Prace w ramach Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej w woj. opolskim
Poprawa BRD na przejściach, które już zrealizowano
Dla ponad 200 lokalizacji, w poszczególnych powiatach województwa opolskiego, piesi mogą już korzystać z przejść wyposażonych m.in. w doświetlenie, chodniki czy azyle.
Powiat brzeski
- DK39 Brzeg, Rogalice, Kamienna
- DK94 Zielęcice
- DK94 Łosiów, Buszyce, Skorogoszcz, Skarbiszów i Karczów
- DK39 i DK94 Brzeg
Powiat kluczborski
- DK11 Kostów
- DK42 Wołczyn
- DK42 Wierzbica Górna, Ligota Dolna, Strojec, Faustianka, Jaworek i Smardy
- DK11 Sarnów, Krzywizna
- DK45 Krasków, Ligota Dolna
- DK94 Borkowice
Powiat krapkowicki
- DK45 Dąbrówka Górna
Powiat namysłowski
- DK39 Namysłów
Powiat oleski
- DK42 Porąbki
- DK42/DK43 Rudniki, Jaworzno
Powiat opolski
- DK45 Chrzowice, Folwark
- DK45 Boguszyce, Źlinice
- DK46 Gosławice, Turza, Dąbrowica, Grodziec i Ozimek
- DK45 Zawada
Powiat prudnicki
- DK40 Głuchołazy
- DK40 Wierzbiec
- DK40 Lubrza
- DK41 Prudnik
- DK40 Głuchołazy 2
- DK41 Trzebina
Powiat strzelecki
- DK94 Warmątowice, Błotnica Strzelecka i Płużnica Wielka
Kolejne umowy na realizację
Dla kolejnych zadań po wyłonieniu wykonawców i podpisanie umów, przygotowywana jest dokumentacja projektowa:
Powiat brzeski
- DK94 Leśniczówka
- DK39 Lubsza, Michałowice i Pisarzowice
Powiat głubczycki
- DK38 Głubczyce, Pawłowiczki, Pietrowice i Mokre Kolonia
- DK38 Głubczyce, Pawłowiczki
Powiat kędzierzyńsko-kozielski
- DK40 Kędzierzyn-Koźle, Stare Kotkowice, Biedrzychowice, Twardawa, Pokrzywnica i Większyce (DK40 i DK45)
- DK45 Długomiłowice, Polska Cerekiew i Ciężkowice
- DK45 Komorno, Większyce, Reńska Wieś i Długomiłowice
- DK38 Reńska Wieś
Powiat krapkowicki
- DK45 Żużela
Powiat namysłowski
- DK39 Smarchowice Wielkie, Nowe Smarchowice
Powiat nyski
- DK46 Otmuchów, Ścibórz
- DK46 Otmuchów Wójcice
- DK 46 Wilamowa
- DK46 Paczków
Powiat opolski
- DK46 Lędziny, Chrząstowice, Dębska Kuźnia i Schodnia
- DK94 Walidrogi, Nakło
Powiat prudnicki
- DK40 i DK41 Prudnik
- DK40 Głogówek, Laskowice
Powiat strzelecki
- DK94 Izbicko i Sucha
źródło i fot. GDDKiA
Przeczytaj również: Zmiany na Węźle Gdańsk Południe – OMT 2
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Sylwia Cichocka: Ćwierć wieku działalności ZDP w Koninie to suma dokonań wielu ludzi
Sylwia Cichocka, Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Koninie, w rozmowie z redakcją „Dróg Publicznych” podsumowuje 25 lat działalności ZDP, opisując kluczowe osiągnięcia i plany na przyszłość. Podkreśla znaczenie inwestycji w infrastrukturę drogową, takich jak przebudowa kilkudziesięciu kilometrów dróg, modernizacja mostów oraz wprowadzenie rozw...
Drogi dla opon, opony dla dróg!
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (www.acea.auto) flota pojazdów silnikowych w Unii Europejskiej w 2021 r. liczy 249,6 mln samochodów osobowych oraz ponad 36,7 mln pojazdów użytkowych i autobusów. W 2021 r. flota samochodów osobowych w UE wzrosła o 1,2% w porównaniu z 2020 r. Taki wzrost obciążeń transportowych ma znaczący wpływ na zmniejszenie trwałości konstrukcji drogowych. Obecnie najpopularniejszym materiałem do budowy nawierzchni dróg są mieszanki asfaltowe. Wie...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Nakłada się na to kształt elementów konstrukcyjnych mostów, rozstaw poprzecznic, żeberek usztywniających, wsporników chodnikowych i tym podobnych elementów. Dlatego też odpowiednie mocowania i prowadzenia przez obiekt tych ważnych z punktu widzenia odbiorców mediów powinny być rozwiązywane, projektowane, a następnie instalowane z należytą starannością techniczną. Zdaniem autorów w tym procesie powinien uczestniczyć zespół interdyscyplinarnych zainteresowanych tematem specjalistów zarówno z gr...
