i wewnętrznych ścianach szczelinowych 4,5-5 m poniżej płyty fundamentowej. Płyty stropowe i pośrednie betonowane „na gruncie” w niewielkim zakresie wykonywano na szalunkach systemowych typu mostowego (dostarczone przez firmy PERI, ULMA i PALISANDER). Tunel składa się z trzech naw. Każdy z kierunków ruchu znajduje się w oddzielnej nawie o szerokości w świetle 17 m. Pomiędzy nawami głównymi jest zlokalizowana nawa technologiczna z kanałami wentylacyjnymi. Całkowita szerokość szlakowa konstrukcji to 41,2 m.

W budynku nad zachodnim portalem tunelu będzie mieścić się Centrum Zarządzania Tunelem (CZT), do którego trafią informacje z czujników i kamer zainstalowanych w obu nawach. Pracownicy Centrum wspomagani przez system sterowania, zarządzania bezpieczeństwem i ruchem, przez 24 godziny na dobę, 7 dniu w tygodniu, będą kontrolować sytuację w tunelu i bezpieczeństwo jego użytkowników. W tym samym budynku docelowo będzie również funkcjonować Krajowe Centrum Zarządzania Ruchem, do którego będą spływać informacje z regionalnych centrów.

Warunki geologiczne i hydrogeologiczne

Tunel drogowy jest zlokalizowany na obszarze wysoczyzny polodowcow...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Komentarz firmy

Leszek Kapłan, Kierownik robót mostowych, Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Wysowa Sp. z o.o. Sp. Komandytowa
Realizacja obiektów mostowych przy współpracy z inżynierami PERI pozwala wypracować najlepsze rozwiązanie, tak było także w przypadku tego wymagającego projektu. To unikalny obiekt o skomplikowanej geometrii, dużym spadku podłużnym i zmiennym poprzecznym, dodatkowo jest sprężany. Technolodzy PERI zaprojektowali odpowiednie krążyny, które w trakcie prac mogły być regulowane. Ważna również była bramka przejazdowa pod obiektem, zwłaszcza na czas betonowania, gdyż nie mogliśmy wykonać tam drogi technologicznej. Istotna była również obsługa logistyczna i pewność dostaw deskowań i rusztowań zgodnie z ustalonym harmonogramem.
Dotrzymanie napiętego terminu robót było możliwe również dzięki stałemu nadzorowi inżynierów z PERI nad prawidłowym montażem i obsługą sprzętu. Podsumowując, dzięki współpracy z firmą PERI prace budowlane przebiegały terminowo i profesjonalnie.

Wywiady

Piotr Litwa: Działalność człowieka spowodowała znaczny wzrost zapotrzebowania na wiele surowców oraz energię

Jakie wymagania muszą spełnić plany ruchu kopalń odkrywkowych przed ich zatwierdzeniem przez WUG? Piotr Litwa: W działalności górniczej istnieje ściśle określone pojęcie „Planu ruchu zakładu”. Jest to opracowany przez przedsiębiorcę i zatwierdzony przez właściwego miejscowo dyrektora OUG dokument, na podstawie którego prowadzony jest ruch zakład...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.