Reklama

Próbne obciążenie mostu tymczasowego w Głuchołazach

W tym tygodniu wykonawca przeprowadził próbne obciążenia dla obiektu tymczasowego wybudowanego nad rzeką Biała Głuchołaska w Głuchołazach. Przeprawa, która przejmie ruch na czas budowy nowego mostu, powstała w ramach trwającej rozbudowy drogi krajowej nr 40.

Próbne obciążenie mostu tymczasowego w Głuchołazach

Najpierw próbne obciążenia obiektu

Zanim most tymczasowy zostanie oddany do ruchu, ważne jest wykonanie obserwacji i pomiarów, które odpowiedzą, jak wybudowana konstrukcja zachowuje się pod obciążeniem. Dlatego wykonawca przeprowadził próbne obciążenie statyczne.  

Wykonano szczegółowe pomiary w zakresie przemieszczeń, ugięć oraz osiadań dla poszczególnych elementów obiektu. Most obciążono czterema samochodami ciężarowymi o wadze 32 ton każdy. Pojazdy ustawiane były w różnych miejscach obiektu. Obecnie trwa analiza wyników tych badań. 

Kiedy nowy obiekt?

Na przełomie marca i kwietnia zaplanowano przełożenie ruchu na most tymczasowy. Na obiekcie o długości 47 m i szerokości 10 m przewidziany jest ruch kołowy w obu kierunkach oraz ruch pieszy (po jednej stronie obiektu zlokalizowany jest chodnik). Przełożenie ruchu umożliwi wyburzenie starego mostu i budowę nowego, trzyprzęsłowego o wysokich parametrach nośności. Jego konstrukcja powinna być gotowa do końca roku.

Co jeszcze w ramach rozbudowy DK40?

Inwestycja na prawie kilometrowym odcinku drogi przechodzącym przez Głuchołazy ma na celu poprawę wartości technicznych i użytkowych drogi poprzez wzmocnienie konstrukcji oraz podniesienie parametrów nośności do 11,5 t/oś. Dobudowanie pasów do skrętu w lewo na skrzyżowaniach, w tym również na tych z sygnalizacją świetlną, poprawi płynność ruchu. Planowana jest również rozbudowa skrzyżowań, w tym jedno na skrzyżowanie typu rondo oraz dwa z sygnalizacją świetlną.

Przebudowane zostaną m.in. chodniki, powstanie też droga dla pieszych i rowerów od skrzyżowania z ul. K. Miarki do skrzyżowania z ul. Bohaterów Warszawy.

Ponadto w ramach zadania zostaną wybudowane i przebudowane: oświetlenie, odwodnienie, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz infrastruktura techniczna (kanalizacja sanitarna, sieć wodociągowa, teletechniczna, elektroenergetyczna, itp.). Wykonawca wybuduje również kanał technologiczny.

Prace na tym odcinku planujemy zakończyć w 2025 roku. Roboty o wartości 38 282 229,55 zł realizuje konsorcjum Himmel i Papesch Opole (lider) oraz Adac Lewar.

źródło i fot. GDDKiA

Przeczytaj również: Zobacz filmik podsumowujący IV Konferencję Drogowo-Kruszywową!

Wywiady

Piotr Litwa: Działalność człowieka spowodowała znaczny wzrost zapotrzebowania na wiele surowców oraz energię

Piotr Litwa, Prezes Wyższego Urzędu Górniczego, w rozmowie z redakcją czasopisma „Kruszywa” porusza temat nadzoru i regulacji górnictwa odkrywkowego w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem problemów związanych z przestrzeganiem przepisów, oceną ryzyka oraz współpracą z instytucjami i samorządami. Omawia najczęstsze naruszenia przepisów, procedur...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.