Reklama

Propozycja postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi

Wszystkie trzy rodzaje przęseł są kratownicowe, o kracie typu N i o pasach równoległych, a ich elementy są połączone na nity. Kratownice przęseł mostu na rz. Odrze mają kształt prostokątny, a na Jez. Panieńskim – trapezowy.

MOSTY_4_24_Janusz_Rymsza_POSTEPOWANIE_Z_ZABYTKOWYMI_MOSTAMI_KOLEJOWYMI_TAB_1Tab. 1. Parametry obu mostów. Oznaczenia przyjęte w tablicy: a – typ kraty w kratownicy przęsła: N, W oraz S – ze słupkami, dP – z drugorzędnym podwieszeniem, b – rozstaw dźwigarów kratownicowych, c – przekrój poprzeczny przęsła: Z – przęsło o tzw. zamkniętym przekroju poprzecznym (z wiatrownicami w górnej części kratownicy) i O – przęsło o tzw. otwartym przekroju – poprzecznym (bez wiatrownic w górnej części kratownicy), h – wysokość dźwigarów kratownicowych, l – rozpiętość przęsła, n – liczba przęseł, p – rodzaj połączenia elementów przęsła: nit – nitowane, sp – spawane, r – rok budowy przęsła, t – liczba torów (w nawisie – czynnych)

Ocena możliwości dostosowania mostów do obowiązujących warunków technicznych

Zgodnie z zapisami w przeglądzie specjalnym mostu na Jez. Panieńskim ([1], s. 138): „Aktualna nośność eksploatacyjna przęsła nie odpowiada wg PN-EN 15528 żadnej kategorii linii. O braku nośności decydują podłużnice”.

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Piotr Litwa: Działalność człowieka spowodowała znaczny wzrost zapotrzebowania na wiele surowców oraz energię

Jakie wymagania muszą spełnić plany ruchu kopalń odkrywkowych przed ich zatwierdzeniem przez WUG? Piotr Litwa: W działalności górniczej istnieje ściśle określone pojęcie „Planu ruchu zakładu”. Jest to opracowany przez przedsiębiorcę i zatwierdzony przez właściwego miejscowo dyrektora OUG dokument, na podstawie którego prowadzony jest ruch zakład...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.