Prace w ramach Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej w woj. opolskim
Poprawa BRD na przejściach, które już zrealizowano
Dla ponad 200 lokalizacji, w poszczególnych powiatach województwa opolskiego, piesi mogą już korzystać z przejść wyposażonych m.in. w doświetlenie, chodniki czy azyle.
Powiat brzeski
- DK39 Brzeg, Rogalice, Kamienna
- DK94 Zielęcice
- DK94 Łosiów, Buszyce, Skorogoszcz, Skarbiszów i Karczów
- DK39 i DK94 Brzeg
Powiat kluczborski
- DK11 Kostów
- DK42 Wołczyn
- DK42 Wierzbica Górna, Ligota Dolna, Strojec, Faustianka, Jaworek i Smardy
- DK11 Sarnów, Krzywizna
- DK45 Krasków, Ligota Dolna
- DK94 Borkowice
Powiat krapkowicki
- DK45 Dąbrówka Górna
Powiat namysłowski
- DK39 Namysłów
Powiat oleski
- DK42 Porąbki
- DK42/DK43 Rudniki, Jaworzno
Powiat opolski
- DK45 Chrzowice, Folwark
- DK45 Boguszyce, Źlinice
- DK46 Gosławice, Turza, Dąbrowica, Grodziec i Ozimek
- DK45 Zawada
Powiat prudnicki
- DK40 Głuchołazy
- DK40 Wierzbiec
- DK40 Lubrza
- DK41 Prudnik
- DK40 Głuchołazy 2
- DK41 Trzebina
Powiat strzelecki
- DK94 Warmątowice, Błotnica Strzelecka i Płużnica Wielka
Kolejne umowy na realizację
Dla kolejnych zadań po wyłonieniu wykonawców i podpisanie umów, przygotowywana jest dokumentacja projektowa:
Powiat brzeski
- DK94 Leśniczówka
- DK39 Lubsza, Michałowice i Pisarzowice
Powiat głubczycki
- DK38 Głubczyce, Pawłowiczki, Pietrowice i Mokre Kolonia
- DK38 Głubczyce, Pawłowiczki
Powiat kędzierzyńsko-kozielski
- DK40 Kędzierzyn-Koźle, Stare Kotkowice, Biedrzychowice, Twardawa, Pokrzywnica i Większyce (DK40 i DK45)
- DK45 Długomiłowice, Polska Cerekiew i Ciężkowice
- DK45 Komorno, Większyce, Reńska Wieś i Długomiłowice
- DK38 Reńska Wieś
Powiat krapkowicki
- DK45 Żużela
Powiat namysłowski
- DK39 Smarchowice Wielkie, Nowe Smarchowice
Powiat nyski
- DK46 Otmuchów, Ścibórz
- DK46 Otmuchów Wójcice
- DK 46 Wilamowa
- DK46 Paczków
Powiat opolski
- DK46 Lędziny, Chrząstowice, Dębska Kuźnia i Schodnia
- DK94 Walidrogi, Nakło
Powiat prudnicki
- DK40 i DK41 Prudnik
- DK40 Głogówek, Laskowice
Powiat strzelecki
- DK94 Izbicko i Sucha
źródło i fot. GDDKiA
Przeczytaj również: Zmiany na Węźle Gdańsk Południe – OMT 2
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Piotr Litwa: Działalność człowieka spowodowała znaczny wzrost zapotrzebowania na wiele surowców oraz energię
Jakie wymagania muszą spełnić plany ruchu kopalń odkrywkowych przed ich zatwierdzeniem przez WUG? Piotr Litwa: W działalności górniczej istnieje ściśle określone pojęcie „Planu ruchu zakładu”. Jest to opracowany przez przedsiębiorcę i zatwierdzony przez właściwego miejscowo dyrektora OUG dokument, na podstawie którego prowadzony jest ruch zakład...
Drogi dla opon, opony dla dróg!
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (www.acea.auto) flota pojazdów silnikowych w Unii Europejskiej w 2021 r. liczy 249,6 mln samochodów osobowych oraz ponad 36,7 mln pojazdów użytkowych i autobusów. W 2021 r. flota samochodów osobowych w UE wzrosła o 1,2% w porównaniu z 2020 r. Taki wzrost obciążeń transportowych ma znaczący wpływ na zmniejszenie trwałości konstrukcji drogowych. Obecnie najpopularniejszym materiałem do budowy nawierzchni dróg są mieszanki asfaltowe. Wie...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Nakłada się na to kształt elementów konstrukcyjnych mostów, rozstaw poprzecznic, żeberek usztywniających, wsporników chodnikowych i tym podobnych elementów. Dlatego też odpowiednie mocowania i prowadzenia przez obiekt tych ważnych z punktu widzenia odbiorców mediów powinny być rozwiązywane, projektowane, a następnie instalowane z należytą starannością techniczną. Zdaniem autorów w tym procesie powinien uczestniczyć zespół interdyscyplinarnych zainteresowanych tematem specjalistów zarówno z gr...
