Reklama

Ostatni krok przed rozbudową S16 Barczewo – Biskupiec

Do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego skierowano wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla rozbudowy odcinka drogi ekspresowej S16 Barczewo – Biskupiec. Po wydaniu tej decyzji będą mogły rozpocząć się prace budowlane.

Ostatni krok przed rozbudową S16 Barczewo – Biskupiec

Kolejny etap rozbudowy w systemie Projektuj i buduj

Umowę na realizację tej inwestycji podpisano w czerwcu ubiegłego roku. Odcinek trasy liczący ponad 18 km zostanie dostosowany do parametrów klasy S. Po wydaniu i uprawomocnieniu się decyzji ZRID wykonawca rozpocznie roboty budowlane, na które przewidziano kolejne 22 miesiące. Z czasu realizacji robót wyłączone będą okresy zimowe (od 16 grudnia do 15 marca). Zakończenie inwestycji planowane jest w 2028 roku.

W ramach zadania istniejące dwa węzły drogowe (w Kromerowie oraz Biskupcu) zostaną dostosowane do parametrów klasy S, Obwód Utrzymania Drogi w rejonie węzła Biskupiec oraz dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) w okolicy Nowego Marcinkowa. W trakcie prowadzonych prac wykonawca w maksymalnym stopniu wykorzysta destrukt asfaltowy pozyskany z rozbiórki istniejącej DK16 i ponownie wbuduje go w nową nawierzchnię. Dzięki zastosowaniu odnawialnych źródeł energii, oświetlenie węzłów drogowych ma być całkowicie samowystarczalne. 

S16 Olsztyn Wschód – Barczewo w przygotowaniu

Równolegle trwają prace projektowe dla ponad 11-kilometrowego odcinka S16 Olsztyn Wschód – Barczewo. W tym przypadku złożenie wniosku o decyzję ZRID planuje się na III kwartał br. W ramach przebudowy zostaną wybudowane węzły Wójtowo oraz Łęgajny, na których zastosowane zostaną samowystarczalne oświetlenie wykorzystujące odnawialne źródła energii. Rozbudowany zostanie węzeł Barczewo. Powstanie jedenaście nowych obiektów inżynierskich, a trzy przejścia podziemne dla pieszych zostaną wydłużone. 

źródło i fot. GDDKiA

Przeczytaj również: S11 Ostrów Wielkopolski – Kępno. Najlepsze oferty wybrane

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.