Prace w ramach Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej w woj. opolskim
Poprawa BRD na przejściach, które już zrealizowano
Dla ponad 200 lokalizacji, w poszczególnych powiatach województwa opolskiego, piesi mogą już korzystać z przejść wyposażonych m.in. w doświetlenie, chodniki czy azyle.
Powiat brzeski
- DK39 Brzeg, Rogalice, Kamienna
- DK94 Zielęcice
- DK94 Łosiów, Buszyce, Skorogoszcz, Skarbiszów i Karczów
- DK39 i DK94 Brzeg
Powiat kluczborski
- DK11 Kostów
- DK42 Wołczyn
- DK42 Wierzbica Górna, Ligota Dolna, Strojec, Faustianka, Jaworek i Smardy
- DK11 Sarnów, Krzywizna
- DK45 Krasków, Ligota Dolna
- DK94 Borkowice
Powiat krapkowicki
- DK45 Dąbrówka Górna
Powiat namysłowski
- DK39 Namysłów
Powiat oleski
- DK42 Porąbki
- DK42/DK43 Rudniki, Jaworzno
Powiat opolski
- DK45 Chrzowice, Folwark
- DK45 Boguszyce, Źlinice
- DK46 Gosławice, Turza, Dąbrowica, Grodziec i Ozimek
- DK45 Zawada
Powiat prudnicki
- DK40 Głuchołazy
- DK40 Wierzbiec
- DK40 Lubrza
- DK41 Prudnik
- DK40 Głuchołazy 2
- DK41 Trzebina
Powiat strzelecki
- DK94 Warmątowice, Błotnica Strzelecka i Płużnica Wielka
Kolejne umowy na realizację
Dla kolejnych zadań po wyłonieniu wykonawców i podpisanie umów, przygotowywana jest dokumentacja projektowa:
Powiat brzeski
- DK94 Leśniczówka
- DK39 Lubsza, Michałowice i Pisarzowice
Powiat głubczycki
- DK38 Głubczyce, Pawłowiczki, Pietrowice i Mokre Kolonia
- DK38 Głubczyce, Pawłowiczki
Powiat kędzierzyńsko-kozielski
- DK40 Kędzierzyn-Koźle, Stare Kotkowice, Biedrzychowice, Twardawa, Pokrzywnica i Większyce (DK40 i DK45)
- DK45 Długomiłowice, Polska Cerekiew i Ciężkowice
- DK45 Komorno, Większyce, Reńska Wieś i Długomiłowice
- DK38 Reńska Wieś
Powiat krapkowicki
- DK45 Żużela
Powiat namysłowski
- DK39 Smarchowice Wielkie, Nowe Smarchowice
Powiat nyski
- DK46 Otmuchów, Ścibórz
- DK46 Otmuchów Wójcice
- DK 46 Wilamowa
- DK46 Paczków
Powiat opolski
- DK46 Lędziny, Chrząstowice, Dębska Kuźnia i Schodnia
- DK94 Walidrogi, Nakło
Powiat prudnicki
- DK40 i DK41 Prudnik
- DK40 Głogówek, Laskowice
Powiat strzelecki
- DK94 Izbicko i Sucha
źródło i fot. GDDKiA
Przeczytaj również: Zmiany na Węźle Gdańsk Południe – OMT 2
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Waldemar Wojciechowski: Uczciwość to fundament etycznego zarządzania
Jakie są główne wyzwania związane z realizacją inwestycji drogowych w regionie Dolnego Śląska? Waldemar Wojciechowski: Główne wyzwania związane z realizacją inwestycji w regionie Dolnego Śląska wynikają ze specyfiki geograficznej, społecznej i gospodarczej oraz potrzeby intensywnego rozwoju infrastrukturalnego regionu. Zróżnicowanie ukształtowan...
Branża leasingowa odnotowuje wzrosty
Kolejny rok z rzędu branża leasingowa kończy rok dwucyfrowym wzrostem udzielonego finansowania dla firm w Polsce. W 2024 r. wzrosła o 10,4%. Tym samym wartość sfinansowanych ruchomości i nieruchomości wyniosła 110,5 mld zł w ubiegłym roku. Wartość finansowania udzielonego w formie leasingu wyniosła 96,9 mld zł, co oznacza skok o prawie 12%. Z kolei wartość pożyczek leasingowych zwiększyła się zaledwie o 2,2%, do 13,6 mld zł. A nieznaczny wzrost spowodował, że udział pożyczki leasingowej w ogó...
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Wyznaczanie zabytkowej wartości punktowej obiektu Formularz do wyznaczania zabytkowej wartości punktowej obiektu mostowego przedstawiono w tab. 1. Kategoryzacja obiektu mostowego jako zabytku KATEGORIA I – ZABYTEK WYJĄTKOWY ΣP ≥ 80 Kategorię stanowią obiekty wyjątkowe, unikatowe i najcenniejsze, w których niczego nie można zmienić, należy tylko utrwalać ich istnienie. KATEGORIA II – ZABYTEK CENNY 80 > ΣP ≥ 50 Kategorię stanowią obiekty rzadkie i cenne, ...
Metody poprawy procesu przesiewania kruszyw
Proces przesiewania kruszyw odgrywa kluczową rolę w przemyśle wydobywczym i budowlanym, umożliwiając skuteczną separację materiałów ziarnistych według określonych frakcji. W wielu przypadkach użytkownicy maszyn przesiewających napotykają trudności związane z wydajnością i skutecznością tego procesu. Często nie jest konieczna całkowita wymiana parku maszynowego – istnieje szereg metod, które pozwalają na intensyfikację przesiewania przy niewielkich zmianach konstrukcyjnych i niskich kosztach. ...