Utrzymanie ruchu w kopalni odkrywkowej na podstawie analizy systemu maszynowego koparka-wywrotka
System wywrotki – warsztat naprawczy System wywrotki – warsztat naprawczy składa się z dwóch podsystemów [4]: System wywrotek można podzielić na: a) maszyny, o liczności m, przeznaczone do realizacji zadania transportowego (odbioru strumienia urobku generowanego przez maszyny ładujące), b) maszyny, o liczności r, przeznaczone do rezerwy. Pamiętajmy, że powyższy podział jest umowny, niezbędny dla potrzeb modelowania i dalej, obliczania systemu. Dyspozytor steruje na bieżąco systemem, zmieniają...
Problematyka utrzymania i budowy nawierzchni betonowych
Doświadczenia francuskie wskazują, że bardzo istotną cechą tych nawierzchni jest wrażliwość na odwodnienie. Dlatego też pod nawierzchnią układa się warstwę kruszywa o uziarnieniu 4-60 mm o grubości około 20 cm. Również doświadczenia innych krajów wskazują, że największym wrogiem nawierzchni betonowych jest woda. Atakuje ona nie bezpośrednio same płyty nawierzchni, ale działa destrukcyjnie na podbudowę i podłoże. Obserwacje przeprowadzone na autostradach francuskich wykazały, że nawierzchnie b...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Cyfrowe wsparcie w procesie realizacji inwestycji infrastrukturalnych
Od projektowania po realizację i zarządzanie gotową infrastrukturą, technologie cyfrowe rewolucjonizują pracę inżynierów, zwiększając precyzję i efektywność kosztową. Tam, gdzie jeszcze dekadę temu wymagano wielu godzin obliczeń i papierowej dokumentacji, dzisiaj możliwe jest szybsze działanie dzięki specjalistycznemu oprogramowaniu oraz zaawansowanym narzędziom pomiarowym.
Diagnostyka nawierzchni. Metodologia badań i technika pomiarowa
Metodologia badań i technika pomiarowa Identyfikacja nawierzchni drogowej to fundamentalny element bezpieczeństwa jej użytkowników. Dlatego też niezawodne wykrywanie nawet najmniejszych uszkodzeń staje się priorytetem dla dziedziny drogownictwa. Proces identyfikacji defektów nawierzchni rozpoczyna się od jej precyzyjnej fotograficznej rejestracji. Pierwszym etapem tego procesu jest wykonanie zdjęć powierzchni przy użyciu wyspecjalizowanych kamer, które są skierowane prostopadle do nawierzchni...
Wartość rynku betonu towarowego w Polsce to już ponad 7 mld zł
W wyniku znaczącego wzrostu kosztów produkcji (kruszywa, cement, domieszki do betonu, siła robocza, logistyka i transport) w latach 2017-2022 rynek betonu towarowego w Polsce odnotował skokowy wzrost wartości, osiągając 7,5 mld zł. Pomimo przejściowego schłodzenia koniunktury w budownictwie długoterminowe prognozy dla rynku betonu towarowego prezentują się dość stabilnie. Na potrzeby raportu jako rynek betonu towarowego zdefiniowano działalność produkcyjną w zakresie wytwarzania betonu zarówn...
Kalendarium
Relacje
Konwent Dyrektorów Zarządów Dróg Wojewódzkich w Poznaniu
Konwent to forum dyskusji, wypracowania rozwiązań i wymiany doświadczeń. Podczas kilkudni...
VIII Konferencja Drogowa „Warunki gruntowe a projektowanie oraz budowa dróg”
2-4 października 2024 r. odbyła się VIII edycja Konferencji Drogowej „Warunki gruntowe a ...
NAJLEPSZE BUDOWY W POLSCE NAGRODZONE!
27 września 2024 roku na Zamku Królewskim w Warsza...
SGO2024 „Praktyczna Strona Wiedzy” po raz kolejny zagościła w Wiśle
W dniach 9-11 września 2024 w Hotelu Gołębiewski w Wiśle odbyła się XI...