Reklama

Prefabrykowane wiadukty przejść ekologicznych nad drogą ekspresową S11 Koszalin – Bobolice

W obiektach WE-41 oraz WE-45.7 zastosowano niestandardowe rozwiązania systemowe. Ze względu na układ skrajni drogi S11 pod obiektem wykonano niesymetryczne elementy łukowe, co sprawiło, że ściana środowa, znajdująca się w osi C na rys. 3, została posadowiona wyżej o 26 cm względem ścian w osi B oraz D. Dodatkowo we wszystkich ścianach środkowych wykonano otwory w celu ułatwienia inwentaryzacji obiektów i optymalizacji kosztów produkcji. Ostateczny kształt ścian środkowych widoczny jest na fot. 1. Konstrukcja, mimo smukłej budowy i ograniczenia ilości materiału w każdej ze ścian środkowych, bez problemu spełniła wymaganą nośność ze względu na obciążenie wyjątkowe od uderzenia w ścianę.

Ściany czołowe obiektów wykonane zostały w technologii gruntu zbrojonego. Ze względów estetycznych w skrajnych prefabrykatach wykonano gzyms systemowy o szerokości 13 cm, który zakrywa połączenie na styku łuk – panele gruntu zbrojonego. Dodatkowo ściany środkowe zostały wykonane z pionowym otworem na drenaż. Dzięki takiemu rozwiązaniu rura drenarska nie wystaje poza obrys konstrukcji, co zwiększa estetykę obiektu.

Rys. 3. Przekrój poprzeczny obiektu WE-41 [3]

Produkcja prefabrykatów i montaż obiektów

Wykonanie 351 prefabrykatów dla obu obiektów trwało ok. 150 dni. Dzięki produkcji poza miejscem wbudowania i odpowiedniej organizacji dostaw elementów podczas montażu nie było potrzeby zaplanow...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Jakie są główne cele Zespołu ds. Mostowych Obiektów Zabytkowych i jakie działania planuje podjąć w pierwszej kolejności? W jaki sposób Zespół zamierza popularyzować wiedzę o wartości historycznej i inżynieryjnej mostów zabytkowych wśród społeczeństwa? Arkadiusz Madaj: Podstawowym celem zespołu jest, mówiąc potocznym językiem, „uporządkowanie” sp...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.