Przebudowa drogi powiatowej nr 4507P w m. Dziewiątka
Realizacja objęła II etap przebudowy drogi powiatowej łączącej gminę Kawęczyn i Malanów.
Inwestycja położona jest w miejscowości Dziewiątka. Realizacja ta jest jednym z elementów poprawy lokalnej infrastruktury oraz usprawnienia płynności przejazdowej. Przedmiotowa droga przebiega przez północną część gminy Kawęczyn
Opis przedsięwzięcia
Realizacja znajduje się na terenie częściowo zabudowanym, po obu stronach drogi znajdują się wjazdy indywidualne o nawierzchni z kostki brukowej betonowej oraz kruszywa łamanego. Wykonawcą inwestycji było Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowego S.A. Kalisz. Długość przebudowanego odcinka wynosi 2830 m, a szacowana wartość inwestycji wyniosła blisko 4 miliony złotych. Finansowana była z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych oraz Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Drogę posiadającą nawierzchnię asfaltową o szerokości 5 m z licznymi spękaniami poszerzono do 5,5 m. Natomiast przy skrzyżowaniu (rondzie) z drogą krajową nr 83 szerokość jezdni dostosowana została do jezdni odchodzącej od ronda i wynosić będzie 6,25 m.
Zastosowana technologia
Do budowy nawierzchni użyto warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego o grubości 5 cm oraz podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie. Podczas prac wykonano wymianę istniejących przepustów, zaś na zjazdach publicznych wykonano warstwę ścieralną z betonu asfaltowego o grubości 4 cm oraz warstwę wiążącą z betonu asfaltowego o grubości 5 cm. Odwodnienie jezdni zrealizowane zostało poprzez odprowadzenie wód deszczowych i roztopowych pochodzących z pasa drogowego do istniejących rowów zlokalizowanych wzdłuż drogi powiatowej.
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników
Dlaczego warto się zarejestrować?
- Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
- Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
- Zapoznasz się z materiałami video
- Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
- Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Logowanie
Komentarz firmy
Dariusz Kałużny, Starosta Powiatu Tureckiego
Dzięki dobrej współpracy Samorządu Powiatu Tureckiego z Posłem na Sejm RP, a obecnie Wiceministrem w Rządzie Mateusza Morawieckiego, Ryszardem Bartosikiem, od początku VI Kadencji Rady Powiatu Tureckiego udało się pozyskać środki na realizacje przedsięwzięć drogowych na skalę niespotykaną dotąd w historii powiatu. Przebudowa drogi powiatowej nr 4507P w miejscowości Dziewiątka na odcinku prawie 3 km w 100 proc. realizowana dzięki środkom rządowym jest tego najlepszym przykładem. Tylko w tym roku nasza jednostka organizacyjna, czyli Zarząd Dróg Powiatowych w Turku przeprowadzi inwestycje za blisko 9 milionów zł – głównie dzięki wsparciu rządowemu oraz współpracy z gminami z naszego terenu. W przygotowaniu mamy kolejne 2 duże inwestycje drogowe, na które pozyskaliśmy 8,5 miliona dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład – przebudowa drogi powiatowej nr 4503P Dobra–Kolonia Piekary oraz przebudowa drogi powiatowej nr 4490P Grabków–Kowale Pańskie
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?
Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...
Głosem branży: Innowacje i zrównoważony rozwój w wydobyciu kruszyw. Wyzwania i strategie dla przyszłości
W obliczu rosnącego zapotrzebowania na surowce budowlane, szczególnie kruszywa, kwestia efektywnego wydobycia oraz zarządzania zasobami naturalnymi staje się kluczowa zarówno w Polsce, jak i na świecie. Przemiany w tym obszarze nie tylko wpływają na gospodarki krajowe, ale także na środowisko, w którym eksploatacja surowców wiąże się z wieloma wyzwaniami, takimi jak zużycie energii czy generowanie odpadów. Poniżej przedstawiamy prognozy dotyczące przyszłości zasobów kruszyw oraz innowacje, kt...
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Artykuł przedstawia autorską metodę oceny zabytkowej wartości mostów i wiaduktów drogowych oraz kolejowych. Tekst ma na celu wypracowanie kryteriów wartościowania mostów, które – jako elementy infrastruktury komunikacyjnej – muszą spełniać współczesne standardy techniczne, pozostając jednocześnie cennymi świadkami historii. Ocena możliwości użytkowania istniejących mostów i wiaduktów kolejowych, z uwzględnieniem wymagań konserwatorskich, budzi sporo emocji i prowadzi do wymiany poglądów dotyc...
Modernizacja wydobycia kruszywa naturalnego w złożu „Roszowice”. Nowa inwestycja w gminie Cisek
