Reklama

Siedmiu chętnych do realizacji obwodnicy Dobiegniewa

W przetargu na realizację obwodnicy miasta GDDKiA otrzymała siedem ofert. Sześć z nich mieści się w założonym budżecie. Rozpoczęto analizę złożonych dokumentów, w wyniku której wyłoniona zostanie najkorzystniejsza oferta.

Siedmiu chętnych do realizacji obwodnicy Dobiegniewa

Najtańszą propozycję realizacji zadania złożył Budimex z Warszawy, wyceniając swoją pracę na kwotę 104 381 203,97 zł. Najdroższa oferta, opiewająca na kwotę 139 266 794,50 zł, wpłynęła od firmy PRIMOST Południe z Będzina. 

Propozycje wykonawców będą oceniane na podstawie dwóch kryteriów. Pierwszym z nich jest cena, która stanowi 60 procent ogólnej oceny. Drugim jest wydłużenie okresu gwarancji jakości, którego waga wynosi 40 procent. 

Zakres zadania

Inwestycja polega na realizacji, w nowym śladzie, obwodnicy miejscowości Dobiegniew w ciągu DK22 o długości 5,8 km. Powstanie ona w systemie Projektuj i buduj. To oznacza, że zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie, w pierwszej kolejności, opracowanie projektu i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), a następnie wybudowanie nowej drogi. W ramach zadania zaplanowano cztery skrzyżowania z istniejącymi drogami, dwa wiadukty drogowe, jeden kolejowy i most nad Mierzęcką Strugą.

Wiele korzyści

Po oddaniu obwodnicy do użytkowania wyprowadzony z Dobiegniewa zostanie ruch tranzytowy. Tym samym poprawi się bezpieczeństwo mieszkańców, ograniczona zostanie emisja spalin i hałas. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju. Poza uspokojeniem ruchu w samym mieście obwodnica przyczyni się do zwiększenia komfortu oraz skrócenia czasu przejazdu na całym odcinku pomiędzy Wałczem a Gorzowem Wielkopolskim.  

To druga obwodnica, która powstanie w ciągu DK22. Pierwszą z nich, obwodnicę Strzelec Krajeńskich o długości ponad 7 km, oddano do użytku 15 lutego br. 

źródło i fot. GDDKiA

Przeczytaj również: GDDKiA uzyskała pozwolenie na budowę obwodnicy Mierzyna w ciągu DK10

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.