Ocena przydatności kruszyw stosowanych do warstw podbudów drogowych na podstawie wybranych cech i własności mechanicznych
Znaczącym potencjałem użycia kruszyw alternatywnych jest drogownictwo. Zgodnie z Wymaganiami Technicznymi WT-4 [7] materiały ziarniste różnego pochodzenia mogą być wykorzystane na warstwy ulepszonego podłoża gruntowego, podbudowy czy nawierzchnie kruszywowe (fot. 1 i 2). Dopuszcza się stosowanie mieszanek o kontrolowanym składzie, klasyfikowanych jako [7]: a) mieszanka z betonu przekruszonego, b) mieszanka z przekruszonego muru, c) mieszanka z przekruszonego betonu i muru, d) przekruszone ma...
Szybka droga do bezpieczeństwa
Dodatkowe oznakowanie i pasy ruchu Nie wszystkie znaki drogowe wynikają bezpośrednio z przepisów. Często spotyka się oznaczenie numeru drogi na pasie, po którym porusza się kierowca. Jest to forma uzupełniająca, umieszczona na pasie, który rzeczywiście prowadzi w kierunku wskazanym tekstem, co pomaga kierowcy w wyborze trasy lub utwierdza go w dokonanym już wyborze. W przykładzie zaprezentowanym na fot. 4 widoczne są pasy z oznaczeniami S52 oraz A4 – kierowca, zbliżając się do łącznicy, odpow...
Geokrata. Jeden produkt, wiele zastosowań
Korzyści z użycia geokraty komórkowej Tomasz Herich, prezes firmy AG Geosynthetics sp. z o.o. Artykuł doskonale podkreśla kluczowe zalety geokraty komórkowej, która stała się nieodzownym elementem współczesnego budownictwa. Jako producent z wieloletnim doświadczeniem potwierdzamy: geokrata to rewolucja w stabilizacji gruntów, łącząca trwałość HDPE z ekologiczną efektywnością. Jej uniwersalność – od dróg po hydrotechnikę – wynika z elastyczności struktury, która nie tylko zwiększa nośność, ale...
Historyczny most kolejowy w Stanach k. Nowej Soli – 6 lat po remoncie i adaptacji na ścieżkę rowerową
Opis konstrukcji Most wykonano jako konstrukcję stalową, kratownicową, z pasami równoległymi (typu N) składającą się obecnie z 14 przęseł o łącznej długości 634 m (po odbudowie w 1955 r.). Wszystkie przęsła zaprojektowano jako belki swobodnie podparte na podporach murowanych z cegły klinkierowej, wzmocnionej blokami kamiennymi przeciwko działaniu kry. Podpory posadowiono na fundamentach betonowych na głębokości od 8,66 do 10,56 m poniżej poziomu gruntu. Oparcie przęseł na podporach zrealizowa...
Metody i systemy oceny stanu eksploatacyjnego jezdni drogowych
Wzrastające natężenie ruchu, utrata przepustowości dróg i zmieniające się relacje przewozowe sprawiają, że ograniczenie działań do samego utrzymania infrastruktury staje się niewystarczające. Konieczna jest rozbudowa sieci drogowej obejmująca poszerzenia nawierzchni, budowę dodatkowych pasów ruchu i likwidację skrzyżowań jednopoziomowych. W wielu przypadkach zachodzi potrzeba realizacji nowych tras, szczególnie dróg szybkiego ruchu. Budowa nowych odcinków dróg, obejść miejscowości i przełożeń...
Przygotowanie i wykonanie robót ziemnych oraz nawierzchniowych w budownictwie drogowym
Do produkcji mieszanek kruszywowych stosuje się różnorodne materiały, takie jak kruszywa naturalne, kruszywa łamane, żużle wielkopiecowe oraz ich mieszanki. Nowe regulacje pozwalają również na użycie surowców odpadowych, takich jak żużle hutnicze, łupki górnicze czy materiały z recyklingu, jak kruszywo betonowe i ceramika. Kluczową cechą dobrego kruszywa jest jego odpowiednie uziarnienie i właściwości mechaniczne. Aby uzyskać optymalne zagęszczenie, mieszanki powinny charakteryzować się ciągł...
Kalendarium
Relacje

Bezpieczeństwo ruchu drogowego w praktyce – Śląska Konferencja BRD 2025
12–13 maja 2025 r. w Katowicach odbyła się Śląska Konferencja BRD, poświęcona praktycznym...

III Kongres Projektantów i Inżynierów
10 kwietnia 2025 r. w Centrum Konferencyjnym Centrum Nauki Kopernik w Warszawie odbył się...

IV Forum Dni Asfaltu
24–26 marca 2025 roku w Nałęczowie odbyło się IV Forum Dni Asfaltu, organizowane przez Po...

NOVDROG’25
10-11 kwietnia 2025 r. w malowniczych Niepołomicach odbyła się VII Ogólnopolska Konferenc...