Reklama

Podpisano umowę na budowę kołobrzeskiego odcinka DK11

Kołobrzeg będzie lepiej skomunikowany z drogą ekspresową S6. GDDKiA podpisała kontrakt na budowę odcinka DK11, łączącego węzeł S6 Kołobrzeg Wschód z wybudowanymi w latach wcześniejszych odcinkami obwodnicy Kołobrzegu. Inwestycję zrealizuje firma PORR, a wartość umowy to ok. 56,3 mln zł. Równocześnie podpisano umowę na nadzór nad inwestycją z firmą NBQ o wartości ok. 1,8 mln zł. Termin realizacji inwestycji to 14 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych od 16 grudnia do 15 marca), co oznacza, że termin zakończenia wypada w kwietniu 2024 roku.

Mapa DK11

Zakres prac

Inwestycja rozpocznie się od ronda Janiska (im. Jerzego Patana), które powstało w ramach budowy obwodnicy Kołobrzegu w ciągu DK11, a zakończy na węźle Kołobrzeg Wschód na drodze ekspresowej S6. Trasa będzie się łączyła również z rondem, które powstało na wysokości ul. Janiska. Na przecięciu z ul. Bolesława Chrobrego w Kołobrzegu, czyli drogą w kierunku m. Budzistowo, powstanie wiadukt w ciągu DK11. Będzie to dwujezdniowa droga klasy GP o długości 1,5 km. 

Na trasie przewidziano również budowę ekranów akustycznych o łącznej długości 732 metrów, w tym na całym odcinku od ronda Janiska aż do zejścia nasypu do poziomu terenu za drogą do Budzistowa. W projekcie przewidziano również wykonanie nasadzeń zieleni na skarpie i przy podstawie nasypu. Dodatkowo ekrany akustyczne mają być obsadzone pnącą się roślinnością. Droga wyposażona zostanie w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD), takie jak bariery ochronne i osłony przeciwolśnieniowe. Powstanie także nowa droga rowerowa o długości ok. 850 m.  

Nowe połączenie z portem w Kołobrzegu

Inwestycja połączy węzeł Kołobrzeg Wschód, na drodze ekspresowej S6, z oddanym do ruchu trzy lata temu fragmentem obwodnicy Kołobrzegu w ciągu DK11 i zrealizowanym w latach wcześniejszych przez samorząd dojazdem do portu w Kołobrzegu. Budowa drogi wyprowadzi ruch tranzytowy z centrum Kołobrzegu i usprawni połączenie z portem. Nowa trasa pozwoli na zakończenie docelowego układu dróg krajowych w rejonie Kołobrzegu. 

źródło i fot.: GDDKiA

przeczytaj również: Nowa publikacja „Magazynu Autostrady” i czasopisma „Kruszywa”

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.