Reklama

Obwodnica Zatora. Projekt realizowany z wykorzystaniem metodyki BIM

Rys. 3. Środowisko projektu

Rozszerzenie zakresu BIM w projekcie

Określone w Wymaganiach Informacyjnych Zamawiającego cele Projektu Pilotażowego nie stanowią katalogu zamkniętego, lecz minimalne oczekiwanie Zamawiającego w stosunku do realizacji przedmiotu Umowy. W opracowanym na początku prac projektowych Planie Wykonania BIM Wykonawca opisał, w jaki sposób będzie prowadził proces BIM, jakie procedury wdroży i jakie narzędzia zastosuje do jego realizacji. Projekt pilotażowy ma wymiar edukacyjny, w związku z tym Wykonawca zaproponował rozszerzenie zakresu BIM w projekcie ponad wymagany zapisami umownymi.
W ramach innowacyjnego podejścia do procesu komunikacji procedury i procesy realizowane na linii Wykonawca – Zamawiający zostały w całości przeniesione do środowiska CDE, jak również zakres informacji projektowej i danych pozyskiwanych z modeli BIM uległ rozszerzeniu i pełnym modelowaniem BIM objęto wszystkie branże projektowe. W trakcie cyklu projektu niejednokrotnie miały miejsce okoliczności skutkujące koniecznością adaptacji przyjętych na początku założeń do rzeczywistości oraz wprowadzanie zmian, mających na celu usprawnianie procesów, testowano i nadal testuje się narzędzia podnoszące efektywność pracy oraz poprawiające przepływ i obieg informacji.

Platforma CDE

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, nie posiadając własnej platformy CDE, nałożyła na Wykonawcę obowiązek dostarczenia i administrowania środowiski...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Które wyzwania związane z ochroną zabytkowych konstrukcji mostowych w Polsce uważa Pan za najistotniejsze? Arkadiusz Madaj: Za najistotniejsze uważam stworzenie kryteriów kwalifikacji obiektów jako obiekty zabytkowe oraz opracowanie ogólnych zasad ich utrzymania, w tym remontów czy przebudowy, oraz ustalenie sposobu oceny ich przydatności do dal...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.