Rozkład uszkodzeń na profilu poprzecznym taśmy przenośnikowej Wdrożenie systemu DiagBelt+ w KWB Bełchatów
Projekt DiagBelt+ Celem projektu było obniżenie kosztów w obszarze gospodarki taśmami przenośnikowymi z wykorzystaniem zintegrowanego, mobilnego systemu diagnostycznego (o skrótowej nazwie DiagBelt+) do automatycznego badania i ciągłej diagnostyki stanu rdzenia taśm przenośnikowych z linkami stalowymi (które stanowią 97,3% wszystkich taśm stosowanych w KWB Bełchatów). System ma za zadanie wspomagać podejmowanie decyzji o naprawach i wymianach taśm w kopalni oraz informować o zagrożeniach zwią...
Warunki geotechniczne podłoża a ocena grupy jego nośności
Charakterystyka podłoża gruntowego dla drogownictwa Zgodnie z definicją zaczerpniętą z katalogu typowych konstrukcji [1] za podłoże gruntowe nawierzchni uważa się strefę gruntu rodzimego lub nasypowego zalegającego poniżej spodu konstrukcji, której właściwości mają wpływ na projektowanie, wykonanie i eksploatację nawierzchni. Istotne jest zatem, aby grunty występujące w omawianym podłożu charakteryzowały się odpowiednimi parametrami mechanicznymi. W drogownictwie za wypadkową ocenę przydatnoś...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Forum dyskusyjne: Zwiększenie odporności mostów na zagrożenia powodziowe – kluczowe strategie
Zmiany klimatyczne na świecie są faktem. Ostatnia powódź w Europie Środkowej, szczególnie w dorzeczu Odry we wrześniu 2024 r., skłania do refleksji nad bezpieczeństwem użytkowania obecnie projektowanych i budowanych obiektów drogowych. Wydaje się, że konieczne jest przygotowanie ogólnopolskiego programu zabezpieczenia przed powodzią, którego wdrożenie spowoduje minimalizację skutków powodzi. W tym programie, obok budowy systemu obiektów hydrotechnicznych, powinna znaleźć się także budowa most...
Propozycja postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi
Wszystkie trzy rodzaje przęseł są kratownicowe, o kracie typu N i o pasach równoległych, a ich elementy są połączone na nity. Kratownice przęseł mostu na rz. Odrze mają kształt prostokątny, a na Jez. Panieńskim – trapezowy. Ocena możliwości dostosowania mostów do obowiązujących warunków technicznych Zgodnie z zapisami w przeglądzie specjalnym mostu na Jez. Panieńskim ([1], s. 138): „Aktualna nośność eksploatacyjna przęsła nie odpowiada wg PN-EN 15528 żadnej kategorii linii. O braku nośności d...
Problemy techniczne związane z przebudową drogi powiatowej na deformującym się terenie górniczym
Dokonana i prognozowana eksploatacja górnicza Przedmiotowy odcinek drogi przed przebudową był poddany wpływom bardzo intensywnej eksploatacji górniczej, np. w okresie od 1980 do 2018 roku (dokumentację projektową wykonano w 2019 r.) sumaryczne wartości wskaźników deformacji kwalifikują rozpatrywany obszar od III kategorii terenu górniczego po stronie wschodniej (w rejonie skrzyżowania z ul. Kruczą) do V kategorii od strony DW933, maksymalne obniżenie terenu wynosiło ok. 15,5 m. Duże obniżenie...
Kalendarium
Relacje
VI Forum Dróg Publicznych
9-11 grudnia 2024 r. odbyło się VI Forum Dróg Publicznych, które zgromadziło specjalistów...
I Spotkanie Branżowe „Kobiety w Infrastrukturze”
19 listopada 2024 roku w Warszawie o...
XXXIII Konferencja „Aktualia i perspektywy gospodarki surowcami mineralnymi”
W dniach 6-8 listopada 2024 r. w Krynicy Zdrój odbyła się XXXIII Konferencja z...