Artykuł dotyczy inwestycji związanej z modernizacją wydobycia kruszywa naturalnego ze złoża „Roszowice”. Planowane jest unowocześnienie parku maszynowego w celu poprawy jakości surowca oraz zwiększenia efektywności produkcji. Dzięki temu wydobywane kruszywo będzie bardziej jednorodne i spełni wysokie standardy techniczne, co jest istotne m.in. dla branży budowlanej oraz produkcji prefabrykatów betonowych. W gminie Cisek zrealizowana zostanie znacząca inwestycja związana z wydobywaniem kruszyw...
Ocena przydatności kruszyw stosowanych do warstw podbudów drogowych na podstawie wybranych cech i własności mechanicznych
W artykule przedstawiono problematykę oceny przydatności kruszyw łamanych, recyklingowych oraz alternatywnych dla warstw podbudów nawierzchni drogowych wg wymagań normy PN-S-06102:1997 oraz Wymagań Technicznych WT-4:2010. Wskazano różnice w ocenie w zależności od wymagań poszczególnych dokumentów technicznych. Zwrócono uwagę na parametry poszczególnych kruszyw, które związane są z pochodzeniem badanego materiału ziarnistego. Kruszywa są ziarnistym materiałem stosowanym powszechnie w budownict...
Szybka droga do bezpieczeństwa
W artykule skupiono się na rozwoju infrastruktury drogowej w Polsce, szczególnie na budowie dróg ekspresowych i autostrad. Autor podkreśla, że mimo problemów budowlanych i trudności z lokalizacją te nowoczesne rozwiązania są kluczowe dla poprawy bezpieczeństwa na drogach. Artykuł omawia także różnice w użytkowaniu tych dróg w porównaniu do tradycyjnych tras miejskich czy osiedlowych, podkreślając potrzebę odpowiedniego przygotowania kierowców do korzystania z dróg o dużych prędkościach. Dodat...
Geokrata. Jeden produkt, wiele zastosowań
Geokrata komórkowa to nowoczesny materiał geosyntetyczny stosowany w budownictwie do stabilizacji gruntu, wzmacniania nawierzchni i ochrony przed erozją. Wykonana z wytrzymałego polietylenu (HDPE), tworzy przestrzenną siatkę, którą można wypełnić piaskiem, żwirem lub kruszywem. Dzięki swojej konstrukcji skutecznie rozkłada obciążenia, zapobiega osiadaniu terenu i wzmacnia infrastrukturę drogową, kolejową oraz hydrotechniczną. Jest trwała, łatwa w montażu i przyjazna dla środowiska, co czyni j...
Badania wstępne możliwości likwidacji odpadów za pomocą wykorzystania energii materiałów wybuchowych
Energia materiału wybuchowego (MW) może być wykorzystana w celu utylizacji odpadów. Przeprowadzone badania wstępne pozwoliły na opracowanie dwóch sposobów utylizacji odpadów z tworzyw sztucznych za pomocą metody detonacyjnej. Opracowana metoda w przypadku komercjalizacji w skali przemysłowej może stanowić efektywny sposób unieszkodliwiania niektórych odpadów w systemie gospodarki odpadami, stanowiąc uzupełnienie dotychczas stosowanych metod. Ponadto możliwe jest uzyskanie dodatkowych korzyści...
Metody i systemy oceny stanu eksploatacyjnego jezdni drogowych
W artykule omówiono kluczowe aspekty utrzymania dróg, zapewniające bezpieczeństwo, przejezdność i efektywność transportu. Podkreślono znaczenie monitorowania nawierzchni, racjonalnego planowania modernizacji oraz stosowania zaawansowanych urządzeń bezpieczeństwa. Autor wskazuje na specyfikę utrzymania ulic miejskich, wymagających większej uwagi ze względu na natężenie ruchu i gęstą infrastrukturę. Artykuł akcentuje konieczność optymalizacji działań w celu minimalizacji kosztów i zwiększenia t...
Przygotowanie i wykonanie robót ziemnych oraz nawierzchniowych w budownictwie drogowym
Budowa dróg i obiektów inżynierskich to złożony proces, wymagający skrupulatnego planowania i realizacji na każdym etapie. Kluczowymi elementami tego procesu są roboty przygotowawcze, roboty ziemne oraz prace związane z konstrukcją nawierzchni. Poprawne wykonanie tych działań ma bezpośredni wpływ na trwałość, bezpieczeństwo oraz funkcjonalność powstającej infrastruktury. W artykule omówiono zakres prac przygotowawczych, szczegóły związane z robotami ziemnymi oraz najważniejsze aspekty technol...
Kalendarium
Relacje

NOVDROG’25
10-11 kwietnia 2025 r. w malowniczych Niepołomicach odbyła się VII Ogólnopolska Konferenc...

25 lat Konferencji KRUSZYWA MINERALNE Surowce – Rynek – Technologie – Jakość
Organizatorzy Od dwudziestu pięciu lat, począwszy od 2001 roku, Stowarzyszeni...

VII Forum Dróg Publicznych „Budowa, remont oraz utrzymanie lokalnej infrastruktury drogowej”

32. Międzynarodowe Targi Sprzętu Oświetleniowego ŚWIATŁO 2025
12-14 marca 2025 roku w Warszawie odbyły się 32. Międzynarodowe Targi Sprzętu Oświetlenio...