Prace w ramach Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej w woj. opolskim

Po przygotowaniu dokumentacji projektowej czas na kolejny etap działań. W najbliższym czasie wykonawcy rozpoczną prace w terenie dla nowych zadań poprawiających bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych w ramach Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021 – 2024.

Prace w ramach Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej w woj. opolskim

Prace na przejściach dla pieszych

Podpisane umowy z wykonawcami są w większości realizowane w systemie Projektuj i buduj, co oznacza, że wykonawca jest odpowiedzialny za przygotowanie projektu budowlanego, a następnie po jego zatwierdzeniu może rozpocząć prace w terenie.

Wkrótce wykonawcy rozpoczną prace w 60 lokalizacjach – w tym na odcinkach:

  • DK46 Otmuchów, Wójcice
  • DK45 Krapkowice, Stradunia i Mechnica
  • DK45 Żużela
  • DK11 Biskupice, Gotartów
  • DK11 Gołkowice i Bąków
  • DK94 Strzelce Opolskie
  • DK88 Sieroniowice
  • DK94 Łosiów
  • DK39 Kamienna, Namysłów
  • DK42 Kamienna, Gręboszów

W wielu lokalizacjach prowadzone są roboty w terenie:

Powiat kluczborski

  • DK11 Byczyna
  • DK42 Czaple Stare, Ligota Wołczyńska, Kluczbork, Domaszowice

Powiat krapkowicki

  • DK45 Stradunia
  • DK45 Krapkowice, Mechnica, Stradunia
  • DK45 Żywocice

Powiat oleski

  • DK42 Jaworzno

Powiat prudnicki

  • DK41 Rudziczka
  • DK40 Łąka Prudnicka, Mochów, Głogówek
  • DK40 Biedrzychowice
  • DK41 Niemysłowice

Ponad 500 lokalizacji w woj. opolskim

W ponad 200 lokalizacjach po wyposażeniu przejść dla pieszych w elementy BRD zdecydowanie poprawił się poziom bezpieczeństwa. Łącznie na terenie woj. opolskiego działania w ramach PBID obejmą ponad 500 lokalizacji, które powstaną w ramach kilkuset zadań. Dla każdej lokalizacji zakres zadania jest różny i dostosowany do potrzeb wynikających z umiejscowienia wskazanej inwestycji. Po podpisaniu umów dla 240 lokalizacji przygotowywana jest dokumentacja projektowa, na kolejnych przejściach finalizowana jest procedura przetargowa.

Wywiady

Grzegorz Małasiewicz: Mosty powinny być projektowane z myślą o przyszłych zmianach klimatycznych

Grzegorz Małasiewicz, Dyrektor ds. Hydrotechniki w Budimex SA, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” porusza kwestie dot. zagadnień związanych z projektowaniem i budową infrastruktury hydrotechnicznej, szczególnie mostów nad rzekami i kanałami. Rozmowa skupiła się na różnicach między projektowaniem elementów hydrotechnicznych a lądowymi konst...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.