Reklama

Technologia szybkiej wymiany nawierzchni z betonu cementowego przy pomocy płyt prefabrykowanych

Zastosowanie prefabrykatów do remontów i modernizacji nawierzchni z betonu cementowego staje się coraz bardziej powszechne na polskich drogach ze względu na krótki czas realizacji. Zwiększenie natężenia ruchu drogowego w ostatnich latach powoduje powstawanie zatorów i zwiększenie ryzyka występowania wypadków i zdarzeń drogowych oraz kosztów społecznych związanych z utrudnieniami w rejonie prowadzenia robót drogowych. Z tego powodu technologie „szybkie” pozwalają odpowiednio zoptymalizować czas trwania remontu, skrócić utrudnienia w ruchu, ograniczyć ryzyka wpływające na BRD i uniknąć negatywnego przekazu medialnego.

Zaletą prefabrykacji jest możliwość dostosowania konstrukcji nowej nawierzchni do istniejącego uzbrojenia drogi w postaci instalacji elementów odwodnienia, studzienek i wpustów, okablowania pętli pomiarowych i oświetlenia oraz innych urządzeń wbudowanych w nawierzchnię autostrady, lotniska lub zatoki autobusowej.

Wymiana zdegradowanej nawierzchni betonowej na nową w technologii prefabrykatów zostanie przedstawiona na przykładzie remontu nawierzchni skrajnego pasa punktu poboru opłat (PPO) w Balicach w ciągu autostrady A4.

Remont nawierzchni skrajnego pasa punktu poboru opłat w ciągu autostrady A4

Nawierzchnia posiadała liczne spękania na pełnej grubości płyty. Z oceny spękań należało się spodziewać również uszkodzeń podbudowy. Wykonawca zaproponował technologię wymiany płyt nawierzchni na elementy prefabrykowane oraz iniekcję geopolimerową podbudowy w celu wzmocnienia w obrębie spękań. Zaproponowana technologia spełnia podstawowy priorytet skrócenia czasu realizacji remontu. Specyfika pracy PPO uniemożliwia długotrwałe zamknięcie pasa ruchu, dlatego decyzja operatora autostrady o wymianie nawierzchni w technologii prefabrykatów była bardzo trafna. Schemat ...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.